پنجشنبه 24 فروردین 1385

رایس به البرادعی تلفن کرد: ايران را تحت فشار قرار دهيد، آفتاب

آفتاب ـ محمد صادق امینی: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که نمایندگان 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه نماینده آلمان طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در روز پنج شنبه هفته آینده در مسکو جلسه ای در خصوص بررسی اظهارات اخیر مقامات ایرانی در خصوص پیشرفت های هسته ای ایران کشور برگزار نمایند.


دیپلمات های سازمان ملل بعد از اعلام خبر خوش هسته ای ایران در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده اند که اعلام این خبر سبب نمی شود تا در جلسه بعدی شورای امنیت دیگر به موضوع غنی سازی در ایران رسیدگی نشود.
این در حالی است که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه متحده در موضع گیری خود در خصوص اعلام عبور ایران از مرز غنی سازی اورانیوم خواستار اقدام شدیدتر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور شده است.
وزیر امور خارجه امریکا گفته است سخنان مقامات ایرانی در خصوص دستیابی به فناوری غنی سازی بار دیگر ثابت می کند که این کشور خود را به الزاماتی که جامعه بین المللی برایش تعیین کرده ملزم نمی ماند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آسوشیتدپرس در گزارش خود نوشته است رایس به البرادعی تلفن کرده و شخصا از وی درخواست کرده است در هنگام مذاکره با مقامات ایرانی این کشور را تحت فشار قرار داده تا آنها با درخواست های جامعه بین المللی همکاری نمایند.
آسوشیتدپرس در ادامه آورده است با وجودی که رایس خواستار اتخاذ اقدامات جدی علیه ایران شده ولی خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت نشده و گفته است که منتظر دریافت گزارش محمد البرادعی در 28 آوریل است.
شورای امنیت سازمان ملل در پایان ماه گذشته میلادی بیانیه ای در رابطه با پرونده اتمی ایران صادر کرد و مهلتی 30 روزه برای این کشور تعیین کرد تا تمام فعالیت های مربوط به غنی سازی را به حالت تعلیق در آورد.
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه گذشته موضوع تحریم های احتمالی ایران در صورت مخالفت ایران با عمل به درخواست های بین المللی را مورد بررسی قرار داده بودند و به بررسی تحریم های احتمالی سیاسی و اقتصادی ایران پرداخته بودند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رایس به البرادعی تلفن کرد: ايران را تحت فشار قرار دهيد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016