شنبه 24 دی 1384

انتخابات خبرگان رهبری؛ آبان ماه ۱۳۸۵، فردا

در حالی که پیش بینی می شد با توجه به لایحه تجمیع انتخابات و برنامه دولت و مجلس برای همزمان کردن انتخابات در کشور، انتخابات مجلس خبرگان رهبری سال آینده برگزار نشده و با تاخیری یکساله همزمان با انتخابات مجلس برگزار شود، منابع مطلع می گویند این برنامه به توصیه مقامات ارشد کشور متوقف شده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار «فردا» گفت که با توجه به توصیه مقامات عالی رتبه، انتخابات خبرگان قرار است آبان ماه سال آینده برگزار شود.

به گفته وی، برخی بزرگان کشور توصیه کرده اند که انتخابات خبرگان در موعد مقرر در سال 85 برگزار شود چرا که در صورت تاخیر در برگزاری آن و ادامه دوره نمایندگی خبرگان کنونی از 8 سال به 9 سال ، ممکن است درباره مشروعیت این مجلس سوالاتی ایجاد شود، چه آنکه مردم برای 8 سال به نمایندگان خود در خبرگان رای داده اند و تمدید آن بدون نظر مردم ایجاد شبهه خواهد کرد.

بر این اساس احتمال می رود با تغییر آیین نامه انتخابات خبرگان اعلام شود دوره نمایندگی مجلس خبرگان در دوره بعد 10 ساله خواهد بود و از آن پس هر دو سال یکبار در کشور دو انتخابات همزمان برگزار شود.

در حال حاضر هر یکسال یکبار در کشور انتخابات برگزار می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوی دیگر گفته می شود قرار است با اصلاحاتی در روند برگزاری انتخابات خبرگان، در دوره آینده، نامزدی خانمهای مجتهده نیز در انتخابات پذیرفته شود. همچنین قرار است صلاحیت مجتهدین مرد بدون لباس روحانیت نیز که تا بحال امکان راهیابی به مجلس خبرگان نداشته اند مورد تایید قرار گیرد. این در حالی است که به گفته منابع مطلع ، قرار نیست مرجع تشخیص صلاحیت نامزدها (که در حال حاضر شورای نگهبان است) تغییر کند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتخابات خبرگان رهبری؛ آبان ماه ۱۳۸۵، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016