پنجشنبه 3 فروردین 1385

متكي در دوحه: پيش‌بيني مي‌كنم ديدگاه غير منطقي آمريكايي در شوراي امنيت حاكم نخواهد شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي


وزير امور خارجه‌ي كشورمان در مذاكره با همتاي قطري خود شيخ حمد بن جاسم آل ثاني، آخرين تحولات سياسي و بين‌المللي را مورد بحث و بررسي قرار داد و ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را نسبت به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌يي كشورمان تشريح نمود و بر عزم ايران به بهره‌مندي از اين حق قانوني ملت ايران تاكيد ورزيد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين مذاكره كه به دنبال ديدار منوچهر متكي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان با امير قطر صورت گرفت، هم‌چنين زمينه‌هاي اقتصادي و بازرگاني و توسعه روابط و راه‌هاي سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

شيخ حمد، معاون نخست وزير و وزير امور خارجه‌ي قطر با اشاره به ديدار اخير خود از تهران بر آمادگي كشورش به اجرايي كردن موافقت‌نامه‌ها و جذب نيروهاي تخصصي ايران تاكيد ورزيد و لزوم انجام يك توافق دو جانبه بين دو كشور را يادآور شد.

در همين رابطه ملكي تبار، معاون وزير كار و امور اجتماعي كشورمان كه در اين سفر وزير خارجه را همراهي مي‌كرد با شيخ فلاح بن جاسم بن جبر آل ثاني وزير امور استخدام كشوري و مسكن قطر به بررسي مشكلات ايرانيان مقيم قطر پرداخت و توانايي‌هاي فني و تخصصي نيروي كار جمهوري اسلامي ايران را براي مقام قطري تشريح نمود و آمادگي كشورمان براي اعزام اين نيروها در چارچوب يك موافقت دو جانبه مورد تاكيد قرار داد.

شيخ فلاح، وزير استخدام كشوري و مسكن قطر با ستايش از تلاش نيروهاي كار ايراني در اين كشور به نيازهاي فني و تخصصي قطر به نيروهاي كارآمد و موافقت‌نامه‌هايي كه تاكنون در اين رابطه بين دو كشور امضاء شده اشاره كرد و افزود: ما به اكثر زمينه‌هاي تخصصي نيروهاي ايراني به ويژه در حوزه پزشكي و مهندسي نيازمنديم و اميدواريم كه بخش‌هاي مختلف در چارچوب كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي بتوانند از اين نيروها بهره‌مند شوند.

در پايان اين سفر يك روزه‌ي متكي، وزير امور خارجه‌ي كشورمان در يك مصاحبه مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف پاسخ گفتند.

منوچهر متكي در اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي اعلام كرد، ديدگاه آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل عليه برنامه‌ي هسته‌يي ايران غير منطقي است و موفق نخواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، منوچهر متكي، وزير امور خارجه‌ي ايران پس از ديدار با شيخ حمد بن خليفه، امير قطر به خبرنگاران گفت:‌ پيش‌بيني مي‌كنم ديدگاه غير منطقي آمريكايي در شوراي امنيت حاكم نخواهد شد.

وي هم‌چنين گفت: در شوراي امنيت دو ديدگاه وجود دارد اولي بر اساس رويارويي است كه تعداد اندكي كشورها خواهان آن هستند و دومي فشار براي قطعنامه‌اي مسالمت‌آميز است.

وزير امور خارجه‌ي كشورمان ادامه داد : اعضاي اروپايي شوراي امنيت عقيده‌ي مشابهي ندارند و برخي اعضاي دايم و غير دايمي شورا مي‌گويند كه به گفت‌وگو بايد فرصت داده شود.

براساس اين گزارش متكي در خصوص گفت‌وگوهاي تهران - واشنگتن درباره‌ي عراق اظهار داشت: عراق به ثبات خواهد رسيد در صورتي كه پرونده‌ي امنيتي در اختيار دولت عراق و ملت عراق قرار گيرد و آمريكا جدول زماني را براي خروج سربازانش از اين كشور را معين سازد.

وي هم‌چنين از عراق خواست در اسرع وقت دولت جديدي را تشكيل دهند.

خبرگزاري كويت نيز در گزارشي اعلام كرده بود كه منوچهر متكي در ديداري چند ساعته به منظور مذاكره در خصوص مسايل منطقه‌يي و بين‌المللي و روابط دو جانبه با امير قطر ديدار كرد.

Copyright: gooya.com 2016