چهارشنبه 26 بهمن 1384

بازديد اجمدي نژاد از مجتمع هسته‌اي نطنز، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۲۶‬

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري عصر چهارشنبه ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف مجتمع هسته‌اي نطنز با توضيحات مهندسان و كارشناسان اين مجتمع از نزديك با پيشرفت‌هاي متخصصان ايراني در راه دستيابي به دانش صلح آميز هسته‌اي آشنا شد.

به گزارش دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، وي پس از اين بازديد در جمع مديران مجتمع نطنز با اشاره به جنجال و هياهوي دشمنان براي جلوگيري از دستيابي ملت ايران به دانش صلح‌آميز هسته‌اي گفت : آنچه دشمنان از آن مي‌ترسند، توليد بمب نيست، زيرا در دنياي امروز بمب اتمي و تسليحات، ديگر كارآيي ندارند، بلكه علت اصلي نگراني و ترس دشمنان خوداتكايي و دانش ملت ايران است و اين كه جوانان ايراني خود در حال كسب دانش صلح آميز هسته‌اي هستند.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه مسير ملت ايران به سوي كسب قله‌هاي افتخار و دستيابي به علوم پيشرفته مسيري قطعي و غيرقابل بازگشت است، تصريح كرد: ملت ايران با حضور گسترده و شگفت‌انگيز خود در راهپيمايي عظيم ‪ ۲۲‬بهمن امسال به جهانيان ثابت كرد كه با همه وجود از متخصصان و جوانان دانشمند ايراني در راه دستيابي به علوم و فناوري پيشرفته حمايت مي‌كند و در اين مسير حجت را بر مسوولان و متخصصان و صاحبان دانش تمام كرد.

وي با قدرداني از تلاش صادقانه و فداكارانه متخصصان هسته‌اي كشور، گفت:
هر چند كه هدف شما از تلاش در اين مجتمع، توليد سوخت هسته‌اي است، اما تلاش در راستاي اين هدف به نتايج ارزشمندتري نيز منجر خواهد شد.

رييس جمهور دستيابي به‌دانش‌ها و فناوري‌هاي پيشرفته و بازيابي خودباوري نسل جوان رااز جمله اين نتايج دانست و گفت: به‌وجود آمدن اين احساس كه ملت ايران با وجود همه محدوديت‌ها و تهديدها،يكي از بزرگترين كارها را به‌واسطه دانش و توانايي خود به انجام رسانده است، موجب مي‌شود انرژي عظيمي بوجود آيد كه مبنايي براي جهش كشور در همه عرصه‌ها خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه‌ملت ايران بسيار توانمند،غني و برخوردار از منابع فراوان خدادادي است،گفت:براي بهره‌مندي‌از اين منابع و استعدادهاي عظيم بايد به خودباوري رسيد، چنانكه در جريان انقلاب اسلامي به روشني ثابت شد ملتي كه كاپيتولاسيون بر او تحميل شده بود بواسطه خودباوري توانست رژيم دست‌نشانده‌اي كه مورد حمايت ابرقدرت‌هاي شرق و غرب بود را دست خالي سرنگون كند.

وي ملت ايران را شايسته ايستادن بر قله‌هاي افتخار جهاني دانست و گفت:
گاهي اوقات مسير حركت يك ملت به سوي توسعه و پيشرفت چون كلاف سردرگمي است كه انسان را از تحقق اهداف نااميد مي‌كند اما به يكباره با گشوده شدن يك گره همه اين كلاف گشوده و باعث تحول در همه عرصه‌ها مي‌شود.

رييس جمهوري افزود: دستيابي موفق ملت ايران به دانش صلح آميز هسته‌اي سبب خواهد شد تا كشور در همه عرصه‌ها به تحول و پيشرفت دست يابد.

احمدي نژاد ضمن قدرداني از پيشرفت‌هاي انجام شده در زمينه فناوري صلح- آميز هسته‌اي در كشور گفت:بايد توجه داشت كه‌ظرفيت كار هيچوقت به‌نقطه نهايي نمي‌رسد و هميشه مي‌توان با ابداع، ابتكار و نوآوري، سرعت پيشرفت را افزايش و هزينه‌هاي جانبي را كاهش داد.

پيش از سخنان رييس جمهوري،رضاآقازاده معاون رييس جمهوري و رييس سازمان انرژي اتمي توضيحاتي از آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي متخصصان كشور در زمينه دانش صلح آميز هسته‌اي ارايه كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازديد اجمدي نژاد از مجتمع هسته‌اي نطنز، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016