یکشنبه 9 بهمن 1384

گزارش اختصاصی "آشوب" از اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد

بنا به قرار قبلی مبنی بر اعتصاب سراسری اکثر رانندگان و کارگران شرکت واحد قصد اعتصاب داشتند که با برخورد های شدید از طرف نیروهای امنیتی و انتظامی مواجه شدند.

از چند روز قبل تر حدود ۲۰ تن از اعضای فعال سندیکا بازداشت شده بودند . در همان شب به منزل برخی از فعالین هجوم برده و خانواده های آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند که برای نمونه یکی از اعضا در مصاحبه با رادیو فردا عمل وحشیانه ی نیروهای امنیتی با فرزند خردسال و همسرش را تشریح کرد.

همان شب حدودذ ۱۲۰ تن از اعضالی سندیکا و دیگر رانندگانی که قصد اعتصاب داشتند بازداشت شدند . همچنین ۴ تن از همسران اعضای سندیکا هم جز آنان بودند.

صبح روز شنبه هم در تمامی مناطق دهگانه که قرار بود اعتصاب صورت گیرد نیروی انتظامی و امنیتی با حضور پررنگ نسبت به بازداشت تعداد فراوانی از رانندگان اعتصابی اقدام کرد که بنا به گزارشات مختلف تعدا بازداشتی ها از ۵۰۰ نفر تا ۱۲۰۰ نفر گزارش شده است که البته ۷۵۰ اسم از بازداشت شدگان آماده اشت که بنا به صلاحدید سندیکا بزودی در مورد انتشار آن تصمیمی گیری می شود.

حالت شهر به صورت حکومت نظامی اعلام نشده بوده اشت. بنا به گزارشات در منطقه جنت آباد که یکی از مراکز اصلی تجمع بوده است درگیری شدیدی بین کارگران و نیرو های نظامی که حتی به سلاح های گرم مسلح مجهز بوده اند صورت گرفته است. و تعداد زیادی بازداشت شده اند از جمله ۱۷ تن از دانشجویان دانشگاه های تهران که به منظور حمایت از اعتصاب به آنجا رفقته بودند و قصد پشتیبانی داشتند. که از اعضای دفتر تحکیم هم میان آنان بوده است. همچنین چند تن از دانشجویان دیگر هم در حین پخش بیانیه های حمایتی در شهر بازداشت شده اند. که البته بنا به آخربین اخبار صبح امروز آزاد شده اند که بلافاصله به حراست وزارت علوم احضار شده اند.

در میدان رسالت نیروهای ضد شورش حضور داشتند و کل منطقه ی توقف گاه اتبوس ها و پارکینگ ها و ایستگاه های اتوبوس رانی تحت محاصره بوده اند. و برخورد هایی هم بروز یافته بود. در مناطق نازی آباد و حسن آباد هم درگیری های پراکنده رخ داده است.

در منطقه نواب شدت درگیری به حدی بود که ایستگاه مترو نواب برای چند ساعت تعطیل اعلام شد تا مسافران مترو به این منطقه وارد نشوند که جمعیت بیشتر بشود که در نتنیجه کنترل اوضاع از دست نیروهای نظامی خارج شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنا به آخرین گزارشات رسیده اکثر بازداشت شدگان به زندان اوین منتقل شده اند. در دانشگاه های تهران زمزمه های اعلام تحصنی در حمایت از کارگان به گوش می رسد. تهران فضای غیر عادی و ملتهبی دارد رانندگان سپاه و نهادهای نظامی در حال جابجایی مردم هستند. همچنین شب گذشته سردار طلایی که مسئول سرکوب مستقیم اعتصاب را بر عهده داشت با همان نیشخند همیشگی اش در تلویزیون حکومتی ظاهر شد و به طور ضمنی به سرکوب گسترده کارگران اشاره کرده و از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند. این در حالی است که قالیباف شهردار تهران نیز در گفتگویی سندیکا را غیر قانونی اعلام کرد و اعضای آن را ضد انقلاب نامید.

آخرین خبر رسیده آن است که : سندیکای شرکت واحد می خواهد روز دوشنبه با یک سازماندهی جدید حرکت جدیدی را آغاز کند که متعاقبا اعلام می شود.

۵۰۰ تن از کارگران بازداشت شده که هم اکنون در زندان اوین به سر می برند اقدام به اعلام اعتصاب غذای نامحدود تا آزادی خود و تمامی بازداشت شدگان کرده اند که بنا به اعلام یکی از اعضای سندیکا به رادیو فردا قبل از معرفی خود به دادگاه انقلاب احتمالا این اعتصاب غذا خشک می باشد.

همچنین فردا در برخی از دانشگاه های تهران در حمایت از سندیکا و همچنین خواست آزادی تمامی بازداشت شدگان تجمعات و حرکاتی قرار است انجام گیرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش اختصاصی "آشوب" از اعتصاب رانندگان و کارگران شرکت واحد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016