دوشنبه 3 بهمن 1384

مقاله شيرين عبادی در لس آنجلس تايمز از نگاه سايت خبری فردا

شیرین عبادی و بی خطر معرفی کردن زرادخانه اتمی رژیم اسرائیل

شیرین عبادی در مقاله ای در لس آنجلس تایمز، زرادخانه های اسرائیل را برای مردم منطقه بی خطر اعلام کرد. این مقاله دیروز (02/11/1384) در این روزنامه درج شد. شیرین عبادی این مقاله را به صورت مشترک با محمد سهيمي استاد دانشگاههاي امريكا نوشته است.

در این مقاله با عنوان اینکه يك نظام دموكراتيك در ايران نيروي بازدارنده موثري در برابر تهديد هسته اي اين كشور خواهد بود، آمده است: طي سه دهه هند، افريقاي جنوبي، كره شمالي، اسرائيل و پاكستان به باشگاه هسته اي وارد شده اند اما دموكراسي هايي كه در اين ملل وجود دارد، تهديد محسوب نمي شوند.

وی سپس به دفاع و توجیه زرادخانه اتمی اسرائیل پرداخته و تاکید می کند که "اسرائيل نيز ملتي نيست كه اولين استفاده كننده از سلاح هسته اي در خاورميانه باشد."

شیرین عبادی در حالی که جنایات اسرائیل و تهدید این کشور برای منطقه را نادیده می گیرد و حتی رژیم صهیونیستی را دموکراتیک و زرادخانه اتمی آن را بی خطر عنوان می نماید، اما زرادخانه اتمی پاکستان اسلامی را خطرناک می نامد.

وی سیاست های ایران را تندروی و مورد تنفر ملت ایران ذکر کرده و سرنگونی تندروها را خواسته مردم ایران دانسته ولی اعتراف می کند که مردم ایران، حامی برنامه هسته اي مسئولان هستند.

شیرین عبادی و نویسنده همکار وی، تحریم ایران را بی نتیجه دانسته اند اما برای مبارزه با جمهوری اسلامی پیشنهاد می کنند که :

1) در مجمع عمومي هر ساله سابقه حقوق بشر ايران ذكر شود و اگر حقوق بشر مسيري منفي را طي مي كند، دولت ايران محكوم شود.

2) بانك جهاني نيز بايد از وام دادن به ايران خودداري كند.

3) بانک جهانی در تقويت جامعه مدني ايران به سازمان هاي غيردولتي و بخش خصوصي كمك كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

4) غرب بايد از حقوق بشر و حاميان دموكراسي در ايران حمايت كند.

5) رهبران زنداني را نامزد دريافت جوايز بين المللي كند.

6) اگر ايران همچنان به نقض حقوق بشر ادامه دهد غرب سطح روابط ديپلماتيك خود را با اين كشور كاهش دهد.

7) تا زمانی که ايران به اصلاحات از جمله آزادي زندانيان سياسي و برگزاري انتخابات آزاد روي آورد، نباید به ايران اجازه دهد برنامه محدود غني سازي داشته باشد.

البته خانم شیرین عبادی بعد از این همه توصیه برای دخالت بیگانگان در امور ایران و برقراری تحریم علیه جمهوری اسلامی وی تاکید می کند که توسعه دموكراسي يك امر داخلي در ايران است!

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مقاله شيرين عبادی در لس آنجلس تايمز از نگاه سايت خبری فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016