یکشنبه 27 فروردین 1385

فرمانده سپاه: آمريكايي‌ها كاملا زير نظرمان هستند، ايسنا

* ناامني ايران، ناامني كل منطقه به ويژه نيروهاي آمريكا در منطقه خواهد بود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

فرمانده‌ي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اعلان اين هشدار كه «ناامني ايران، ناامني كل منطقه، به ويژه نيروهاي نظامي آمريكا در منطقه خواهد بود»، به سردمداران كاخ سفيد توصيه كرد: «قبل از اين كه از باتلاق عراق خود را نجات دهند، به باتلاق بزرگ‌تري به اسم ايران فرو نروند.»

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سيد يحيي رحيم صفوي، فرمانده‌ي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي جمعه شب و در حاشيه‌ي «سومين كنفرانس بين‌المللي قدس و حمايت از حقوق مردم فلسطين» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به عنوان نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران آمادگي كامل براي دفاع از كشور، منافع ملي و مصالح ملي خود را داريم و تصور من اين است كه اگر آمريکايي‌ها بخواهند انديشه‌ي تهديد نظامي عليه ايران را داشته باشند، اين دومين خطاي استراتژيک آنها خواهد بود.

وي افزود: آمريكايي‌ها بهتر از ما مي‌دانند كه نيروهاي‌شان در منطقه خليج فارس و عراق بسيار آسيب‌پذير هستند. ضمن آن که خاورميانه هم اكنون روي يك بشكه انفجاري قرار گرفته و هرگونه حمله نظامي به ايران اين انفجار را به وجود خواهد آورد و بزرگترين آسيب‌پذيران اين انفجار نيروهاي فرامنطقه‌يي هستند كه در منطقه حضور دارند.

فرمانده‌ي سپاه پاسداران ادامه داد: سپاه پاسداران آمادگي كامل براي دفاع همه جانبه در مقابل هر گونه تهديد نظامي از جانب آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها را دارد. توصيه من اين است كه آنها بيشتر فكر كنند، ما كاملا اشراف اطلاعاتي نسبت به آمريكايي‌ها و نيروهاي نظامي‌ در منطقه داريم. كاملا آنها را زير نظر داريم و به آنها توصيه مي‌كنم كه امنيت اين منطقه را با حمله به ايران به خطر نيندازند.

صفوي امنيت ايران را امنيت منطقه دانست و اظهار داشت: ناامني ايران، ناامني كل منطقه به ويژه نيروهاي نظامي آمريكا در منطقه خواهد بود.

وي در ادامه گفت: به آمريكايي‌ها توصيه مي‌كنيم كه به دموكراسي كه خودشان در عراق قول داده‌اند، عمل كنند و زودتر به مردم عراق اجازه دهند كه دولت خودشان را تعيين كنند و از دخالت در امور ايران و از 75 ميليون دلاري كه رسما براي دخالت در امور ايران تصويب كرده‌اند، به صورت جدي خودداري كنند.

به گزارش ايسنا، صفوي از سازمان سيا و سازمان اطلاعاتي انگليس كه در عراق و كويت به تحريك عليه ايران اقدام مي‌كنند، خواست كه از اين اقدام دست بردارند و با اشاره به عناصر ارتباطي آمريكا در منطقه، اظهار داشت: يك فرض بدانيد كه اين عوامل ارتباطي، عامل ما هم باشند و بي خود پول‌هاي خودتان را هزينه نكنيد. ممكن است آن عوامل، عوامل دوطرفه باشند و اين 75 ميليون دلار را از شما بگيرند و كاري انجام ندهند.

وي هم چنين در واکنش به اظهارات اخير كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا در خصوص استفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل در قبال ايران، با بيان اين كه جمهوري اسلامي براي سناريوهاي مختلف از جمله تحريم تا سناريوهاي نظامي خود را آماده كرده است، تصريح كرد: دولت، مجلس و نيروهاي مسلح ما آمادگي كاملي دارند و براي انواع سناريوها بيش از دو سال است كه خود را آماده كرده‌اند. هيچ يك از سناريوهاي آنها جواب نخواهد داد.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اظهارات اخيرش در رزمايش پيامبر اعظم (ص) مبني بر اين كه آمريكايي‌ها بايد ايران را به عنوان يك قدرت بزرگ منطقه‌يي بپذيرند و به صورت منطقي با او برخورد داشته باشند، اظهار داشت: در غير اين صورت آن كه ضرر مي‌كند آمريكاست نه ايران، چرا كه ما 27 سال است كه خودمان را با انواع محاصره‌هاي اقتصادي، تبليغاتي و تكنولوژي‌هاي «هاي تك» آماده كرده‌ايم و اين قبيل محاصره‌ها ملت، دولت و انقلاب ايران را از پا در نمي‌آورد.

صفوي با بيان اين که سخنان كاندوليزا رايس دقيق نيست، از وزير امور خارجه آمريکا خواست تا دقيق‌تر صحبت كند.

وي اختلاف بين وزارت خارجه آمريكا و پنتاگون را مورد اشاره قرار داد و توصيه كرد كه دونالد رامسفلد، وزير دفاع آمريكا و رايس بيشتر با هم هماهنگ باشند و علاوه بر آن، آنها خود را با ديك چني، معاون رييس جمهور آمريكا نيز بيشتر هماهنگ كنند.

فرمانده سپاه با بيان اين كه «ما كاملا آمريكايي‌ها را زير نظر داريم»، تصريح كرد: كاملا آمادگي دفاع از كشورمان را در مقابل هرگونه تهديدي داريم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، صفوي كشور و ملت ايران را صلح‌طلب خواند و گفت: ما آرامش و امنيت را براي منطقه خاورميانه مي‌خواهيم و به هيچ وجه پيشتاز در جنگ نخواهيم بود، ولي در دفاع از كشور و منافع ملي خود بسيار جدي هستيم و در مقابله با تهديدات آمادگي صد در صد داريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين به آمريكايي‌ها توصيه كرد: قبل از اين كه از باتلاق عراق خود را نجات دهند، به باتلاق بزرگ‌تري به اسم ايران فرو نروند.

فرمانده سپاه با بيان اين كه ايران و آمريکا به خوبي همديگر را مي‌شناسند، اظهار داشت: ايران نه افغانستان است، نه عراق. ايران كشوري بزرگ با ملتي شجاع، دولتي انقلابي و رهبري انقلابي و نيروي مسلحي بسيار قدرتمند است.

صفوي ضمن ابراز اميدواري براي اين که انديشمندان، سياستمداران و نظاميان آمريكايي در خصوص صحبت‌هاي‌شان بيشتر تامل كنند، در پايان اظهار داشت: از آمريكايي ها مي‌خواهم تا به حوادثي كه نمي‌دانند پايان آن چه خواهد بود، دست نزنند، چرا که آنها مي‌توانند شروع كننده باشند، ولي پايان كار آن دست آنها نخواهد بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرمانده سپاه: آمريكايي‌ها كاملا زير نظرمان هستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016