یکشنبه 9 بهمن 1384

بازتاب انتشار نامه ايران درباره هولوكاست در سازمان ملل، ايرنا

نيويورك ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۹‬

خبرگزاري آمريكايي بولمبرگ روز شنبه درگزارشي‌اعلام‌كرد كه دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل در نامه‌اي به مجمع عمومي به مناسبت روز هولوكاست گفته است كه سازمان ملل متحد با اهداف سياسي اداره مي‌شود.

به گزارش اين خبرگزاري ، ‪ ۱۹۱‬كشور عضو سازمان ملل متحد اول نوامبر با اجماع موافقت كردند ‪ ۲۷‬ژانويه را به‌عنوان روز بين‌المللي يادبود قربانيان حادثه هولوكاست تعيين كنند و اين بدان معنا است كه ايران با اين مساله مخالفتي نداشته و خواستار راي‌گيري در مورد اين قطعنامه نشده بود.

بولمبرگ در ادامه بخشهايي از نامه ايران به سازمان ملل را منتشر كرده است.

نامه ايران به سازمان ملل در روزنامه لس آنجلس تايمز هم بازتاب داشت.

جمهوري اسلامي‌ايران روز جمعه نامه‌اي را به‌عنوان سند مجمع عمومي سازمان ملل منتشر كرد كه در آن نسل كشي به عنوان جنايت عليه هر نژاد ، قوم و يا گروه مذهبي بشدت محكوم اما در عين حال تصريح شده است كه برخورد با وقايع تاريخي هولناك با هدف جلوگيري از اتفاق مجدد آنها نياز به بررسي و تحقيق علمي دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دفتر نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل در اين نامه تاكيد كرده بود "صدور حكم سياسي در خصوص چنين حوادثي و مسدود نمودن امكان هر گونه تحقيق علمي در ارتباط با ويژگي‌ها و ابعاد اين حوادث به نحوي جدي صداقت چنين اقداماتي را خصوصا در بعد پيشگيرانه آن كه بايد با هدف جلوگيري از جنايات مشابه باشد، مخدوش مي‌كند".

اسرائيل دهم آبانماه با پشتيباني آمريكا موفق شد در قالب قطعنامه‌اي ‪۲۷‬ ژانويه را به عنوان روز يادبود كشتار يهوديان به ثبت برساند . درآن قطعنامه در عين حال، اين حق كشورها براي هرنوع ترديد در خصوص واقعه مزبور آن طور كه اسرائيلي‌ها درباره آن تبليغ مي‌كنند، رد شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازتاب انتشار نامه ايران درباره هولوكاست در سازمان ملل، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016