یکشنبه 16 بهمن 1384

احمدي نژاد در واکنش به قطعنامه شورای حکام: دلتان با انتشار اين قطعنامه‌ها خوش باشد! ايسنا

* نـمي‌توانـنـد جلـوي پيشرفـت عـلـمـي ما را بگـيـرنـد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور گفت: آن دوران گذشته كه قدرتهاي بزرگ در كاخ شيشه‌اي خود بنشينند و براي ملت‌ها تصميم بگيرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد كه صبح يكشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي سخن مي‌گفت، يكي از دستاوردهاي بزرگ انقلاب را خودباوري دانست و اظهار داشت: ملت ما با انقلاب خود عوامل تحقير ملت را كنار زد و ديگر اجازه نداد تا استكبار و استعمار برايش تعيين تكليف كند و اين بزرگترين سرمايه است و بزرگترين ضربه را نيز به نظام سلطه وارد مي‌كند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه نظام سلطه از هيچ چيزي به اندازه خودباوري ما نمي‌هراسد، اظهار كرد: دشمنان انقلاب در طول اين 27 سال بسيار تلاش كردند كه ملت ايران نتوانند اهداف واقعي انقلاب را محقق كند، اما امروز وقتي مشاهده كردند نمي‌توانند به اهداف خود برسند، به ايجاد فشار روي آوردند. آنها نمي‌توانند باور كنند كه ملت ما به بالاترين سطوح علم و دانش دست پيدا كند.

وي ادامه داد: در همين سازمان انرژي اتمي كشورهايي هستند كه معاهده منع گسترش سلاح‌هاي اتمي را امضا نكرده‌اند و هيچ پايبندي به آژانس ندارند؛ ولي نشسته‌اند و درباره كشورهاي ديگر تصميم مي‌گيرند تا به تصميمات آنها بگوييم «به به» و آن‌ها را اجرا كنيم؛ در حالي كه بايد گفت «شما اين صلاحيت را نداريد كه براي ديگر كشورها تصميم بگيريد.»

احمدي‌نژاد گفت: گويي هر كشوري كه معاهده را امضا نكرده باشد آزاد است كه هر كاري مي‌خواهد بكند و كشوري كه معاهده را امضا كرده و مي‌خواهد به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي دست پيدا كند نمي‌تواند. آنها به ما مي‌گويند بايد حركت‌نكردن شما به سمت سلاحهاي هسته‌اي ثابت شود. آنها مي‌خواهند «عدم» را ثابت كنيم. ما اگر 300 سال مذاكره كنيم چطور مي‌شود عدم را ثابت كنيم. عدم ثابت‌شدني نيست. بايد انحراف را اثبات كرد كه خوشبختانه تاكنون هيچ مدركي دال براين‌كه ما از انرژي صلح‌آميز منحرف شده‌ايم وجود ندارد.

وي خطاب به قدرتها گفت: فكر مي‌كنيد دوران، دوران قرون وسطاست؟ آن دوران گذشته كه در كاخ شيشه‌اي خود بنشينيد و براي ملت‌ها تصميم بگيرد. امروز ملت و دولت ايران به بركت انقلاب و الهام از نهضت حسيني جرات كرده خارج از سيطره آنها حركت كند و به همين علت آنها عصباني هستند. مهم نيست، عصباني باشيد. مي‌دانيد كه هيچ كاري نمي‌توانيد بكنيد. شما خود مي‌دانيد كه به ملت ايران نيازمند هستيد. اگر كشوري توصيه آنها را بپذيرد با آن كشور مشكلي ندارند. همين امسال يكي از همين كشورها كه با زورگوها همراه است و عرصه اقتصاد و فرهنگ را در اختيار آنها قرار داده، بدون اطلاع آژانس 27 درصد غني‌سازي كرد، ولي صداي هيچ كدام از اين كشورها در نيامد؛ حال كه ما در چارچوب مقررات آژانس و به صورت صلح آميز كار تحقيقاتي خود را آغاز كرده‌ايم، فرياد مي‌زنند و مي‌خواهند ما پيشرفت نكنيم. اگر به اينها رو بدهيم مي‌گويند مخابرات و دانشگاهتان را نيز تعطيل كنيد. من معتقد بودم كه بايد نامه‌هايي كه به ما مي‌نويسند و جوابي كه ما به آنها مي‌دهيم، منتشر شود تا مشخص شود آنها چگونه تفكري دارند. آنها مي‌گويند اين ليوان‌هايي كه خريده‌ايد ممكن است در نيروگاه‌ها هسته‌اي استفاده شود. مثل اين است كه در مدارس به بچه‌هاي خود درس ندهيد، چون ممكن است آنها در آينده رشد كنند و شما در فعاليت‌هاي خود از آنها استفاده كنيد. اما ما از بابت اين‌كه خداوند دشمنان ما را احمق و كودن قرار داده، خدا را شاكريم.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ادامه به تركيب كشورهاي حاضر در شوراي حكام اشاره كرد و گفت: از 35 كشور حدود 20 تا 22 مورد از كشورهاي اروپايي و كشورهايي هستند كه نمي‌خواهند ما پيشرفت كنيم. اين كشورها كشورهايي هستند كه اگر يكي جلو بيفتد، همگي دنبال آنها راه مي‌افتند. در اين شورا 13، 14 كشور هستند كه مي‌شود روي حرف آنها حساب كرد كه چند تاي آنها با مساله گزارش به شوراي حكام مخالفت كردند و چند تاي آنها هم موافق بودند كه اين امر دلايل سياسي و دپيلماتيك دارد.

