سه شنبه 22 فروردین 1385

رييس جمهوري: ‪ ۳۵‬درصد منابع بانكي براي ايجاد اشتغال در كشور توزيع مي‌شود، ايرنا

مشهد، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۲۲‬

رييس جمهوري گفت : امسال دولت ‪ ۳۵‬درصد منابع بانكي كه حدود ‪ ۱۸‬هزار ميليارد تومان مي‌باشد را به طور عادلانه بين همه استانها و شهرستانهاي كشور در جهت ايجاد اشتغال، تقسيم مي‌كند.

دكتر محمود احمدي نژاد در دومين روز سفر خود به خراسان رضوي،عصرسه‌شنبه در جمع مردم شهرستان قوچان افزود : بيكاري و ايجاد اشتغال جوانان جزو دغدغه‌هاي اصلي دولت، مجلس بوده و از اهميت زيادي برخوردار است.

وي يكي از برنامه‌هاي دولت در ايجاد اشتغال را سرمايه‌گذاري روي بنگاههاي كوچك زود بازده در بخشهاي مختلف كشاورزي، صنعت، گردشگري و خدمات و غيره عنوان كرد.

رييس جمهوري گفت: دولت تصميم گرفته با تمام وجود از اين فعاليتها حمايت كرده و منابع گسترده‌اي را براي اين منظور اختصاص دهد.

وي تاكيد كرد : در جلسه پنجشنبه شب هيات دولت در مشهد، اين اعتبار سنگين به تصويب مي‌رسد و بلافاصله سهم همه شهرستانها به ويژه درگز، اعلام خواهد شد.

احمدي نژاد افزود : دولت در هر شهر و روستايي، به طور كامل از فعاليت اين بنگاه‌هاي كوچك حمايت خواهد كرد و تامين زمين ، انرژي و امكاناتي كه براي تحقق اين بنگاه‌ها لازم است را در دستور كار خود قرار داده است.

وي اظهار داشت : رشد و افزايش سريع اقدامات عمراني چون ايجاد سد، پالايشگاه، راهها و بيمارستانها و مانند آن در جهت عمران كشور و ايجاد اشتغال از ديگر اقدامات است.

وي همچنين گفت : دولت در جهت پشتيباني از امر ازدواج و تامين مسكن جوانان در اولين جلسه خود در جوار بارگاه رضوي ، تشكيل صندوق مهر امام رضا (ع) را تصويب كرد و اكنون مراحل تشكيل آن پايان يافته است.

وي اظهار داشت : اين صندوق تا تابستان در همه شهرستانها تشكيل شده و اعتبار هر شهرستان در اختيار هيات امنايي مربوط به آن قرار گرفته و اين اعتبار به صورت قرض الحسنه در اختيار جوانان قرار مي‌گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رييس جمهوري ابراز اميدواري كرد : با تاسيس اين صندوق ديگر شاهد معطل ماندن جوانان در برابر بانكهاي مختلف براي گرفتن چند صدهزار تومان وام ازدواج نباشيم.

وي با اشاره به ظرفيتهاي قوچان گفت : اين شهرستان در زمينه امور گمركي ،استعداد و فرصت خوبي دارد.

رييس جمهوري با بيان اينكه پايانه و گمرك مرزي باجيگران روز چهارشنبه افتتاح مي‌شود، ادامه داد: سياست دولت آن است كه در هر نقطه‌اي از كشور كه مرزي وجود دارد از همه ظرفيت آن در جهت مبادلات و تجارت استفاده شود.

احمدي نژاد، ساخت دو مجموعه ورزشي و نيز ايجاد دانشكده فني و مهندسي در اين شهرستان را از ديگر مصوبات هيات دولت براي اين شهرستان طي اين سفر عنوان كرد.

وي گفت : اصل مجوز براي تاسيس اين دانشكده از سوي وزارت علوم صادر شده و اولين بودجه براي ايجاد و آغاز عمليات اجرايي آن، پنجشنبه شب در جلسه هيات دولت تصويب مي‌شود.

رييس جمهوري همچنين اعلام كرد : اعتبار مورد نياز براي احداث كنارگذر و جاده كمربندي شهر قوچان نيز در جلسه هيات دولت مصوب خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016