یکشنبه 25 دی 1384

رمضان‌زاده: دفاع از شبكه‌ ماهواره‌يي كروبي ضروري است، ايسنا

«اعتماد» يعني سرمايه اجتماعي در حال از دست رفتن را در جامعه احيا كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: وظيفه‌ي ماست كه با كار تشكيلاتي و جمعي نخبگاني كه به دنبال جايي براي خدمت به مردم هستند را در كنار هم قرار داده و سعي كنيم يك « نگرش اجتماعي دراز مدت» به جامعه تزريق كنيم.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از " مشاركت" طي سخناني تحت عنوان "اصلاحات گذشته حال و آينده" در تبريز، با اشاره به انتخابات اخير رياست جمهوري و وعده‌هاي داده شده ابراز عقيده كرد: مردم در انتخابات اخير به فردي راي دادند كه خواسته‌هاي فوري‌شان را مطرح كرده و قول داد كه بزودي نفت را بر سر سفره‌ي مردم بياورد. پس مردم به خاطر منفعت شخصي به شعار‌هاي جيب پركن راي دادند. حوزه‌اي كه به مردم قول دادند، حوزه‌هاي سفره‌ي مردم است كه در اين حوزه شكست خواهد خورد. در حاليكه جامعه بايد براي تحقق اهداف قابل دستيابي دراز مدت راي دهد. در اين ميان شما ديديد كه ما براي ماندن در قدرت شعار دروغين نداديم.


وي وعده‌هاي دروغين را از جمله دلايل بسط عدم اعتماد در جامعه دانست و افزود: جامعه ما را از بيماري عدم اعتماد به "محور سرمايه اجتماعي" به شدت رنج مي‌برد.


وي معتقد است كه پس از انتخابات رياست جمهوري با وجود شعار‌هاي داده شده، اين "سرمايه‌محدود اجتماعي" هم در حال "تخريب" است.


وي تاكيد كرد: براي راي آوردن نبايد به مردم دروغ گفته و انتظار بي‌جايي ايجاد كنيم.


رمضان‌زاده گفت: براي تغيير اين نگرش جمعي ما مجبوريم « اعتماد سازي» كنيم و براي تحقق اين امر نبايد به مردم وعده‌ي دروغين داد. ما وظيفه داريم «اعتماد» يعني سرمايه‌ي اجتماعي در حال از دست رفتن را در جامعه احيا كنيم. مردم بايد در جامعه به همديگر اعتماد داشته باشند.


سخنگوي دولت خاتمي با اشاره به "بحران مديريتي" ابراز عقيده كرد: اين دولت با بحران نيروي كار آزموده مواجه است. حتي آن‌هايي كه مايل بودند كار كنند چون كار آزموده بودند كنار گذاشته شده و اين كه با اين مديران بشود كار كرد نياز به « معجزه » دارد. اكنون سطح مديريت در كشور به نازل‌ترين سطح پايين آورده شده و يك نگراني بزرگ هست كه كشور عقب گرد خواهد كرد كه به دليل چنين ندانم‌كاري‌هايي كشور در خطر است و مردم قطعا رويگردان خواهند شد.


رمضان‌زاده با تاكيد بر ضرورت تزريق "نگرش اجتماعي درازمدت" به جامعه اظهار داشت كه حذف مديران توانمند موجب تنگ‌تر كردن دايره‌ي خودي مي‌شود و در نتيجه تعداد زيادي از نيرو‌هاي كارآمد و خيل عظيم مردم از چنين وضعي رويگردان مي‌شوند.


وي تاكيد كرد" وظيفه‌ي ماست كه با كار تشكيلاتي و جمعي نخبگاني كه به دنبال جايي براي خدمت به مردم هستند را در كنار هم قرار داده و سعي كنيم يك « نگرش اجتماعي دراز مدت» به جامعه تزريق كنيم.


عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت با تاكيد بر «كار گروهي و تلاش براي ائتلاف موضوعي»، خاطر نشان كرد: اجماع كلي به عنوان "جبهه‌ي دوم خرداد"، "جبهه‌ي اصلاح طلبان" تقريبا غير ممكن است. ما بايد براي تمرين كردن بر روي موضوعات كوچك تلاش كنيم. به عنوان نمونه دفاع از شبكه‌ي ماهواره‌يي آقاي كروبي ضروريست. چراكه ‌علي‌رغم وجود هيچ نوع منع قانوني از راه‌اندازي آن جلوگيري كردند.


