جمعه 7 بهمن 1384

تظاهرات شرکت کنندگان نماز جمعه قشم و سخنان امام جمعه بندرعباس بر عليه نشريه محلی "تمدن هرمزگان"، ايرنا

امام جمعه بندرعباس خواستار برخورد با عوامل نشريه " تمدن هرمزگان " شد

بندرعباس ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۷‬

نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه بندرعباس خواستار برخورد جدي دستگاه قضايي با نويسنده و مسوولان چاپ مقاله توهين‌آميز نشريه محلي " تمدن هرمزگان" شد.

" آيت‌الله غلامعلي نعيم‌آبادي " در خطبه‌هاي نمازجمعه بندرعباس گفت: حركت ننگين اين نشريه در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، ضربه سنگيني به روحيه بچه‌هاي انقلابي بود.

وي ادامه داد: از ابتداي انقلاب تاكنون چنين اهانتي به حضرت امام حتي توسط دشمنان نظام نيز نشده بود.

خطيب جمعه بندرعباس همچنين از مجلس شوراي اسلامي خواست، با توجه به سمت نمايندگي صاحب امتياز نشريه، هرچه سريعتر به اين مساله رسيدگي كند.

آيت‌الله نعيم‌آبادي با تشكر از مردم به خاطر حساسيت و احساسات پاك آنها، خواستار حفظ هوشياري آنان براي جلوگيري از استفاده ناصحيح ديگران از اين ماجرا شد.

نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري با توصيه مردم به خويشتداري تا زمان اعلام نظر مراجع قانوني،بهره‌برداري احتمالي افراد، احزاب و گروهها از وضعيت به وجودآمده را ضربه‌اي بزرگ و به زيان منافع عمومي ارزيابي كرد.

پس از پايان مراسم نماز جمعه ، نمازگزاران ضمن امضاي توماري اعتراض‌آميز با راهپيمايي به سمت ميدان " قائم " بندر عباس نسبت به اهانت صورت گرفته نسبت به امام راحل و اركان نظام اعلام انزجار كردند.

راهپيمايان با سر دادن شعار خواستار اقدام قاطع و سريع مراجع قانوني در اين زمينه شدند.

استاندار هرمزگان، امام جمعه، برخي از نمايندگان مجلس و مسوولان محلي و نظامي و انتظامي، مردم را در اين راهپيمايي همراهي كردند.

نشريه "تمدن هرمزگان"به‌صاحب امتيازي و مديرمسوولي" علي ديرباز" در آخرين شماره خود در هفته گذشته با چاپ مقاله طنزآميزي به مقدسات نظام توهين كرد كه منجر به لغو امتياز اين نشريه و دستگيري تعدادي از عوامل آن شد.
--------------------------

مردم قشم انتشارمقاله توهين‌آميز نشريه تمدن را محكوم كردند

قشم ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۷‬

مسلمانان اهل تشيع و تسنن جزيره قشم روز جمعه با برگزاري يك راهپيمايي گسترده، اقدام هفته نامه "تمدن هرمزگان" در انتشار مقاله توهين آميز عليه مقدسات جمهوري اسلامي را محكوم كردند.

راهپيمايان كه در پيشاپيش آنها امامان جمعه اهل تشيع و تسنن اين جزيره در حركت بودند با شعارهايي ضمن محكوم كردن اقدام اين نشريه ، نداي "مرگ بر منافق" ، "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسرائيل " سردادند.

راهپيمايان همچنين خواستار برخورد جدي دستگاه قضايي استان هرمزگان با متخلفان و دست اندركاران انتشار اين نشريه شدند.

در پايان ، راهپيمايان در ميدان پاسداران قشم تجمع كرده و قطعنامه‌اي را در دو بند قرائت كردند كه در پايان هر بند شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي با تكبيرهاي خود آن را تاييد مي‌كردند.

در اين قطعنامه اعلام شده است كه مرزنشينان قشمي ، دستاوردهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي را چون نگيني دربر گرفته و از آن محافظت و پاسداري مي‌كنند و از آموزه‌ها و رهنمودهاي ديني حضرت‌امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي مقتدرانه تبعيت خواهند كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بند دوم‌اين قطعنامه نيز آمده‌است:" ما ملت هميشه در صحنه شهرستان قشم ضمن محكوم كردن مقاله توهين آميز مندرج در هفته نامه " تمدن هرمزگان " از مسوولان ذيربط مي‌خواهيم كه با عوامل اين حركت از پيش تعين شده ، قاطعانه برخورد كنند".

درج مقاله‌اي توهين آميز در آخرين شماره هفته نامه تمدن هرمزگان كه روز (دوشنبه) سوم بهمن ماه منتشر شد، خشم و انزجار مردم اين استان را برانگيخت و مردم هرمزگاني در نقاط مختلف اين استان با برگزاري راهپيمايي اقدام اين نشريه را محكوم و از مسوولان خواستار پيگيري هر چه سريعتر موضوع شدند.

علاوه بر استاندار استان هرمزگان ، ادارات ، نهادها و اقشار مختلف مردم اين استان در بيانيه‌هاي جداگانه‌اي اقدام اين نشريه را محكوم كرد.

معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز روز سه‌شنبه با صدور بيانيه‌اي،پروانه انتشارنشريه "تمدن هرمزگان " را لغو كرد.

Copyright: gooya.com 2016