پنجشنبه 27 بهمن 1384

لاريجانی: اگر به دنبال بمب اتمی بودیم عضو NPT نمی شدیم، مهر

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد ایران بمب هسته ای نمی خواهد به این دلیل معاهده منع گسترش سلاح های اتمی را پذیرفت وی همچنین از اظهارات وزیر امورخارجه فرانسه ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، علی لاریجانی در گفتگو با رادیو "اینترفرانسه" تاکید کرد که :" ایران هرگز نمی خواهد به بمب هسته ای دست یابد".

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران همچنین درپاسخ به این سوال که آیا ایران از حربه نفت استفاده می کند، اظهارداشت :" درمرحله اول این گام را اتخاد نخواهیم کرد، اما اگرغربی ها به رفتارهای خود درقبال ایران که اوضاع منطقه را تغییرمی دهد، ادامه دهند، امکان پاسخ گویی به این رفتارها ازطریق صادرات نفتی وجود دارد".

علی لاریجانی خاطر نشان کرد: " ما بمب هسته ای نمی خواهیم، به این دلیل معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) را پذیرفتیم. ما یک کشورمسئولیت شناسی هستیم و این تبلیغات غرب است که وانمود می کند ما به دنبال بمب هسته ای هستیم ، این درست نیست".

وی در واکنش به اظهارات فیلیپ دوست بلازی وزیرخارجه فرانسه که مدعی شده بود ایران برنامه هسته ای نظامی سری هم دارد، گفت:" من خیلی متاسف هستم که وی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است؛ فرانسه دربین ایرانی ها از موقعیت بهتری برخورداراست واین برای پاریس بهتراست تا ازاین موقعیت برای حل پیچیدگی مسئله(برنامه صلح آمیزهسته ای ایران) استفاده کند".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی همچنین دیپلمات ها را از اظهارات تند برحذر داشت و تاکید کرد:" ما نباید همان اظهاراتی را که از سوی مقامات آمریکایی می شنویم ازسوی کشورهای اروپایی بشنویم".

دوست بلازی امروز در اظهار نظری غیر منطقی مدعی شد:" برنامه های هسته ای ایران سری و درجهت اهداف نظامی است".

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجانی: اگر به دنبال بمب اتمی بودیم عضو NPT نمی شدیم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016