سخنگوي دولت خاتمي، با تاكيد بر ضرورت دستيابي اصلاح‌طلبان به ابزار‌هاي جديد اطلاع‌رساني گفت: از امروز هر كدام از ما بايد به فكر ايجاد وبلاگ و سايت خبري بوده و دنبال تاسيس روزنامه و راه‌اندازي شبكه‌ي ماهواره‌يي باشد. در هر مقطعي كه تيراژ روزنامه‌هاي اصلاح‌طلبان به يك صدهزار نسخه در روز رسيد، درب آن را تخته كردند. صدا وسيما در اختيار ما نبود. روزنامه‌ها را هم فله‌اي مي‌بستند و بعد مي‌گويند چرا با بدنه‌ي جامعه نتوانستيد ارتباط برقرار كنيد.


وي خاطرنشان كرد كه اگر مردم از برخي برنامه‌ها رويگردان شوند و جمعي نباشد كه مردم را كنترل كند، ممكن است به شورش‌هاي كور بيانجامد.


رمضان‌زاده پرسش درباره وعده‌هاي داده شده دولت جديد را از وظايف تك تك ايرانيان دانست و گفت: پس از گذشت ‌٦ ماه از آغاز به كار دولت جديد بايد هر روز سوال كنيم كه سفره‌ي ما خالي است و پول نفت چرا هنوز به سفره‌ي ما نيامد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين استاد دانشگاه تهران يادآور شد: وزير صنايع دولت جديد در هنگام معرفي برنامه‌ي خود در مجلس هفتم گفته بود؛ من سالانه ‌٣ ميليون شغل صنعتي ايجاد مي‌كنم. با اين حال يعني بايد به زودي مشكل بيكاري حل شود و هيچ ايراني بيكار نماند. سالي ‌٣ ميليون شغل صنعتي ايجاد كردن يعني كه يك فيل را بتوانند از سوراخ سوزن رد كنند. حال اگر ‌٨٠ درصد بودجه‌ي كشور هم عمراني شود يعني ‌١٠٠ فيل را بايد بتوانند از يك سوراخ سوزن رد كنند. اگر خيلي تلاش شود نمي‌توان سالانه براي ‌٧٠٠ هزار نفر شغل ايجاد كرد. چراكه نه تنها وضعيت اقتصادي و تكنولوژي داخلي با پارامتر‌هاي جهان هم نمي‌شود سازگاري داشته باشد. مگر با ‌٨٠ درصد بودجه‌ي عمراني مي‌شود ‌٣ ميليون شغل صنعتي ايجاد كرد؟


سخنگوي دولت خاتمي كنترل نقدينگي را از جمله موارد مورد توجه تيم اقتصادي دولت در زمان رياست جمهوري خاتمي دانست و گفت: مشكل عمده‌ي اقتصاد ما نقدينگي است. يعني پول سرگردان در دست مردم كه در جامعه جريان دارد و در اختيار توليد و كنتر دولت هم نيست آخرين رقمي كه بانك مركزي اعلام كرده ‌٧٨ ميليارد تومان است. يعني حدود ‌٥ / ‌٢ برابر بودجه رسمي دولت. اين نقدينگي همچون سيلي است كه از هر كجا عبور كند تخريب مي‌كند. طي سال‌هاي اخير ما تلاش كرده بوديم كه به نقدينگي جهت دهيم. كه بخشي از اين حركت جهت‌دار نقدينگي مي‌توانست با كمك صندوق حساب ذخيره‌ي ارزي به بخش توليد برود و ما مي‌ديديم كه سرمايه‌گذاري كلاني در بخش خصوصي انجام گرفت. ما در سال ‌١٣٨٢ تقريبا نزديك به ‌٧٠٠ هزار شغل ايجاد كرديم. ركود سنگيني در كشور بود كه بيش از ‌٨٠ درصد اين شغل توسط بخش خصوصي ايجاد شده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رمضان‌زاده: دفاع از شبكه‌ ماهواره‌يي كروبي ضروري است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016