سه شنبه 9 اسفند 1384

زیبا کلام: تعامل با اروپا منطقی تر از قبول طرح روسیه است، مهر

دکتر صادق زیباکلام گفت: تنها شرط پذیرش طرح روسیه "ارائه نقش جدی برای ایران در فرایند غنی سازی و مشارکت دانشمندان ایرانی در طرح روسیه و همکاری های گسترده اقتصادی-سیاسی-امنیتی" است.
دکتر صادق زیباکلام، استاد دانشگاه علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی " مهر" در خصوص طرح روسیه گفت: معتقدم اگر ما بخواهیم به روسها امتیاز بدهیم و کوتاه بیاییم و طرح آنها را قبول کنیم، چرا با آمریکا و اروپا تعامل نکنیم؟ اینکه به این روسها امتیاز بدهیم و اورانیوم به آنها بدهیم تا برای آنها غنی کنند، اروپایی ها تامین سوخت هسته ای را دو سال قبل تضمین کرده بودند، اگر ما بخواهیم در شرایط فعلی غنی سازی را تعلیق کنیم و طرح روسیه را بپذیریم،می توانیم با تضمین تعلیق غنی سازی از اروپایی ها امتیازات بیشتر و بهتری را بگیریم.

زیبا کلام یکی از فوائد تعامل با اروپا را "فشار به آمریکا برای لغو تحریم ها " معرفی کرد.

این استاد دانشگاه ، تنها شرط پذیرش طرح روسیه را "ارائه نقش جدی برای ایران در فرایند غنی سازی و مشارکت دانشمندان ایرانی در طرح روسیه و همکاری های گسترده اقتصادی-سیاسی-امنیتی" توصیف کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این صاحبنظر امور سیاسی در بررسی آخرین گزارش البرادعی در خصوص فعالیت های هسته ای ایران گفت: طبق گزارش البرادعی ، بررسی هایی که از تاسیسات و فعالیت های هسته ای ایران انجام شده، نشان نمی دهد که ایران در فعالیت های هسته ای خود ، قصد و غرض نظامی داشته باشد، مشکل این است که ایران پاره ای از فعالیت های هسته ای اش را اعلام نکرده بود و همین مساله ابهاماتی را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی گذاشته است.

زیبا کلام گفت: اگر کسی بخواهد به نفع ایران قضاوت کند، متوجه می شود که ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد و شفاف عمل کرده و همکاری خوبی هم با آژانس داشته است و آنچه که ایران با آن روبرو است؛ بهانه جویی است.

وی با رد تغییر استراتژی هسته ای ایران در شرایط فعلی گفت: آنچه که تا به حال انجام دادیم، درست بوده و نیازی به تغییر چیزی به خاطر گزارش البرادعی نیست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زیبا کلام: تعامل با اروپا منطقی تر از قبول طرح روسیه است، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016