یکشنبه 3 اردیبهشت 1385

ديدار مصطفي معين با تعدادي از مراجع و علما در قم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر مصطفي معين هفته گذشته، در سفر كوتاهي به قم، با چند تن از مراجع و علما ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، دكتر معين هدف اوليه خود از اين ديدارها را «احوال‌پرسي و تجديد ديدار با اين بزرگواران» اعلام كرد و گفت: مايل بودم كه در دوران انتخابات رياست‌جمهوري ديدارهايي از اين دست داشته باشم؛ اما براي پيشگيري از بروز هر شائبه‌اي در دوره تبليغات، تجديد ديدار با ياران ديرين انقلاب و بزرگان را به آينده موكول كردم.


بر اساس اين گزارش، اين نامزد دوره نهم انتخابات رياست‌جمهوري، در ديدار با آيت‌الله منتظري، با تاكيد بر اهميت انسجام و وحدت ملي در شرايط پرمخاطره كشور با تقويت بنيان‌هاي دموكراسي و دفاع از حقوق شهروندان، گزارشي از وضعيت «جبهه دموكراسي و حقوق بشر» ارائه داد.

وي گفت: همان‌گونه كه در ايام انتخابات وعده داده بودم، با توجه به ضرورت‌هاي جامعه و جهان امروز، پس از انتخابات با جمعي از نخبگان و فعالان سياسي با گرايش‌هاي مختلف از بيش از 14 حزب و گروه و تشكل سياسي، هم‌چنين تعدادي از شخصيت‌هاي دانشگاهي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي، ‌چگونگي تشكيل جبهه را در جلسات متعدد بررسي كرديم، در حال حاضر نيز بحث‌هاي نظري به مراحل نهايي رسيده و پيش نويس منشور جبهه تهيه و تدوين شده است.


معين در ادامه ضمن تقديم نسخه‌اي از پيش‌نويس منشور جبهه دموكراسي و حقوق بشر به منتظري از وي درخواست كرد تا ديدگاههايش را به صورت مكتوب اعلام كند.

منتظري هم در اين ديدار ضمن خير مقدم به معين از تشكيل چنين جبهه‌اي در شرايط كنوني ابراز خرسندي كرد.

وي گفت : امر به معروف و نهي از منكر، در شرايط موجود جز با حضور فعال احزاب ميسر نيست و وجود احزاب قوي براي تحقق اين واجب الهي ضروري است . احزاب بايد در عرصه حضور داشته باشند، دولت تشكيل دهند و بر عملكرد حاكمان نظارت داشته باشند. در صدر اسلام حزب به شكل امروزي وجود نداشت اما جامعه قبايلي نقش احزاب را ايفا مي‌كرد و رييس قبيله به عنوان نماينده آن قبيله اظهارنظر مي‌نمود و پيامبر گرامي اسلام از نظرات روساي قبايل استفاده مي‌كرد.

وي در پايان ضمن آرزوي توفيق براي معين گفت: جبهه دموكراسي و حقوق بشر ايده بسيار خوبي است و اميدوارم ساير نخبگان و گروههاي اصلاح‌طلب هم حمايت خود را از اين جبهه اعلام كنند.

معين در پايان از آيت‌الله منتظري در تاليف كتاب «رساله حقوق» تشكر كرد و گفت اميدوارم بيش از پيش شاهد چنين تاليفات اثرگذاري از سوي بزرگان حوزه و دانشگاه‌ها باشيم.


آيت‌الله موسوي اردبيلي هم در ديدار با دكتر معين، وي را از آخرين تاليفات و بازنگري‌ها در نوشته‌هايش مطلع كرد.

معين نيز ضمن ارائه پيش‌نويس منشور جبهه دموكراسي و حقوق بشر، از وي خواست تا مسائل مربوط به حقوق بشر كه نياز امروز جوامع اسلامي است بيش از گذشته مورد توجه وي قرار بگيرد.

وزير سابق علوم، تحقيقات و فن‌آوري باتشكر از تلاش‌هاي آيت‌الله موسوي اردبيلي در ايجاد دانشگاه علوم ديني مفيد و برگزاري كنفرانس‌هاي علمي در زمينه حقوق بشر، از وي خواست تا پژوهشكده‌اي را در اين دانشگاه براي بحث حقوق بشر ايجاد كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فعال سياسي ديداري نيز با آيت‌الله صانعي داشت.

وي ضمن ابراز خوشحالي از اين ديدار، از فتاواي اخير اين مرجع ديني كه به مسائل روز و به ويژه بحث حقوق بشر توجه دارد، قدرداني كرد.

معين گفت: بحث حقوق بشر از فقهايي مانند شما در حوزه برمي‌آيد كه با نگاهي علمي و شجاعت و صراحت در اين عرصه تلاش كنند و آثار خود را به جامعه عرضه دارند.

آيت‌الله صانعي نيز با يادآوري اين نكته كه اسلام به بحث حقوق بشر توجه ويژه دارد، يادآور شد: متاسفانه تنگ‌نظري‌هايي در اين عرصه وجود دارد كه با كارشكني و ايجاد محدوديت اجازه نمي‌دهند ما آن‌چه را با بيان امروزي و با شرايط كنوني جامعه از فقه آل محمد(ص) درك مي كنيم، با صراحت بيان كنيم؛ اما به لطف خداوند و با توجه به اقبال جامعه و تشنگي كه در جهان اسلام وجود دارد، ‌ديدگاههاي نوين اسلامي را استخراج و در اختيار جامعه قرار مي‌دهيم.

بر اساس اين گزارش مصطفي معين در برنامه‌هاي آتي خود قصد دارد تا ديدار و گفت‌وگو را با بزرگان حوزه و دانشگاه و شخصيت‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي ادامه دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار مصطفي معين با تعدادي از مراجع و علما در قم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016