سه شنبه 29 فروردین 1385

تحصن دانشجویان دانشگاه رجایی از دقایقی پیش دوباره آغاز شد، خبرنامه اميرکبير

امروز سه شنبه دانشجویان دانشگاه رجایی برای هفتمین روز متوالی در صحن دانشگاه، به تحصن نشسته اند. در حال حاضر کمیته ی منتخب دانشجویان از طریق یک سیستم صوتی کوچک مشغول نظم بخشیدن به دسته های پراکنده ی دانشجویان است و پلاکاردهایی که خواستهای دانشجویان روی آن نوشته شده است، بین دانشجویان توزیع می شود.

همچنین مسئولان دانشگاه رجایی در اقدامی جالب دیروز تمامی سایتها و خطوط اینترنت دانشگاه را قطع کرده بودند تا به هر طریق ممکن از ارتباط خبری داخل با خارج دانشگاه جلوگیری به عمل آورند. همچنین مسئولان با دقت افرادی را که فلاپی، سی دی و یا دوربین در دست داشتند، زیر نظر گرفته بودند. در ساعات اولیه که هنوز اینترنت قطع و سایتها تعطیل نشده بود، مسئولین سایتها هر کاربری را که در حال کار بر روی وبلاگ بود از سایت اخراج می کردند.

در اتفاق جالب دیگر دانشجویان به هر دانشکده ای نزدیک می شدند به دستور مسئولین دانشگاه برق و تلفن آن دانشکده قطع می شد تا دانشجویان نتوانند سیستمهای صوتی خود را به کار بیندازند و یا با بیرون دانشگاه ارتباط برقرار کنند. از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که وقتی دیشب دانشجویان از دانشگاه رجایی به خوابگاه خود مراجعه کردند، مشاهده کردند که مسئول حراست دانشگاه رجایی در اتاقک نگهبانی خوابگاه نشسته و اوضاع خوابگاه را زیر نظر دارد. حضور وی در خوابگاه دانشجویان ـ که باید محیط استراحت و آرامش دانشجویان باشد ـ، باعث دلهره ی شدید بعضی از دانشجویان شد. تا ساعت یک بامداد که آخرین تماس ها با دانشجویان دانشگاه رجایی برقرار شد، مسئول حراست همچنان در خوابگاه مشغول گشت زدن بود.

این در حالی است که هفت روز است به دلیل درگیری ها، مسئولان دانشگاه نظافتچی های خوابگاه را مرخص کرده اند و محیط خوابگاه و مخصوصا آشپزخانه ها مملو از زباله است به طوری که ماندن در خوابگاه ها را با مشکلات زیادی همراه ساخته است. روز گذشته ( دوشنبه ) اعتصاب غذای تمام دانشجویان اعم از دختر و پسر در دانشگاه رجایی، بحران را وارد مرحله ی جدی تری کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ظرفهای غذا از سلف تا اتاق رئیس دانشگاه، روی زمین چیده شد. گزارشها حاکی از آن است که مسئول سلف دختران سعی کرد با فریادهای خود دانشجویان دختر را بترساند. دختران نترسیدند و پسران هم به صحنه آمدند. مسئول سلف دختران فراری شد…

رئیس حراست دانشگاه رجایی فقط با خواهش کردن توانست مانع خروج دانشجویان از دانشگاه شود. همچنین در صبح روز گذشته ( دوشنبه ) نیز، با آغاز تجمع دانشجویان در صحن دانشگاه رجایی نیروهای حراست دانشگاه به حضور خود در بین دانشجویان به ارعاب آنان پرداخته و برای زهر چشم گرفتن از دختران شرکت کننده در تحصن یکی از رهبران این اعتراض را که به نمایندگی از دیگر دختران در تریبون این تحصن سخنرانی کرده بوده، بدون هیچ دلیلی و حکم کتبی به ساختمان حراست منتقل کرده اند.

این در حالی است که کارمندان و کارگران این دانشگاه نیز با صدور اطلاعیه ای حمایت خود را از دانشجویان اعلام داشته و خواستار برکناری رئیس انتصابی دانشگاه رجایی شده اند. تحصن سراسری در دانشگاه رجایی امروز نیز از ساعت ۱۰.۳۰ شروع شده است و دانشجویان شعارهای زیر را سر داده اند:

رئیس بی کفایت، اخراج باید گردد

کارمند کارگر، تشکر تشکر

رئیس انتصابی ،نمی خوایم نمی خوایم

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تحصن دانشجویان دانشگاه رجایی از دقایقی پیش دوباره آغاز شد، خبرنامه اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016