پنجشنبه 11 اسفند 1384

حسن روحاني: نبايد از اينكه پرونده ما به شوراي امنيت برود نگران بود، ايرنا

يزد ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۱‬

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گفت: راه آينده ما در عرصه بين‌الملل تعامل مقتدرانه با حفظ اصول است.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني چهارشنبه شب در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي يزد افزود: پرونده هسته‌اي را بايد با هوشياري، تعامل، حفظ اصول و منافع و با اقتدار ملي حل كنيم.

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي گفت: نبايد از اينكه پرونده ما به شوراي امنيت برود نگران بود و دست روي دست گذاشت بلكه بايد كار خود را ادامه دهيم.

وي افزود: در شرايط فعلي سياست اين است كه بيش از اين صبر نكنيم و وقتمان را پاي ميز مذاكره نگذرانيم و به جاي اين كار برويم فعاليت اجرايي و عملي را شروع كنيم.

او گفت: در دنياي امروز تمام فشارها بر كشورهايي وارد مي‌شود كه مي‌خواهند فناوري هسته‌اي داشته باشند، اخلاق سياسي و عدالت در دنياي امروز حاكم نيست.

روحاني افزود: پاكستان، كره شمالي، هند و اسراييل كه سلاح هسته‌اي دارند آزاد گذاشته شدند اما به كشورهايي كه دنبال فناوري صلح‌آميز هسته‌اي هستند فشار وارد مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه استراتژي و سياستهاي كلي در مورد پرونده هسته‌اي در نشست سران نظام تدوين مي‌شود گفت: ما هيچگاه تخلف نكرديم و از مسير خود منحرف نشديم، دنبال سلاح هسته‌اي هم نيستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: در سياست كلي نظام و نظر مقام معظم رهبري، توليد سلاح هسته‌اي شرعي نيست.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي همچنين گفت: اگر مورد تهاجم بيگانگان قرار گيريم قطعا پاسخ خواهيم داد و توان و آمادگي مقابله با آنها را داريم.

روحاني افزود: نه مايل به جنگ هستيم، نه به استقبال آن مي‌رويم و نه فكر مي‌كنيم كه شرايط به اين نحو، درست است.

وي اظهار داشت: دنبال آن هستيم كه مسايل هسته‌اي را بدون درگيري حل و فصل كنيم و به نتيجه برسانيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن روحاني: نبايد از اينكه پرونده ما به شوراي امنيت برود نگران بود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016