سه شنبه 15 فروردین 1385

پیروزی اخلاقی بودیسم و غفلت رهبران جهان اسلام، جهانگیر شیرازی

در مراسم افتتاحیه کنگره ایلگا (سازمان جهانی همجنسگرایان و ترانس جندرهای جهان) که با شرکت نمایندگانی از 80 کشور مختلف در روزهای 30 مارس تا 3 آپریل در ژنو برگزار شد، نماینده حضرت آقای دالایی لاما، رهبر بودائیان جهان، در ژنو، شخصآ در مراسم افتتحایه کنگره شرکت کرده و پیام حضرت دالایی لاما خطاب به کنگره را قرائت نمود. متن پیام چنین است:

خوشوقتم که بمناسبت بیست و سومین کنفرانس بین المللی انجمن همجنسگرایان، پیامی از حضرت مقدس دالایی لاما برایتان می آورم.


نماینده حضرت دالایی لاما هنگام قرائت پیام
(دهمین نفر از سمت راست)


حضرت مقدس به توجه خاصی که در این کنفرانس به مذهب، تحمل، بردباری و احترام و تنوع داده شده، توجه خاصی مبذول می دارد.

حضرت مقدس نگرانی عمیق خود را از گزارشات مربوط به خشونت و تبعیض بر علیه افراد لزبین، گی، بای سکشوال و ترانس جندر اعلام می دارد.

حضرت مقدس مخالفت خود را با خشونت و تبعیض بر اساس گرایشات جنسی و هویت جنسی اعلام کرده، احترام، تحمل و اعتراف کامل به حقوق بشر برای همه افراد را درخواست می کند.
در خاتمه، ایشان بهترین تمنیات خود را برای موفقیت کنفرانس اعلام می دارد.

ژنو 30 مارس ‏2006‏
نماینده حضرت دالالیی لاما
آقای کلسانگ گیلستن

طبق اخبار رسیده، بعد از خواندن متن پیام، همه شرکت کنندگان بپا خاسته و با کف زدن های ممتد از پیام رهبر بودائیان چهان استقبال کرده اند.
ارسال چنین پیام حمایتی از سوی برجسته ترین مقام مذهب بودائی، در دفاع از اقلیتهای جنسی، نه تنها از درد و رنج همجنسگرایان بودائی خواهد کاست و به آنها کمک می کند که صلح و آشتی بین اعتقادات مذهبی و گرایش جنسی خود را دریابند و به آرامش روحی و روانی برسند، بلکه اعتبار و ارزش های اخلاقی بودائیسم را در ذهن میلیونها انسان همجنسگرا و دیگر مدافعان حقوق بشر در جهان، دو چندان خواهد کرد.


این هم عکس اعدام همجنسگرایان ایران تحت نام اسلام
که در کنفرانس نشان داده شد.


آیا پیام رهبر بودائیان جهان به کنگره بین المللی همجنسگرایان، رهبران جهان اسلام را از خواب غفلت بیدار می کند؟ یا با ادامه اصرار بر اعدام و سرکوب همجنسگرایان در جوامع خود، دین و مذهب خود را همچنان از اعتبار عمومی جهانی محروم خواهند کرد؟

متن اصلی پیام به زبان انگلیسی:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



THE TIEBET BUREAU
OFFICE OF THE REPRESENTATIVE OF H.H. THE DALAI LAMA

MESSAGE
I am pleased to bring you greetings from His Holiness the Dalai Lama on the occasion of the XXIII Word conference of the International Lesbian and Gay Association.

His Holiness welcomes the special attention given at this conference to religious tolerance and respect for diversity.

His Holiness is greatly concerned by reports of violence and discrimination against gay, lesbian, bisexual and transgender people.

His holiness oppose violence and discrimination based on sexual orientation and gender identity and urges respect, tolerance, and the full recognition of human rights for all.

Finally, he expresses his best wishes for a successful conference.

Geneva, 30 March ‏
Mr. Kelsang gyaltseng
Envoy of H. H. The Dalai Lama

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پیروزی اخلاقی بودیسم و غفلت رهبران جهان اسلام، جهانگیر شیرازی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016