پنجشنبه 27 بهمن 1384

بيانيه‌ي بسيار مهم پنج تن از اعضاي شوراي انقلاب در خصوص شرايط خطير كنوني، ادوار نيوز

ادوار نيوز : 5 تن از اعضاي اصلي شوراي انقلاب اسلامي در خصوص شرايط خطير كنوني كشور بيانيه‌اي صادر كردند ، متن اين بيانيه به اين شرح است :

به نام خدا
هم‌ميهنان گرامي

امضا كنندگان زير، جمعي از اعضاي اصلی شوراي انقلاب اسلامي هستند، كه نه طمعي به ورود در قدرت و حكومت دارند و نه در ربع قرن گذشته پس از انقلاب و استعفاي دولت موقت شادروان مهندس بازرگان منصبي و مسئوليتي در حكومت داشته‌اند ولی همچنان خود را در برابر ملت مسئول مي‌دانند و با همان انگيزه‌اي كه در دوران پرتلاطم انقلاب در خطرناک ترین شرایط سیاسی داوطلبانه دعوت به عضويت در شوراي انقلاب اسلامي را به منظور خدمت به ملت براي رضاي حق پذيرفتند، امروز هم با احساس تكليف در اداي ديني كه به ملت خود دارند به مناسبت سالگرد انقلاب نگراني عميق خود را از آنچه در ميهنمان مي‌گذرد با شما مردمان صادق و صبور ايران، صاحبان اصلي اين سرزمين در ميان مي‌گذاريم.

انقلاب اسلامي ايران در ادامه مبارزات ضد استبدادي و ضد استعماری، در طي يكصد سال گذشته، به دنبال تحقق آرمان آزادي و استقلال كشور در چارچوب يك نظام سياسي برخاسته از آراي ملت، به نام جمهوري اسلامي، صورت گرفت.

اكنون كه بيش از ربع قرن از پیروزی انقلاب مي‌گذرد و متأسفانه شاهد آن هستيم كه از آرمان بزرگ آزادي و حاكميت ملت جز پوسته‌اي سطحي و نمايشي چيزي باقي نمانده است. اگر چه انقلاب اسلامي به استيلاي بيگانگان بر امور كشورمان پايان داد و اگر چه هنوز هم كشورمان از استقلال سياسي برخوردار است اما اين نگراني وجود دارد كه با تعطيل شدن حقوق و آزادي‌هاي اساسي مردم و نفي حاكميت ملت و نفي سرشت جمهوريت نظام و جايگزيني آن با نوعي جديد از حكومت فردي به نام اسلام از يك طرف و پيگيري سياست‌هاي خارجي تنش‌زا از طرف ديگر، استقلال سياسي، اقتصادي و همچنين تماميت ارضي كشورمان دچار آسيب‌هاي جدي گردد.

ناخشنودی به حق اکثریت مردم از وضع موجود متاسفانه باعث شده است که با بی¬تفاوتی به انتخاب مسئولینی و زمامداران و بالمال عدم مشارکت در روی کار آوردن شخصیت¬های شایسته و توانمند، افرادی دست¬اند رکار قوای سه گانه کشور شده¬اند که در شرایط کنونی اعم از داخل و فضای بین¬المللی قادر به انجام چنین مسئولیت خطیری نیستند.

به جای تلاش در راه حسن رابطه با سایر ملل جهان، در مسیر دشمن تراشی و خصومت حتی با کشورهایی که آمادگی برقراری مناسبات احترام¬آمیز با ما دارند گام برمیدارد.

در چنين شرايطي كساني كه نه به انقلاب اسلامي اعتقاد داشتند و نه گامی در راه آزادي ملت از بند اسارت طاغوت برداشته¬اند، امروز با صراحت از تعارض جمهوريت با اسلام سخن مي‌گويند جمهوريت را نامشروع مي‌خوانند و به نام خدا و دين پاك او استبداد مطلق ديني را تبليغ مي‌كنند. و متاسفانه مورد تاييد و تجلیل مقام رهبري نيز قرار گرفته و از بيت‌المال مسلمين ميلياردها تومان در اختيار صاحبان اين فكر و انديشه قرار داده شده و مي‌شود.

در چنين شرايطي، در حالي كه انقلاب اسلامي با وحدت، يكپارچگي و يكدلي تمامي نيروهاي متعهد به استقلال ايران و حاكميت مردم، در سايه شعار همه با هم، به پيروزي رسيد، اعمال سياست هر كس با من نيست پس بر من است، موجب از هم پاشيدگي و تفرق بي‌سابقه‌اي در جامعه شده است. در حالي كه انقلاب اسلامي عليه سركوب استبداد سلطنتي و به منظور تامين حقوق و آزادي‌هاي اساسي، از جمله حق حاكميت ملت بود، امروز بعد از 27 سال بسیاری از افراد صاحب نظر جرات ابراز عقیده خلاف رأي و نظر مسئولان وانتقاد از آنها را ندارند.

سياست‌هاي فرهنگي اعمال شده حاكمان در طي 27 سال گذشته و هزينه كردن دين براي مقاصد قدرت سياسي، تبلیغات پر حجم سرشار از خرافات و انحراف از اصول آنچنان مي‌باشد كه نسل جديد و جوان را غالبا دين ستيز يا دين گريز یا بی تفاوت نسبت به کلیه معارف دینی نموده است و ضربات بسيار سهمگيني به باورهاي ديني و اخلاق مردم وارد شده است و به تصديق و تائيد هر انسان دلسوز و صاحب مسئوليت ملي يا ديني يا اخلاقي‏،‌ سطح اخلاق در جامعه ايراني امروز به بدترين درجه در تاريخ كشور ما رسيده است كه جبران اينگونه آسيب هاي اجتماعي به سهولت ميسر و ممكن نمي‌باشد.

