جمعه 7 بهمن 1384

اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد در پی فراخوان اعتصاب عمومی برای روز شنبه، به دادگاه احضار شدند، راديو فردا

اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران فراخوانده شدند. عباس یکی از اعضای سندیکا در مصاحبه با رادیوفردا می گوید احضاریه به صورت تلفن در پی انتشار اعلامیه سندیکای کارگران برای اعتصاب عمومی در مناطق دهگانه تهران در روز شنبه انجام گرفت و آنها که ساعت 9 صبح به دادسرای انقلاب تهران مراجعه کردند، تا ساعت هشت و نیم بعدازظهر بیرون نیامده بودند. وی می افزاید جمعی از کارگران بیرون دادسرا در انتظار خبری از آنها هستند. وی می افزاید کارگران شرکت واحد از برنامه اعتصاب روز شنبه (پس فردا) با خبر شده اند و در صورتی که منصور اصانلو ، رئیس هیات مدیره سندیکا و سایر اعضای دستگیر شده هیات مدیره از زندان آزاد نشوند، اعتصاب مطابق برنامه انجام خواهد شد. ماه گذشته در پی اعتصاب در دو منطقه از شرکت واحد، ترافیک تهران فلج شد و اتوبوسهای سپاه پاسداران و شهربانی به حمل اهالی پرداختند. رئیس سندیکای شرکت واحد در پی آن اعتصاب دستگیر شد ولی شهردار تهران که کنترل شرکت واحد را در دست گرفت، به کارگران قول داد آزادی او را تامین کند.
مسعود ملك


در پی انتشار اعلامیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، دایر بر دعوت به اعتصاب سراسری کارکنان در مناطق دهگانه تهران در روز شنبه، شماری از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد به دادگاه انقلاب اسلامی تهران احضار شدند.
عباس، یکی از کارکنان شرکت واحد، در مصاحبه با رادیوفردا می‌گوید شش عضو احضار شده هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد روز پنجشنبه به دادگاه انقلاب اسلامی تهران مراجعه کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عباس (عضو سندیکای کارکنان شرکت واحد، تهران): امروز تاریخ شش بهمن‌ماه 1384 تعداد شش نفر از اعضای هیات مدیره سندیکا به اسامی آقای ابراهیم مددی، سید داود رضوی، عبدالرضا تراضی، علی داده حسین، سید منصور حیات‌غیبی، و سعید ترابیان، به وسیله تلفن به دادگاه انقلاب اسلامی احضار شدند. از ساعت 9 صبح که الان که ساعت حدود 8:30 است خبری از آنها نیست ولی خوشبختانه باید بگویم یکی از دوستان توانست به طریقی به داخل نفوذ کند و مطمئن شد که آنها سالم هستند و در داخل دادسرای انقلاب اسلامی هستند، وبعد هم ما فعلا اینجا نزدیک دادسرای انقلاب هستیم تا ببینیم چه خبری از آنها می‌شود و کی آنها را آزاد می‌کنند.

مسعود ملک (رادیوفردا): آیا از انگیزه این احضارها خبری دارید؟

عباس: انگیزه این احضارها به وجود آوردن رعب و وحشت در دل اعضای هیات مدیره و اعضای سندیکای کارگران است، که به این وسیله بتوانند تصمیمی که اعضای هیات مدیره برای اعتصاب روز هشتم بهمن 1384 گرفته شده بشکنند و از آن جلوگیری کنند. ولی خوشبختانه، اعضا و همکاران شاغل در صفوف از این خبر مطلع شده‌اند و همه آماده اعتصاب هستند و برای آزادی آقای (منصور) اصانلو (رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد) و دیگر اعضای دستگیر شده.

Copyright: gooya.com 2016