سه شنبه 8 فروردین 1385

تلاش ‌آمريكا براي صدور بيانيه عليه ايران در سازمان ‌ملل بار ديگر ناكام ماند، ايرنا

سازمان ملل، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۰۸‬

آمريكا در دو نشست غيرعلني اعضاي دايمي شوراي امنيت با هدف متقاعد كردن ديگر اعضا براي صدور بيانيه‌اي عليه ايران، بار ديگر ناكام ماند.

واشنگتن از پانزدهم اسفندماه نشست‌هاي غيرعلني اين شورا را تشكيل اما بدون موفقيت به پايان مي‌برد.

اكنون تقريبا ‪ ۱۴‬عضو دايم و غيردايم شوراي امنيت دريافته‌اند كه اين يك مساله سياسي است و آمريكا اين شورا را ابزار كار خود قرار داده است.

با ادامه اين روند اكنون تقريبا تا حدودي مشخص شده كه اين جلسات تا روز پنجشنبه و نشست وزيران خارجه پنج كشور عضو دايم شوراي امنيت و آلمان در برلين، احتمالا همچنان بدون نتيجه ادامه مي‌يابد.

"جان بولتون" سفير و نماينده دايم آمريكا در سازمان ملل نيز ديگر از آن شور و هيجاني كه در ابتداي گزارش ايران به شوراي امنيت از خود نشان مي‌داد برخوردار نيست.

فزون خواهي آمريكا از يك سو و نوع برخورد تحكم‌آميز بولتون در شوراي امنيت سبب شده تا واشنگتن به تمام معنا در سازمان ملل منزوي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بولتون در روزهاي نخست تحت عناوين گوناگون در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني حاضر و بي‌مقدمه در ارتباط با ايران صحبت مي‌كرد، اما اكنون بسيار آرام شده است.

آمريكا اصرار دارد تا هر چه سريعتر بيانيه رياست شوراي امنيت عليه تهران صادر شود.

گزارشها از سازمان ملل همچنين حكايت از آن دارد كه نماينده انگليس روز دوشنبه خلاصه‌اي از مباحث جلسات غيرعلني اعضاي دايمي شورا را در اختيار برخي از اعضاي غيردايم اين شورا قرار داده است.

Copyright: gooya.com 2016