سياست‌هاي اقتصادي نه تنها مناسبات ناسالم اقتصادي دوران استبداد سلطنتي را از بين نبرده است بلكه با تضعيف سرمايه‌داري صنعتي نوپاي ايران بدترين نوع سرمايه‌ داري تجاري را حاكم ساخته است. روابط ناسالم اقتصادي، رانت‌خواري، سوء استفاده از امكانات ملي و دولتي، طبقه جديدي از سرمايه‌داران بي‌ريشه و بي‌هويت را بر اقتصاد كشور مسلط ساخته است. روزي نيست كه به رغم تمام محدودیت ها و سانسورهایی که در درج اخبار اعمال می شود، خبري جسته و گريخته درباره اختلاس‌ها و سوء استفاده‌هاي چند صد ميلياردي وابستگان به مراكز و نهادهاي قدرت بدون ذکر یا اشاره ای به نام عامل فساد منتشر نشود.

نتيجه آن كه به رغم درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز حدود 600 ميليارد دلار در اين مدت، امروز ما از عقب‌مانده ترين كشورهاي منطقه هستيم. هند با جمعيتي حدود 16 برابر ايران و سرزميني فقط دو برابر ايران راه ترقي اقتصاد را سريع طي مي‌كند به طوري كه طبق آمار كارشناسي جهان تا سال 2026 چهارمين اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد و اين درحالي است كه هند با وجود تنوع عظيم قومی و مذهبي بزرگترين دموكراسی جهان خوانده مي‌شود. در صحنه بين‌المللي از آنچنان حيثيت و اعتباري برخوردار است به طوري كه همه كشورهاي جهان مي‌خواهند روابط دوستانه با هند باشند . فاصله غني و فقر در آنجا به سرعت رو به كاهش است (شرق 24/11/1384، صفحه 14 ويژه‌نامه اقتصادي) قيمت فزاينده نفت و گاز، كه در تاريخ نفت بي‌سابقه است، موجب رشد اقتصادي سریع كشورهاي عرب‌نشين و حاشيه جنوبي خليج فارس شده است. قدرت بازار سهام روز به روز در حال افزايش است ولي در كشور ما چطور؟!! بازار بورس عربستان سعودي در حال تبديل شدن به بزرگترين بازار بورس جهان است و تخمين زده مي‌شود كه ارزش كل سهام اين بازار (عربستان) به 500 ميليارد دلار برسد و اين در حالي است كه عربستان سعودي رژيمي مذهبي و متمركز شبيه به ايران دارد. در ساير كشورهاي حاشيه خليج فارس هم ارزش كل سهام بازار بورس در سال جاري 2001 به دو برابر افزايش مي‌يابد. اما در كشور ما چگونه خواهد بود؟!! و از شكاف طبقاتي هم اگر صحبت نشود بهتر است و اينها همه در حالي است كه به گزارش سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشوردر سال 1382 بعد از 25 سال حاكميت موجود در ايران‏ 9/0 درصد رشد اقتصادي بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تنگي معيشت، فشار زندگي بر طبقات كم درآمد آنچنان است كه زندگي را بر آنها سخت و تاريك نموده است . به موجب آمار رسمي 20 درصد جمعيت مالك 75 درصد ثروت‌هاي جامعه و 40 درصد مردم مالك تنها 3 درصد دارايي‌ها و 40 درصد ديگر مالك تنها 22 درصد ثروت‌هاي جامعه مي‌باشند.
نهادها و گروه‌هاي قدرتمند آنچنان نظام اقتصادي را در مهار خود دارند كه مانع از هر گونه تغيير و تحول به نفع مردم عادي مي‌باشند.

در چنين شرايطي، فقر و محروميت ، فشارهاي سياسي ، تعارض ميان گفتار و كردار مسئولان كشور، باعث شده است كه آسيب‌هاي اجتماعي، قتل و جنايت و فحشا و اعتياد به سطح نگران كننده‌اي برسد.

ما امضا كنندگان زير، به حكم نقش و مسئوليتي كه با عضويت در شوراي انقلاب اسلامي داشته‌ايم ادامه وضعيت كنوني را به نفع ملت، كشور و نظام و حتي حاكمان كنوني نمي‌دانيم. و از سر دلسوزي، مشفقانه به مسئولان كشور هشدار وانذار مي‌دهيم و از آنها مي‌خواهيم به خود بيايند، اين راه آزموده را ادامه ندهند، به واقعيت‌ها تسليم شوند و در شرایطی که کشورمان در معرض تهدیدهای جدی است راه را براي حضور همه اقشار ملت و همه آرا و اندیشه و ایجاد وفاق ملی در جهت اصلاح ساختارها باز نمايند.

به ملت عزيز نيز توصيه مي‌كنيم نسبت به سرنوشت خود مأيوس و بي‌تفاوت نباشند. سپردن سرنوشت به دست تقدير، نه تنها موجب بهبود اوضاع نمي‌شود بلكه بر وخامت آن مي‌افزايد. با توكل بر خدا و با اعتقاد به نيروي ايمان و همبستگي ملي مي‌توان هم در برابر تهديدهاي خارجي ايستاد و هم تامين و تحقق حقوق آزادي‌هاي اساسي خود را مطالبه نمود. به همه گروه‌ها، احزاب توصيه مشفقانه ما، صرف نظر كردن از اختلافات و همكاري و همدلي در راستاي حفظ استقلال ، تماميت ارضي كشور و تامين و تحقق حاكميت ملت مي‌باشد.

ان اريد الا الاصلاح ما استطعت

عزت الله سحابی
سیداحمد صدر حاج سید جوادی
مصطفی کتیرایی
علی اکبر معین فر
ابراهیم یزدی

Copyright: gooya.com 2016