چهارشنبه 19 بهمن 1384

از ساعات اوليه صبح امروز آغاز شد: تجمع اعتراض‌آميز دانشجويان بروجرد در مقابل سفارت دانمارك، فارس

خبرگزاري فارس: صدها تن از دانشجويان و طلاب شهر بروجرد از ساعات اوليه صبح امروز در اعتراض به اقدام موهن رسانه‌هاي غربي، مقابل سفارت دانمارك تجمع كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، در ادامه تجمعات دانشجويي در اعتراض به هتاكي روزنامه دانماركي به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص)، از ساعات اوليه صبح امروز صدها تن از دانشجويان و طلاب مقابل اين سفارت تجمع كردند.

جمع كثيري از اين تجمع‌كنندگان، دانشجويان و طلاب شهر بروجرد از استان لرستان هستند كه از ساعت 7 صبح امروز مقابل سفارت دانمارك در تهران تجمع كرده‌اند و بعد از برگزاري نماز جماعت، به سينه‌زني و عزاداري پرداختند.

به گزارش خبرنگار ما، همچون شب گذشته در حدود 25 نفر از دانشجويان علي‌رغم وجود جمع كثيري از نيروهاي انتظامي، توانستند با بالا رفتن از در سفارت، وارد ساختمان شوند كه هم‌اكنون از ساختمان خارج شده‌اند.

گفته مي‌شود نيروي انتظامي يك پرچم سرخ‌رنگ را كه منقش به نام امام حسين‌(ع) بوده را بر روي نرده‌هاي سفارت نصب كرده تا از اين طريق آرامش را به جمعيت معترضان بازگرداند.

دانشجويان و طلاب بروجردي در بيانيه خود از دولت خواسته‌اند تا موانع قانوني اعتراض به هتاكي‌هاي بيگانگان به مقدسات ديني را بردارد. همچنين در اين بيانيه از دولت خواسته شده تا سفير دانمارك به سرعت اخراج شود.

بنا بر اطلاعات رسيده، دانشجويان قصد دارند تا دهم محرم و عاشوراي حسيني، در قالب هيأت‌هاي مذهبي، مقابل سفارت دانمارك در تهران تجمع برگزار كنند.
شب گذشته نيز هزاران نفر از طلاب و دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران با برگزاري تجمع مقابل اين سفارت، بخش‌هايي از آن را به آتش كشاندند .

در اين ميان نيروي انتظامي با پرتاب گاز اشك‌آور تلاش كرد تجمع كنندگان را پراكنده كند كه با هجوم دوباره جمعيت به سمت ساختمان موفق نشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016