یکشنبه 16 بهمن 1384

بيانيه‌ي محمود احمدي نژاد خطاب به ملت ايران: حق برخورداري از انرژي هسته‌اي كمتر از حق ملي شدن صنعت نفت نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور و رييس شوراي عالي امنيت ملي در بيانيه‌اي خطاب به ملت بزرگوار و شجاع ايران با گرامي‌داشت تقارن دهه‌ي فجر انقلاب اسلامي و ايام عزاداري سالار شهيدان، نكاتي را درباره‌ي عزم جدي دولت جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از حقوق ملي و مسلم ايرانيان خاطرنشان كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن كامل بيانيه رييس‌جمهور به اين شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحيم

ملت بزرگوار و شجاع ايران

تقارن دهه‌ي فجر انقلاب اسلامي و ايام عزاداري حضرت امام حسين (ع) فرصت مناسبي است تا رابطه‌ي وثيق حركت ملت ايران، با مسير كمال انساني و نهضت انبيا عليهم السلام و ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين ملت در فرهنگ و تمدن و تلاش براي تكامل بشريت مورد تاكيد قرار گيرد.

امروز شما پرچمدار صلح و آرامش پايدار بر اساس عدالت و معنويت و الگوي همه ملت‌هاي آزاده و عدالت‌خواه جهان هستيد.

بيست و هفت سال ايستادگي، تلاش و مجاهدت شما همه شرايط را براي يك جهش بلند و برپايي يك جامعه‌ي آباد، پيشرفته، مقتدر و نمونه‌ي اسلامي فراهم كرده و مسير تعالي و ترقي را در مقابل نسل‌ها گشوده است.

اين روزها برخي از سردمداران چند قدرت زورگو كه در مقابل عظمت شما درمانده‌اند و از ايراد هر نوع آسيب و ضربه به شما مايوس شده‌اند در تلاش هستند تا با تمسك به شيوه‌هاي تبليغاتي و جنگ رواني و با جنجال و هياهو و استفاده از برخي سازمان‌هاي بين‌المللي و با ايجاد رعب و ترس به هر نحو ممكن راه پيشرفت جوانان با استعداد و فهيم ايران را سد كنند. آنان گستاخانه اعلام مي‌كنند كه ملت ايران حتي حق تحقيق و پژوهش در موضوع انرژي و صلح‌آميز هسته‌اي را هم ندارد. بهانه آنان در اين اقدام غيرقانوني انحراف ايران به سمت سلاح هسته‌اي ذكر مي‌شود، در حالي كه عليرغم بازرسي‌هاي گسترده، بي‌سابقه و شبانه‌روزي و نصب دوربين‌هاي متعدد تاكنون كوچكترين شاهدي دال بر اين ادعا به دست نياورده و ارائه نداده‌اند. از اين رو نكاتي چند را به استحضار ملت شريف مي‌رسانم:

1- دانش و فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي دستاورد جوانان و دانشمندان كشورمان است و هيچ‌كس و هيچ كشوري آن را به ملت ما نداده است كه بخواهد دريغ يا منع كند.

2-وسعت كاربرد اين دانش در صنعت، كشاورزي، پزشكي، محيط زيست و نيرو به گونه‌اي است كه دستيابي به اهداف بلند اقتصادي و اجتماعي كشور بدون آن امكان‌پذير نيست.

3-اگر اجازه دهيم ما را از اين حق محروم كنند در آينده نه چندان دور بايد انگشت پشيماني و حسرت به دندان گزيده و دست نياز به سوي قدرتمندان زورگو دراز كنيم. در اين صورت پاسخ ما براي كوتاهي‌هاي احتمالي در برابر فرزندان برومند ملت در آينده، چه خواهد بود؟

4-آنان بدون توجه به اقدامات خود و برخي كشورهاي همسويشان در توسعه تسليحات هسته‌اي و نيروگاههاي اتمي كه برخي از آنها حتي بدون پذيرش معاهده منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي NPT عضو شوراي حكام هستند، با انواع بهانه‌تراشي‌ها و وارد كردن اتهامات بي‌اساس و با استفاده از نفوذ خود در برخي سازمان‌هاي بين‌المللي مي‌خواهند ما را از انجام اقدامات كاملا شفاف، قانوني و صلح‌آميز حتي در حد تحقيقات نيز باز دارند.

