چهارشنبه 30 فروردین 1385

متکی: مسكو ابتكار تازه اي در پرونده هسته اي ارايه داده است، ايرانيوز

- علي لاريجاني براي مذاكره با هيئت اروپايي عازم مسكو شد


وزير امور خارجه درخصوص توجيه دولت براي كمك به فلسطين گفت: وزارت امور خارجه تصويب نامه‌اي را در خصوص كمك به فلسطين آماده كرده تا در دولت مورد بررسي قرار گيرد و پس از آن به مجلس بيايد.

به گزارش خبرگزاري ايرانيوز، منوچهر متكي، بعد از حضور درجلسه كميسون امنيت ملي، در نشست كوتاهي با خبرنگاران افزود: فكر مي‌كنم با حمايتي كه نمايندگان ملت از مردم فلسطين دارند، ان شاء الله اين تصويب نامه به امضاء خواهد رسيد.

متكي در خصوص اجلاس مسكو نيز گفت: بخشي از مذاكرات احتمالي در خصوص ايران دراجلاس مسكو در پشت درهاي بسته صورت گرفته است.

وي افزود: براساس مكالمه تلفني بنده با وزير امور خارجه روسيه، مروري بر فعاليت‌هاي جمهوري اسلامي ايران داشتيم كه حاصل اين گفت و گوي سازنده تلفني، ابتكاري بود كه باتلاش وي و مذاكره با هيئت‌هاي ديگر كه در مسكو هستند(و مشخصاً هيئت‌هاي اروپايي) هيئتي از ايران به مسكو برود و مذاكراتي را با آنها داشته باشد تا آخرين وضعيت و مواضع جمهوري اسلامي و راهكارهاي لازم را در جهت شناخت حق مسلم ايران در غني سازي را ترتيب دهند.

وي همچنين خبر داد: بر اين اساس دبير شوراي عالي امنيت ملي به همراه هيئتي، امروز صبح عازم مسكو شدند و احتمالاً تا ساعاتي ديگر مذاكراتي را خواهند داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

متكي در خصوص مذاكره با آمريكا بر سر موضوع عراق نيزگفت: مذاكره با آمريكا در موضوع عراق در دستور كار قرار دارد اما جزئيات آن هنوز مشخص نيست.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار پارلماني ايرانيوز مبني بر احتمال منتفي شدن مذاكرات ايران و آمريكا سكوت كرد و هيچ پاسخي نگفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'متکی: مسكو ابتكار تازه اي در پرونده هسته اي ارايه داده است، ايرانيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016