شنبه 24 دی 1384

احمدی نژاد: پیشنهاد من درباره حقوق بشر درد مرگ بود، آفتاب

آفتاب : احمدی نژاد با انتقاد از کشورهای مسلمان حوزه خلیج فارس گفت: من هیچ دلیلی برای کینه ورزی کشورهای مسلمان نسبت به یکدیگر. نمی بینم و خلیج فارس را خلیج صلح کشورهای مسلمان می دانم. احمدی نژاد گفت: خليج فارس بايد خليج صلح و دوستي و برادري باشد و من هيچ دليلي براي كينه ورزي كشورهاي مسلمان اين منطقه نسبت به يكديگر نمي‌شناسم. دولت ايران تلاش دارد روابط دوستانه‌اي با كشورهاي منطقه داشته باشد


تا با همكاري آنان زمينه را براي خروج نيروهاي بيگانه از منطقه فراهم نمايد. ما خواهان گسترش روابط با كشورهاي حاشيه‌ي خليج فارس هستيم و از هر حركتي در اين خصوص استقبال مي‌كنيم.

وي تاكيد كرد: بايد سهم خود را در تحقق عدالت جهاني ايفا كنيم. امروز همه‌ي ملت‌ها تشنه‌ي فرهنگي هستند كه در اين سرزمين متجلي است. بايد با ساختن ايران يك ملت نمونه را پيش روي ساير كشورها قرار دهيم.

وي گفت: ايران پرچم‌دار عدالت است و نمي‌تواند در مقابل زورگويي‌ها و تجاوز‌ها بي‌تفاوت بماند. ما نمي‌توانيم نسبت به جناياتي كه در فلسطين انجام مي‌شود و وجود زرادخانه‌هاي اتمي در برخي كشورها، ساكت بمانيم.

احمدي نژاد تصريح كرد: دوران اوج قدرت‌ها به پايان رسيده است. امروز نظام سلطه‌ مباني فكري موجوديت خود را از دست داده و به سرعت رو به سقوط است.

رييس جمهور ادامه داد: كساني كه در جنگ تحميلي، دشمن ما را به سلاح شيميايي مسلح كردند، امروز مدعي حقوق بشر شده اند. ما عليه تمام مستكبران در محاكم جهاني طرح دعوا خواهيم كرد و كساني كه عليه بشريت جنايت مي‌كنند، بايد پاسخگو باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهور با اشاره به پيشنهاد خود در مورد بررسي وضع حقوق بشر در كشورهاي مدعي رعايت آن گفت: ما حاضريم راجع به مباني حقوق بشر با مدعيان آن گفت‌وگو كنيم و در شرايط عادلانه از ناظران آنها دعوت كنيم تا وضع حقوق بشر در ايران را بررسي كنند و ما نيز با اعزام ناظران خود، وضع حقوق بشر را در كشورهاي آنان بررسي كنيم؛ اما اين پيشنهاد مانند درد مرگ بر پيشاني مدعيان حقوق بشر نشسته است و تاكنون جز سكوت هيچ پاسخي نداده‌اند.

وی افزود: مصمم هستيم همه‌ي منابع بانكي را در اختيار مردم قرار دهيم تا استعدادها شكوفا و كشور ساخته شود

احمدي نژاد با اشاره به اهميت اقتصادي مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد در وهله‌ي اول بايد در خدمت مردم استان باشد. اگر مناطق آزاد دروازه‌ي واردات براي عده‌اي خاص باشد، فايده‌اي براي مردم ندارد. نبايد فرصت‌هايي فراهم شود كه عده‌اي قانون را دور بزنند. كجاي جمهوري اسلامي، انقلاب و منافع ملي، چنين كاري را افتخار مي‌داند؟ مناطق آزاد بايد در خدمت توليد صادرات و رونق اقتصادي باشد.

وي با تاكيد بر اين‌كه دولت بايد منابع مالي را در خدمت تمام مردم قرار دهد، تصريح كرد: واردات كالا بايد قانون‌مند و داراي چارچوب باشد و سود آن وارد زندگي مردم شود.

احمدي نژاد گفت: دولت تلاش دارد تمامی قوانين ضد عدالت و زاينده‌ي فقر و فاصله را اصلاح كند تا فرصت براي مردم فراهم شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدی نژاد: پیشنهاد من درباره حقوق بشر درد مرگ بود، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016