چهارشنبه 23 فروردین 1385

سيدمحمد خاتمي: ورود ايران به باشگاه هسته‌اي جهان افتخارآميز است، فارس

خبرگزاري فارس:سيد محمد خاتمي رئيس جمهور سابق ايران تاكيد كرد:دستيابي ايران به چرخه سوخت و ورود به عرصه باشگاه هسته‌اي جهان،افتخار آميز است.


سيد محمد خاتمي رئيس جمهور سابق ايران كه در حاشيه بازديد از منزل شهيد ابراهيم بقايي تصوير بردار واحد مركزي خبر با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس گفت و گو مي‌كرد با اشاره به اين كه دستيابي به فرايند غني سازي 5/3 درصد،دستاورد تازه‌اي است،افزود: ادامه اين روند افتخار آميز بستگي به حركت‌هاي بعدي ما دارد،ولي اين عرصه پر افتخار به همت جوانان دانشمند ايراني فراهم شده است.
وي گفت: به نظر مي‌رسد امريكائي‌ها از اين دستاورد بزرگ ما شوكه شده‌اند كه اين در مواضع آنها كاملاً مشخص است،ولي گويا اروپائي‌ها انتظار اين دستاوردها را داشتند.
رئيس جمهور سابق ايران خاطرنشان كرد:سفر البرادعي به تهران در اين شرايط،بسيار مهم است و اميدواريم با تداوم اين حركت به دستاوردهاي مهمتري دست يابيم.
خاتمي در ادامه با تشريح روند غني سازي در دوران رياست جمهوري خود گفت: دستيابي به چرخه سوخت هسته‌اي از سال 79 آغاز شد و بر اساس وعده محققان در پائيز 81 قرار بود به مرز 5/3 درصد غني سازي برسيم،ولي آزمايش‌ها تا مرز 7/1 درصد موفقيت آميز بود كه با آغاز روند تعليق دستيابي به اين غني سازي تا مرز 5/3 درصد به تاخير افتاد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اين افتخار محصول تلاش جوانان ايران است و پس از پايان تعليق ظرف 4 ماه گذشته حركت خوبي تا رسيدن به غني سازي 5/3 درصد صورت گرفت كه جاي تقدير دارد.
خاتمي ابراز اميدواري كرد تا با اتخاذ سياست‌هاي مناسب مسير حركت ايران به سوي توسعه و پيشرفت تداوم يابد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سيدمحمد خاتمي: ورود ايران به باشگاه هسته‌اي جهان افتخارآميز است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016