احمدي نژاد به قطعنامه شوراي حكام اشاره كرد و گفت: شوراي حكام! 2000 قطعنامه منتشر كنيد؛ اگر دلتان با انتشار اين قطعنامه‌ها خوش مي‌شود.اگر با انتشار اين قطعنامه‌ها جشن مي‌گيريد،قطعنامه‌هاي بيشتر منتشر كنيد تا دلتان خوش باشد، ولي بدانيد كه نمي‌توانيد جلو پيشرفت علمي كشور ما را بگيريد. تهمت زدن كاري ندارد. ما خود بارها اعلام كرده‌ايم كه به سلاح‌هاي هسته‌اي نياز نداريم. وقتي كه ثبات سياسي شما با دو كلمه حرف سياسي به هم مي‌ريزد، ما ديگر نيازي به سلاح هسته‌اي نداريم. شما با نام آژانس مي‌خواهيد با كشورها بازي كنيد. با نام آژانس مي‌خواهيد از فعاليت‌هاي ما بازديد كنيد و از توانايي دفاعي ما آگاه شويد. ما اين اجازه را به شما نمي‌دهيم. شما هستيد كه با اقدامتتان دنيا را خراب كرده‌ايد و بايد خلع سلاح شويد. شما هستيد كه زرادخانه‌هايتان از سلاحهاي هسته‌اي، ميكروبي و شيميايي پر است. شما هستيد كه با استفاده از سلاحهاي هسته‌ا‌ي به كشورها زور مي‌گوييد. درحالي كه انقلاب اسلامي نظامي مبتني بر عشق و محبت بشري را ايجاد كرد. ملت ما وقتي كه در دورترين نقاط دنيا از جمله آمريكا اتفاقي مي‌افتد، ناراحت مي‌شوند. ملت ما ملتي متدين است ولي شما هستيد كه ملت‌ها را چپاول مي‌كنيد و اجازه رشد نمي‌دهيد. ملت ما با انقلاب خود تحول بزرگي را به وجود آورد. بنابراين شما ديگر نمي‌توانيد در كاخ شيشه‌اي خود بنشينيد و براي كشورهاي ديگر تصميم بگيريد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دكتر احمد‌ي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود درباره گشايش پروژه‌هاي مخابراتي به مجموعه فعاليت‌هايي كه مسوولان مخابراتي كشور در طول سال‌هاي بعد از انقلاب اسلامي انجام داده‌اند، اشاره كرد و گفت: در طول اين سال‌ها شاهد بوديم كه در اين عرصه خدمات زيادي انجام شده است. ما از تمام زحمات اين افراد طي اين 27 سال تشكر مي‌كنيم و ياد شهيد قندي را كه پايه‌گذار مخابرات نوين در كشور بوده است، گرامي مي‌داريم.

رييس‌جمهور با تاكيد بر پيشرفت در اين عرصه و برداشتن موانع رشد، ادامه داد: بايد براي توليد و اشتغال، سرمايه‌گذاري مناسب انجام دهيم. نمي‌خواهم بگويم كه رشدي كه ما در اين عرصه داشته‌ايم بي‌نظير است، ولي اين رشد كم‌نظير است و حتي مي‌توان اين فن‌آوري را به كشورهاي منطقه و جهان اسلام ارائه كرد.

وي گفت: اميدوارم با حضور دكتر سليماني در اين عرصه شاهد رشد و پيشرفت بيشتري باشيم و بسياري از محصولات را در داخل توليد كنيم. البته در حال حاضر اشكالاتي در سيستم تلفن همراه وجود دارد كه مطمئنا مي‌توان آن‌ها را رفع كرد. ما اين توانمندي را داريم. ما بايد در اين عرصه آن‌قدر رشد و شكوفايي داشته باشيم كه اين رشد نمادي از غرور ملي براي ملت ايران باشد. ملت ايران هميشه از كارهاي سست آسيب ديده است. ما بايد زمينه را براي افتخار و غرور ملي فراهم كنيم و عرصه مخابرات يكي از اين عرصه‌هاست.

