جمعه 30 دی 1384

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا بر حمایت آمریکا از مردم ایران برای دستیابی به آزادی تاکید کرد، راديو فردا

شان مککورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه در واشنگتن گفت جمهوری اسلامی مردم ایران را در جهان به انزوا کشانده است و در آینده نزدیک که خود را در شورای امنیت سازمان ملل متحد بیابد، باز هم کشور را به انزوای بیشتری خواهد کشاند. وی افزود رژیم ایران که از تروریسم حمایت می کند و حقوق مردم خود را زیر پای می گذارد، در پی ساختن سلاحهای کشتار همگانی است، به تعهدات بین المللی‌اش عمل نمی کند، رژیمی دموکراتیک نیست. وی افزود: همانطور که رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا گفتند از مردم ایران و آرزوهایشان برای دستیابی به آزادی حمایت می‌کنیم.
پريچهر فرزام


دولت آمریکا می گوید رژیم ایران کاملا در عکس جهت روند سیاسی در منطقه خاورمیانه گام برمی دارد. شان مککورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه این وزارتخانه گفت: رژیم ایران با اعمال و رفتار خود کشور و مردم را به انزوا کشانده است. انزوایی که روز به روز بیشتر می شود.
پریچهر فرزام (رادیو فردا): از شان مککورمک می پرسم در روز پنجشنبه نوزدهم ژانویه سال 1981 میلادی، بیست و پنج سال پیش ایالات متحده آمریکا و ایران قراردادی درباره آزادی گروگانهای آمریکایی که بیش از چهارده ما در اسارت دانشجویان بودند، امضا کرد. یکی از موارد این قرارداد این بود که دولت آمریکا در امور داخلی ایران دخالت نکند. آیا این اصل هنوز معتبر است؟ و اگر هست شما تضادی بین آن و حمایت از خواست مردم ایران برای دستیابی به آزادی نمی بینید؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شان مککورمک در پاسخ می گوید: من هیچ تضادی بین این دو نمی بینم. در ایران حکومتی اداره مملکت را به عهده گرفته که مردم را در جامعه جهانی به انزوا کشانده است و در آینده نزدیکی که خود را در شورای امنیت سازمان ملل متحد بیابد، باز هم کشور را به انزوای بیشتری خواهد کشاند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سپس می گوید: ایران دارای فرهنگی بسیار غنی و پربار است. مردم ایران مردمی با فرهنگ هستند و در خور داشتن حقوق انسانی خود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آنگاه می گوید: رژیمی که از تروریسم حمایت می کند؛ حقوق مردم خود را زیر پای می گذارد، در پی ساختن سلاحهای کشتار همگانی است، به تعهدات بین المللی‌اش عمل نمی کند، این رژیم، رژیم ایران، رژیمی دموکراتیک نیست و در جهت مردم خود گام بر نمی دارد. ما همانطور که رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا گفتند از مردم ایران و آرزوهایشان برای دستیابی به آزادی حمایت می کنیم.

Copyright: gooya.com 2016