چهارشنبه 26 بهمن 1384

دبيركل موتلفه: حمله به سفارتخانه‌ها درست نيست، اسلام درمقابل دشمنان توطئه‌گر خود با ملايمت برخورد نمي‌كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: توهين‌كنندگان به پيامبر اكرم(ص) را متدين به هيچ ديني نمي‌دانيم لذا با آن‌ها هيچ مذاكره‌اي نخواهيم داشت.

محمدنبي حبيبي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اقدام برخي روزنامه‌هاي اروپايي در توهين به پيامبر(ص) را توطئه‌اي از پيش تعيين شده دانست و خاطرنشان كرد كه آن‌ها در قالب اين توطئه سعي داشتند محكي نسبت به عكس‌العمل مسلمانان از اين قضيه داشته باشند.

وي برهمين اساس اصل اعتراضات مسلمانان در كشورهاي اسلامي نسبت به اين قضيه را بجا دانست و تاكيد كرد كه سكوت در برابر توهين به بالاترين مقام اسلام كه پيامبر اكرم(ص) است به هيچ‌وجه قابل قبول و منطقي نيست.

وي يادآور شد: مسلمانان در واكنش به اين اهانت‌ها تنها نبايد به اعتراضات خياباني بسنده كنند و بايد تحريم كالاهاي كشورهايي كه حتي حاضر به عذرخواهي در مقابل اقدامات توهين‌آميزشان نيستند در مرحله‌ي بعدي اين اعتراض قرار گيرد.

وي در عين‌حال حمله به سفارتخانه‌هاي كشورهاي خارجي از جانب مسلمانان را عملي درست ندانست و گفت: در اين مرحله اعتراض خياباني و تحريم كالاهاي اين كشورها كافي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حبيبي همچنين با اشاره به اظهاراتي مبني بر خشونت‌طلب خطاب كردن مسلمانان به دليل نحوه‌ي بيان اعتراضات آن‌ها به توهين كنندگان به پيامبر(ص) گفت: نبايد به اين اظهارات توجه كنيم. خشونت در مقابل كساني كه اهانت مي‌كنند تا حدي كه به حمله به سفارتخانه‌هاي آنها منتهي نشود را غيرمنطقي نمي‌دانم. آن‌ها اهانت كردند و بايد منتظر برخورد قاطع مسلمانان باشند.

وي تاكيد كرد: اسلام در مقابل دشمنان قسم‌خورده و توطئه‌گر خود با ملايمت برخورد نمي‌كند، برخوردش را متناسب با برخورد آن‌ها تنظيم مي‌كند، لذا چنانچه توهين‌كنندگان فكر مي‌كنند مي‌توانند هر اقدامي را انجام دهند و مسلمانان نبايد عكس‌العملي نشان دهند بايد بگوييم كه توقع نابجا و غيرمنطقي‌اي دارند.

Copyright: gooya.com 2016