چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385

شيرين عبادی: ايران براي اثبات ادعاي صلح‌‏آميز بودن برنامه هسته‌‏اي بايد دموكراسي را توسعه دهد، ايلنا

* جوانان برومند ايراني اجازه نخواهند داد پاي يك سرباز خارجي به وطن‌‏شان باز شود

تهران- خبرگزاري كار ايران

برنده جايزه صلح نوبل در سال 2003 در خصوص اظهارات خود در پاريس كه حذف بخش‏هايي از آن در رسانه‌‏ها باعث تغيير مفهوم آن شده بود، توضيحاتي را ارايه كرد.

شيرين عبادي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: برخي رسانه‌‏ها اظهارات بنده در جمع خبرنگاران در پاريس را به طور كامل منعكس نكرده‌‏اند و بخشي از اظهارات مرا حذف كردند كه به همين دليل مفهوم آن تغيير پيدا كرد بنابراين خواهشمندم اظهاراتم را اصلاح كنند. بنده در آن جمع اظهار كردم كه دولت ايران ادعا مي‌‏كند كه قصد استفاده صلح‌‏آميز از انرژي هسته‌‏اي را دارد ولي در عرصه بين‌‏الملل اين ادعا هنوز مورد پذيرش قرار نگرفته است، به همين دليل براي اينكه دولت ايران بتواند ادعاي خود را به اثبات برساند، بايد دموكراسي را توسعه بخشد زيرا در حكومت‌‏هاي دموكراتيك كه مردم بر كار حكومت نظارت دارند، اجازه نخواهند داد كه از دانش هسته‌‏اي سوءاستفاده شود.
وي افزود: بنده اظهار كردم كه براي اينكه دولت‌‏هاي دنيا ادعاي ما را بپذيرند، پيشنهاد مي‌‏كنم قوانيني نظير قانون نظارت استصوابي كه مغاير با آزادي‌‏هاي فردي است، لغو شود.
عبادي تصريح كرد: بنده در آن جمع اظهار داشتم كه مردم ايران علي‌‏رغم انتقادات فراواني كه به سيستم حكومتي دارند، حاضر نيستند كشورشان مورد تهاجم نظامي قرار گيرد و جوانان برومند ايراني هم اجازه نخواهند داد كه پاي يك سرباز خارجي به وطن‌‏شان باز شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برنده جايزه صلح نوبل يادآور شد: اين توضيح را از اين جهت ارايه كردم كه در برخي رسانه‌‏ها قسمتي از صحبت‌‏هاي بنده نقل و قسمتي حذف شده بود و با اين ترتيب گفتار من مفهوم ديگري پيدا كرد كه اميدوارم از اين پس همكاران مطبوعاتي با رعايت امانت نسبت به درج صحيح گفته‌‏هاي اينجانب اقدام كنند.

Copyright: gooya.com 2016