شنبه 19 فروردین 1385

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا: مذاکرات با جمهوری اسلامی بر سر عراق برنامه زمانی مشخصی ندارد، راديو فردا

شان مککورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت در صورتی که مذاکراتی بر سر عراق با حکومت ایران برگزار شود، در بغداد خواهد بود ولی افزود که برنامه زمانی مشخصی برای این کار وجود ندارد. وی گفت تمایل جمهوری اسلامی برای این مذاکرات، با بحران هسته ای ایران بی ارتباط نیست. آقای مککورمک ابراز امیدواری کرد که محمد البرادعی در سفر به ایران ضرورت پیروی از تعهدات بین المللی از جمله توقف فعالیت های هسته ای را به حکومت ایران گوشزد کند. زلمای خلیلزاد سفیر آمریکا در بغداد ماهها پیش از رئیس جمهوری آمریکا اختیار یافت تا بشکلی محدود با دیپلماتهای ایرانی دیدار کند.
بکتاش خمسه پور


بکتاش خمسه پور (رادیو فردا): درصورت برگزاری این مذاکرات انتظار می رود در بغداد برگزار شود. زلمای خلیلزاد سفیر آمریکا در بغداد ماهها پیش از رئیس جمهوری آمریکا اختیار یافت تا بشکلی محدود با دیپلماتهای ایرانی دیدار کند. شان مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت برنامه زمانی برای چنین دیداری موجود نیست.
وی افزود در این باره که آیا دیداری انجام خواهد یافت گفت باید دید چه خواهد شد. این مقام آمریکایی گفت واشنگتن نسبت به رفتار ایران نگرانی هایی داشته است و اینکه آمریکا خواهان روابط خوب و شفاف میان عراق و ایران است.

پیشتر اعلام شده بود که در صورت برگزاری ای مذاکرات طرفین در خصوص مساله هسته ای ایران صحبتی نخواهند داشت و دستور کار گفتگو ها تنها مختص به مسایل عراق خواهد بود. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) تمایل تهران برای گفتگو با آمریکا نتیجه قرار داشتن تهران تحت بررسی و نورافکن شدید جامعه بین المللی در ارتباط با فعالیت های هسته ای اش دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شان مک کورمک همچنین در ارتباط با سفر پیش روی محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت:

شان مک کورمک: دولت آمریکا امیدوار است محمد البرادعی پیامی را به دولت ایران مبنی بر ضرورت پیروی از تعهدات بین المللی اش از جمله توقف فعالیت های هسته ای اش ابلاغ کند.

Copyright: gooya.com 2016