چهارشنبه 12 بهمن 1384

سفيران کشورهای نروژ و سوئد به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد، ايلنا

در اعتراض به چاپ کاريکاتورهاي اهانت‌‏آميز نسبت به پيامبر اسلام؛
سفير نروژ به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد


تهران- خبرگزاري كار ايران

"هولته" سفير نروژ در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض و تأسف جمهوري اسلامي ايران نسبت به چاپ كاريكاتورهاي اهانت‌‏آميز نسبت به پيامبر گرامي اسلام (ص) در يك روزنامه نروژي به وي ابلاغ شد.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا) به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در اين ملاقات، رئيس اداره اول اروپاي مركزي و شمالي وزارت امور خارجه با اشاره به نامه وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به همتاي نروژي در اين خصوص، بر ضرورت احترام به باور ديني و ارزش‌‏هاي مذهبي جامعه يك ميليارد و نيمي مسلمانان تأكيد كرد.
وي توهين به مقدسات را از مظاهر نقض حقوق انسان‌‏ها و تضعيف بنيان‌‏هاي همزيستي مسالمت‌‏آميز پيروان اديان توصيف كرد و ضمن اشاره به دريافت خبر عذرخواهي رسمي دولت نروژ از اين رويداد تأسف‌‏بار، خواستار اقدامات مؤثر دولت نروژ براي جلوگيري از تكرار سوءاستفاده رسانه‌‏هاي گروهي اين كشور از آزادي بيان براي اهانت به اعتقادات اسلامي شد.
سفير نروژ نيز ضمن ابراز مراتب تأسف و عذرخواهي مجدد از اقدام روزنامه نروژي، متن كتبي اطلاعيه عذرخواهي و اعلام نگراني وزير امورخارجه نروژ را ارائه كرد و افزود: پيام و مراتب نگراني و تأسف دولت و مردم ايران را به كشورش منتقل مي‌‏كند.
--------------------------

براي ابلاغ اعتراض ايران به حرکت اهانت‌‏آميز يک روزنامه سوئدي؛
سفير سوئد به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد


تهران- خبرگزاري كار ايران

"شارنا" سفير سوئد در تهران به وزارت امورخارجه فرا خوانده شد و مراتب اعتراض و تأسف دولت جمهوري اسلامي ايران نسبت به حركت اهانت‌‏آميز يك روزنامه سوئدي تحت عنوان فراخوان براي ترسيم كاريكاتور از پيامبر گرامي اسلام (ص) به وي ابلاغ شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا) به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، در اين ملاقات رئيس اداره اول اروپاي مركزي و شمالي وزارت امور خارجه با اشاره به نامه اعتراض‌‏آميز وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به همتاي سوئدي در اين خصوص، بر ضرورت احترام به باور ديني و ارزش‌‏هاي مذهبي جامعه يك ميليارد و نيمي مسلمانان تأكيد كرد.
وي توهين به مقدسات را از مظاهر نقض حقوق انسان‌‏ها و تضعيف بنيان‌‏هاي همزيستي مسالمت‌‏آميز پيروان اديان توصيف كرد و خواستار توقف فوري اين اقدام روزنامه سوئدي و عذرخواهي رسمي دولت سوئد از اين رويداد تأسف بار و انجام اقدامات مؤثر براي جلوگيري از تكرار اين حركت كريه كه واكنش عمومي مسلمانان را درپي خواهد داشت، شد.
سفير سوئد نيز گفت: ضمن احترام به اعتقادات و باورهاي مسلمانان و درك واكنش آنها نسبت به اين‌‏گونه اقدامات و اهانت به مقدسات، مراتب نگراني و پيام جمهوري اسلامي ايران را به دولت متبوعش منتقل مي‌‏كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سفيران کشورهای نروژ و سوئد به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016