چهارشنبه 21 دی 1384

وزير كشور: دولت درصدد است بودجه‌اي را براي تجهيز ناوگان هوايي كشور اختصاص دهد، ايسنا

تشييع پيكر کشته شدگان حادثه سقوط هواپيماي سپاه به گزارش ايسنا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


پيكر مطهر شهيدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه دو روز پيش در سانحه‌ي سقوط هواپيماي فالكن به درجه‌ي رفيع شهادت نائل شدند،‌ صبح امروز پس از مراسم نماز عيد قربان از مقابل درب اصلي دانشگاه تهران تشييع شد.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مردم شهيدپرور پس از اداي نماز عيد قربان به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمين هاشمي رفسنجاني، پيكر پاك اين شهدا را زير بارش نزولات آسماني و با نداي "الله اكبر خامنه‌اي رهبر" و "يا حسين" تشييع كردند.


در اين مراسم كه بخش‌هايي از زيارت عاشورا نيز در آن قرائت شد، شعارهايي از جمله "انرژي هسته‌يي حق مسلم ماست"، "شهيدان زنده‌اند الله اكبر به خون آغشته‌اند الله اكبر"، "عشق فقط عشق علي رهبر فقط سيد علي"، "يا حسين" و "يا ابوالفضل" سر داده شد.


هم‌چنين در اين مراسم جمعي از مقامات سياسي و قضايي كشور از جمله دادستان كل كشور، وزير اطلاعات، وزير كشور و نمايندگان مجلس نيز حضور داشتند.


در اين مراسم نماينده‌ي مردم تبريز در مجلس گفت: در جهت حل اين مشكلات و مسائل مشابه كه نيازمند اطلاع‌رساني دقيق در افكار عمومي است، بايد اقدام ريشه‌يي و اساسي‌تري صورت پذيرد.


محمد رضا ميرتاج‌الديني، نماينده‌ي مردم تبريز در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا با تبريك و تسليت شهادت سرداران دوران دفاع مقدس گفت: بايد اين قاضايا ريشه‌يي و اساسي حل شود. با يك تحقيق و تفحص و مقصر شناختن يك يا چند نفر، مشكل حل نمي‌شود. مشكل بايد از لحاظ فني با تقويت ناوگان هوايي كشور و ناوگان نيروهاي مسلح و تجهيز آن برطرف شود.


وي افزود: از لحاظ امنيتي نيز به سرمايه‌گذاري بيشتر احتياج داريم، از دولت و مسوولين نيروهاي مسلح و شوراي امنيت ملي مي‌خواهيم كه روي اين مسأله سرمايه‌گذاري كنند. راه حل ريشه‌يي و اساسي اين مشكل نيازمند برنامه‌ريزي جامع و همه بعدي است. مجلس نيز پشتيباني خواهد كرد.


نماينده‌ي مردم تبريز در مجلس با اشاره به حادثه سقوط هواپيماي C130 ادامه داد: طبيعتا مردم منتظر اعلام نتيجه‌ي تحقيقات هستند، بايد اذهان عمومي جامعه در جريان قرار بگيرند و اطلاع‌رساني در اين زمينه نيز لازم و ضروري به نظر مي‌رسد.


هم‌چنين وزير كشور نيز در مراسم تشييع پيكر شهداي سپاه گفت: ناوگان هوايي كشور نياز به تجهيز دارد و در اين راستا دولت درصدد است بودجه‌اي را براي تجهيز ناوگان هوايي كشور اختصاص دهد.


مصطفي پورمحمدي در حاشيه‌ي مراسم تشيع شهداي حادثه‌ي سقوط هواپيماي فالكن سپاه پاسداران با تسليت به مناسبت اين حادثه و تبريك عيد سعيد قربان و دردناك خواندن حوادث سقوط هواپيماهاي ارتش و سپاه، به خبرنگار ايسنا گفت: قبل از هرچيز بايد تدابير امنيتي انديشيده شود چراكه چنين حوادثي با كمترين بي‌احتياطي مي‌تواند تكرار شود. بايد همه مجموعه‌هاي مسوول دقت عمل بيشتري داشته باشند.


وي با بيان اينكه دولت در خصوص مسائل ايمني جاده‌يي و هوايي در حال تقويت تجهيزات است، گفت: دولت بودجه‌اي را براي سال آينده در جهت تقويت سيستم‌هاي هوايي، كنترلي و نظارتي و تجهيز ناوگان هوايي به خصوص ناوگان هوايي نيروهاي مسلح در نظر گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: در خصوص اين حوادث از آنجا كه عوامل مختلفي مي‌تواند در آن دخيل باشد، بايد از جهات مختلفي به آن پرداخته شود و اميدواريم كه با بررسي دقيق اين پرونده‌ها نقاط ابهامي كه وجود دارد و برخي نقاط آسيب ما شناسايي شوند تا به مجموعه‌هاي ديگر تأكيد شود تا از تكرار اين حوادث در آينده جلوگيري به عمل آيد.


از سوي ديگر رييس كميسيون امنيت ملي مجلس نيز گفت: تحريم عليه ما به ناحق است از آنجا كه مسأله جان انسان‌ها مسأله‌اي سياسي نيست.


علاءالدين بروجردي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با تأكيد بر اين كه ناوگان هوايي در ابعاد نظامي و غيرنظامي به لحاظ ده‌ها سال كه از عمر آن مي‌گذرد، نيازمند يك تحول اساسي است، گفت: در اين زمينه مسوولين بايد اقدامات جدي‌تر و سريع‌تري انجام دهند و با توجه به اين كه در فصل بودجه قرار داريم فكر مي‌كنم كه هم دولت و هم مجلس بايد اعتبارات لازم را براي ايجاد يك تحول در اين زمينه در نظر بگيرند.


وي با بيان اينكه مسأله‌ي جان انسان‌ها مسأله‌اي سياسي نيست، تحريم ايران را توسط آمريكا و كشورهاي اروپايي تحريمي به ناحق خواند و گفت: ما بايد از همه امكانات موجود در جهان امروز براي ايجاد اين تحول استفاده كنيم. طبيعتا مجلس هم در اين زمينه حساسيت دارد و معتقدم در جهت تخصيص اعتبار و نيز خريد امكانات جديد براي خروج از اين وضعيت، دولت و مجلس بايد يك كار جدي انجام دهند.

Copyright: gooya.com 2016