چهارشنبه 17 اسفند 1384

گزارش خبرگزاری های رسمی ايران از تجمع زنان

ايلنا:

تجمع بدون مجوز زنان در پارك دانشجو به خشونت گراييد

تهران- خبرگزاري كار ايران

مراسمي كه عصر امروز به مناسبت روز جهاني زن از سوي فعالان نهادهاي غيردولتي زنان و بدون مجوز در پارك دانشجو برگزار شد، با دخالت نيروي انتظامي به خشونت گراييد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، جمعي از فعالان نهادهاي غيردولتي زنان عصر امروز به مناسبت بزرگداشت روز جهاني زن در پارك دانشجو اجتماع كردند كه اين تجمع دقايقي پس از برگزاري با دخالت نيروي انتظامي به خشونت كشيده شد.
بر اساس اين گزارش، زنان فعال در نهادهاي غيردولتي زنان ضمن خواندن سرودهايي در دفاع از حقوق زنان، خواستار برگزاري اين مراسم شدند كه در خلال اين امر درگيري هايي نيز بين پليس و تجمع كنندگان روي داد.
سردار "قدرت الله محمودي" كه فرماندهي نيروهاي انتظامي حاضر در پارك دانشجو را برعهده داشت، در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينكه اين تجمع بدون هيچ گونه مجوزي صورت گرفته است، گفت: نيروي انتظامي با عملكرد خود باعث شد تا اين تجمع رنگ و بوي سياسي به خود نگيرد و در اين رابطه چند نفر دستگير شده و در حال بررسي موضوع هستيم.
پيش از اين جمعي از نهادهاي غيردولتي زنان اعلام كرده بودند كه براي آنچه كه آن را "اعلام همبستگي با زنانِ جهان و محو هرگونه نابرابري، تبعيض، خشونت و برقراري صلح، عدالت، برابري، و آزادي" خوانده‌‏ بودند؛ در روز جهاني زن (چهارشنبه 17 اسفند- 8 مارس) از ساعت 16 الي 17 در پارك دانشجو گردهم مي‌‏آيند.
------------------------------
ايرنا:

تجمع بدون مجوز حدود ‪ ۶۰‬زن در پارك دانشجو برگزار نشد

تهران بزرگ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۷‬

حدود ‪ ۶۰‬زن قصد تجمع در محدوه خيابان انقلاب و پارك دانشجودر تهران را داشتند كه پليس به‌دليل " نداشتن مجوز قانوني " اجازه برگزاري تجمع را به آنان نداد.

در اطلاعيه‌اي بدون امضا كه ايرنا آن را دريافت كرد ، از زنان خواسته شده بود كه از ساعت ‪ ۱۶‬تا ‪ ۱۷‬عصر چهارشنبه به‌مناسبت روز جهاني زن در اين تجمع شركت كنند.

به‌گزارش خبرنگار ايرنا، حدود ساعت ‪ ۱۶‬عصر چهارشنبه در حالي كه چند زن حاضردر پارك قصد شروع تجمع را داشتند، بعد از حضور نيروهاي پليس و قبل از هرگونه اقدامي از جمله سردادن شعار متفرق شدند.

براساس آخرين گزارش دريافتي ترافيك خيابان انقلاب و ولي عصر و وضعيت پارك دانشجو و اطراف آن عادي است و نيروهاي پليس محل را ترك كردند.

سرهنگ"محمد تورنگ" درگفت‌وگو با خبرنگار ايرنا باتاكيد به اينكه"هيچكس بازداشت نشده است"، گفت :از آنجا كه اين تجمع مجوز قانوني نداشت و همچنين به‌دليل امكان ايجاد ترافيك و سد معبر و ايجاد مزاحمت‌در اين روزهاي پاياني سال براي شهروندان ، پليس بسرعت و بدون مشكلي خاص آنان را متفرق كرد.

رييس مركزاطلاع رساني نيروي انتظامي تهران بزرگ به شهروندان توصيه كرد كه در اين ايام پاياني سال با توجه به تردد زياد در معابر و خيابان‌هاي پايتخت حقوق شهروندي و مقررات ترافيكي را رعايت كنند.
------------------------------------

ايرانيوز:

تجمع بدون مجوز قريب به 200 بانوي تهراني به دخالت پليس انجاميد

عصر امروز به دعوت NGO هاي زنان، تعدادي از بانوان در داخل پارك دانشجو اقدام به تجمع – بدون مجوز - كردند كه با دخالت توسط نيروهاي انتظامي متفرق شدند.

يك مقام مسؤول انتظامي مستقر در پارك دانشجو درباره اين تجمع به خبرنگار خبرگزاري ايرانيوز، گفت: تجمع كنندگان فاقد هرگونه مجوز بودند و طبق دستور وزارت كشور متفرق شدند.

برخي از شاهدان به خبرنگاران ايرانيوز گفتند كه تعدادي از زنان و دختران تجمع كننده بازداشت شده‌اند.

اين گزارش حاكي است، در حال حاضر حضور نيروهاي انتظامي داخل پارك به شدت مشهود و محسوس است و از سوي ديگر مردم و عابران كه بيشتر آنان را زنان تشكيل مي‌دهند در اطراف تئاتر شهر گردهم آمده‌اند.
يك مقام مسؤول مستقر در ميدان وليعصر، تعداد جمعيت كنندگان عصر امروز را حدود 200 نفر ذكر كرد.

وي افزود: بيشتر آنان وابسته به ملي مذهبي‌ها بودند.

به گزارش خبرنگار ايرانيوز، اين تجمع به مناسبت روز جهاني زن همزمان با هشتم مارس برگزار شد و تجمع كنندگان شعارهاي صلح، آزادي، برابري، عدالت و همبستگي سر مي‌دادند.
-----------------------------

ايسنا:

تجمع شماري از زنان در پارك دانشجو

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - زنان


تجمع جمعي از زنان كه همزمان با عنوان «روز جهاني زن» در پارك دانشجو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين تجمع عصر امروز با حضور حدود يكصد تن برگزار شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تجمع‌كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي، شعارهايي در راستاي آنچه كه احقاق حقوق زنان عنوان مي‌كردند، سر مي‌دادند.

اين تجمع با حضور ماموران انتظامي غروب چهارشنبه پايان يافت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش خبرگزاری های رسمی ايران از تجمع زنان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016