چهارشنبه 24 اسفند 1384

بيانيه‌ هيات رييسه‌ دو دانشگاه درباره‌ حادثه‌ دانشگاه شريف، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


تعدادي ديگر از تشكل‌هاي دانشجويي و دانشگاهي با صدور بيانيه‌هاي جداگانه، وقايع روز دوشنبه‌ي دانشگاه صنعتي شريف را محكوم كردند.


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در بيانيه‌ي هيات رييسه‌ي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي در باره‌ي با حادثه‌ي اخير دانشگاه صنعتي شريف آمده است: بار ديگر ساحت مقدس دانشگاه و يكي از افتخارات علمي و اجرايي آموزش عالي كشور مورد تعرض قرار گرفت. جناب آقاي دكتر سهراب‌پور استاد گرانقدر دانشگاه و چهره‌ي ماندگار ايران عزيز در سنگر علم و مديريت اجرايي از ذخيره‌هاي ارزشمند آموزش عالي بوده و اهانت جاهلانه به ايشان تعرض به آموزش عالي كشور است. هيات رييسه‌ي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي اعتراض و مراتب انزجار خويش را از اين عمل نابخردانه اعلام كرده و اميدوار است كه دانشگاه‌هاي ميهن اسلامي با تلاش و جديت فراوان، علي‌رغم بي‌مهري‌هاي مغرضانه، هم‌چنان در جهت اعتلاي علمي كشور حركت كنند.


همچنين به گزارش ايسنا، در بيانيه‌ي هيات رييسه‌ي دانشگاه شهيد بهشتي در رابطه با حادثه‌ي دانشگاه صنعتي شريف نيز آمده است: وقايعي كه در روز دوشنبه ‌٢٢/١٢/٨٤ در دانشگاه صنعتي شريف اتفاق افتاده است باعث تاسف فراوان و موجد نگراني عميق جامعه‌ي دانشگاهي شده است. بلافاصله پس از انتشار اخبار اين وقايع تاسف‌بار سوالي كه به ذهن هر انسان آزادانديش خطور مي‌كند آن است كه چگونه عده‌اي به خود جرات مي‌دهند در روزي كه محيط مقدس دانشگاه به وجود پيكر سه شهيد گمنام نبرد افتخارآفرين مردم مسلمان ايران مزين شده و آثار نوراني مفهوم شهادت در آن جلوه‌گر مي‌باشد؛ با رفتاري نابخردانه، رياست اين دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار دهند و عرصه‌ي پر فروغ علم و دانش را به خيال خامشان ناامن جلوه دهند. آيا اينان تاكنون از خود پرسيده‌اند كه امنيت امروز ما حاصل كدامين جانفشاني‌ها و پايمردي‌هاست؟ مگر جز اين مي‌توان تصور ديگري داشت كه پيكرهاي پاك و مطهر شهيدان سرفراز سال‌هاي دفاع مقدس به مثابه كلمات سند سربلندي ملت ايران بر تارك حماسه‌هاي اين مرز و بوم براي هميشه خواهد درخشيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين همه با تاسف هنوز گروهي چنين مي‌انگارند كه دستاوردهاي درخشان امروز بدون ايثارگري‌هاي ديروز و خون‌فشاني‌هاي شهيدان بزرگوار به دست آمده است. اعضاي هيات رييسه‌ي دانشگاه شهيد بهشتي به نمايندگي از سوي استادان، دانشجويان و كارمندان اين دانشگاه ضمن اداي احترام به ارواح و پيكرهاي مطهر شهيدان بزرگوار سال‌هاي دفاع مقدس، انزجار خود را از عمل توهين‌آميز و حرمت‌شكنانه‌ي ضرب و جرح رياست دانشگاه صنعتي شريف اعلام مي‌كنند و از مسوولان ذيربط نيز مصرانه مي‌خواهند در قبال اين اعمال زشت عكس‌العمل مناسب نشان دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه‌ هيات رييسه‌ دو دانشگاه درباره‌ حادثه‌ دانشگاه شريف، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016