احمدي‌نژاد به كاهش قيمت تلفن سيار اشاره كرد و گفت: اين كاهش قيمت را يك گام مقدس مي‌دانم. در كشور ما متاسفانه رسم بوده كه تمام ضعف‌ها را با هزينه‌اي از سوي بيت‌المال مي‌پوشاندند؛ در صورتي كه مي‌توانيم با بالابردن بازرسي و افزايش بهره‌برداري اشكالات موجود را رفع كنيم. اميدواريم اين كاهش قيمت ادامه داشته باشد و اين امر شدني است.

بر اساس اين گزارش در اين مراسم 6058 طرح مخابراتي پستي و پست بانك به صورت همزمان در سراسر كشور به مناسبت فرا رسيدن دهه فجر افتتاح شد.

از اين تعداد پروژه 5467 مورد مخابراتي، 9 پروژه پستي، 582 پروژه پست بانكي است.

در اين مراسم هم‌چنين با حضور رييس‌جمهور ارتباط از طريق ويدئو كنفرانس با استانهاي اصفهان و خوزستان، مازنداران، خراسان رضوي، همدان، فارس و آذربايجان شرقي برقرار شد.

رييس‌جمهور در ارتباط با خراسان رضوي به تقارن ماه محرم و دهه فجر اشاره كرد و گفت: انقلاب ما از جنس عاشورا بود و ملت ما با الهام از اين نهضت به انقلاب دست زد.

وي در ادامه به درك خودباوري اشاره كرد و گفت: خودباوري از ويژگي قيام عاشورا و انقلاب اسلامي است. ملت ما در مسير انقلاب زحمت زيادي كشيد. دشمن ما در حال حاضر نمي‌تواند مانعي در اين پيشرفت ايجاد كنند. زماني كه آنها با هم بودند و قدرتشان چند برابر امروز بود و ايران دست خالي بود، نتوانستند هيچ كاري كنند. امروز نيز با وجود جوانان سلحشور ما در حال ترقي و پيشرفت هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي كه با مسوولان خراسان رضوي سخن مي‌گفت، از امام جمعه اين استان خواست كه سلام وي را به امام هشتم (ع) برساند.

رييس‌جمهور در ادامه در ارتباطي كه با استان خوزستان از اين طريق ايجاد شده بود اظهار داشت: خوزستان براي ملت ايران و تمام ملت‌هاي جهان الهام‌بخش مبارزه در جهت آزادي است. خوزستان سرزمين مقدسي است كه پرچم سرافرازي ملت ايران و آزادي خواهي را در آن برافراشته‌اند.

وي افزود: اميدوارم خداوند به من توفيق دهد كه در سال جاري با برنامه‌ريزي‌هايي كه انجام داده‌ايم به ديدار مردم خوزستان بروم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين به مردم اصفهان ، گفت: مردم اصفهان پرچمدار انقلاب بوده‌اند. امروز اصفهان مركز تمدن اسلامي و بشري است. مردم اسلامي پايه‌گذار فرهنگ و تمدن اسلامي هستند و ما به لطافت طبع و هنرمندي مردم اصفهان مي‌باليم. ان‌شاءالله خدمت مردم اصفهان نيز مي‌رسم و به آنها عرض ادب مي‌كنم.

رييس‌جمهور در ارتباطي كه با استان مازندان برقرار شد نيز گفت: ملت ما هر قدمي كه در جهت پيشرفت برمي‌دارد از قيام امام حسين الهام گرفته است. ملت ما عاشق عاشورا و امام حسين(ع) است.

وي خطاب به مردم همدان نيز گفت: انقلاب ما بي‌ارزش بودن مكاتب مادي را اثبات كرد و دريچه‌هايي از نور و معنويت را گشود. انقلاب ما انفجار نور بود. در اين انقلاب ايران توجه مردم ايران و جهان را به ولايت و حق پرستي معطوف كرد. خدا را سپاسگزاريم كه ما را در بطن اين حركت قرار داد و اكنون توفيق خدمت به مردم را داريم.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در اين مراسم با مسوولان استان شيراز نيز از طريق ويدئو كنفرانس سخن گفت و قرار بود با استان آذربايجان شرقي از همين طريق ارتباط برقرار شود كه به دليل كمبود وقت امكان‌پذير نشد.

Copyright: gooya.com 2016