5-دولت جمهوري اسلامي نزديك به سه سال برنامه‌هاي مربوط به انرژي هسته‌اي را فراتر از مقررات و تعهدات و به طور داوطلبانه جهت اعتمادسازي متوقف كرد اما عليرغم اين همكاري‌هاي گسترده و به جاي قدرداني از اين اقدام شايسته، توقعات كشورهاي مدعي هر روز فزوني يافت تا جايي كه از سرگيري فعاليتي كه داوطلبانه تعليق شده بود جرمي بزرگ و نابخشودني محسوب شد. آنان نه تنها گامي مثبت در رفع ممانعت از استفاده قانوني از حق ملت ما برنداشتند بلكه هر روز توقع جديدي را مطرح كردند. آنان به كمتر از قطع كامل همه فعاليتها و هر اقدامي كه ملت ما را يك گام به جلو مي‌برد راضي نيستند. لابد در آينده بايد دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي خود را نيز تعطيل كنيم چراكه آنان به فعاليتهاي علمي و تحقيقاتي ما نيز اعتماد ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

6-دولت جمهوري اسلامي به منظور اعتمادسازي به طور داوطلبانه و بدون تصويب مجلس شوراي اسلامي پروتكل الحاقي را به اجرا درآورد و حتي بيش از حد قانوني با آژانس همكاري كرد و اجازه بازرسي از تاسيسات اتمي خود را به صورت بي سابقه‌اي صادر كرد؛ به گونه‌اي كه هيچ كشور عضو آژانس بين‌المللي انرژي اتمي چنين اجازه‌اي را نداده است. به علاوه دولت جمهوري اسلامي جهت سلب هرگونه بهانه‌جويي اعلام كرد آماده است مشاركت ساير كشورها در فرآيند توليد سوخت را بپذيرد اما اين پيشنهاد راهگشا و بي سابقه نيز مانع از مخالفت‌هاي كشورهاي مدعي نشد.

موضع‌گيري‌هاي غيرقانوني چند كشور مزبور كه خود را نماينده همه دولت‌ها و ملت‌ها مي‌پندارند، نشان مي‌دهد كه مبناي مخالفت آنان چيزي جز خودخواهي و انحصارطلبي نيست. آنان شوراي امنيت سازمان ملل را كه بايد پاسدار صلح و امنيت در جهان باشد دائم به عنوان تهديدي براي تحت فشار قرار دادن ملت‌ها مطرح مي‌كنند و با اين اقدامات حيثيت نهادهاي بين‌المللي را زير سوال مي‌برند.

8ـ آنان مي‌دانند كه قادر نيستند هيچ اقدام قابل توجه و اثرگذاري را عليه منافع ملت ايران انجام دهند و مي‌خواهند با فشار سياسي ما را وادار به عقب‌نشيني كنند.

دولت جمهوري اسلامي به عنوان خادم ملت، خود را موظف مي‌داند با پشتيباني مردم شريف و شجاع از حقوق آنان قاطعانه دفاع كند.

اين خادم كوچك از مردم شريف تقاضا دارد تا در ايام عزاي حسيني در محافل و مجالس ذكر آن حضرت و به ويژه در يوم‌الله بيست و دوم بهمن نظر خود را در مورد حق ملي برخورداري از انرژي هسته‌اي كه كمتر از حق ملي شدن صنعت نفت نيست با صداي بلند و رساي خود ابراز دارند تا همه جهانيان بار ديگر شاهد خواست و اراده ملت رشيد ايران باشند و دولت خادم نيز به وظايف خود عمل خواهد كرد.

Copyright: gooya.com 2016