پنجشنبه 29 دی 1384

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: بحث حمله نظامی به ایران بازتاب شکست نشست لندن است، آفتاب

آفتاب: حسین سبحانی نیا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم مطرح شدن بحث احتمال حمله نظامی آمریکا به تأسیسات اتمی ایران در رسانه های این کشور و همچنین جمعی از سناتورهای با نفوذ دو حزب دموکرات و جمهوری خواه را بازتابی از شکست اجلاس لندن دانست.

«نماینده نیشابور» در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اظهار داشت: غرب در اجلاس لندن تلاش کرد که بتواند اجماعی میان کشورهای عضو دائمی شورای امنیت شکل دهد. اما در این نشست برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت اجماعی حاصل نشد. بنابراین اینگونه حرکات می تواند بازتابی از شکست اجلاس لندن باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته وی، غرب می داند که اینگونه تهدیدات هزینه زیادی می تواند برای آنها داشته باشد، بنابراین جنبه تبلیغاتی و زمینه سازی برای فشار علیه ایران را بیشتر می بینم تا واقعیت در این گونه حرکات که از سوی مقامات آمریکایی مطرح می شود.
سبحانی نیا افزود: با توجه به اینکه ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت هزینه زیادی را به غرب و کشورهای دیگر تحمیل می کند، به عنوان مثال قیمت نفت افزایش می یابد، بنابراین به دست آوردن اجماع در شورای حکام برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت برای آمریکا ساده نیست و هزینه های این اقدام به نحوی نیست که آمریکا پاسخگوی همه آنها باشد. بنابراین جای تأمل است که این موضوع به واقعیت بپیوندد.

Copyright: gooya.com 2016