سه شنبه 12 اردیبهشت 1385

مقصر حادثه سقوط هواپیمای C-130 اعلام شد، آفتاب

آفتاب: با گذشت پنج ماه از سقوط هواپیمای C-130 ارتش در 15 آذر ماه سال گذشته و کشته شدن 94 سرنشين هواپيما که 68 نفر آنها از جامعه مطبوعاتي و رسانه هاي كشور بودند ،خلبان هواپیما عامل اصلی سقوط این هواپیما شناخته شد . در این مدت خانواده کشته شدگان ، چندین بار با ارسال نامه و یا حضوراً با مسئولان خواستار مشخص شدن عاملان این حادثه شده اند

در آخرین مورد نیز خواهر یکی از خبرنگاران کشته شده در این حادثه ، در نامه‌‏اي به رييس‌‏جمهوري، خواستار عمل به وعده خود در مورد معرفي و مجازات عاملان سقوط اين هواپيما شد.

كميته 29 نفره‌‏اي متشكل از نمايندگان مجلس و كارشناسان بخش هواپيمايي که برای بررسی دقیق سانحه سقوط این هواپیما تشکیل شده بود ،در اسفندماه سال گذشته، نتایج گزارش نهايي خود را كه در آن به بررسی احتمالات مختلف بروزاین قضیه پرداخته بودند اعلام کردند .اما آنان دراین گزارش به نتیجه مشخصی پیرامون اعلام مقصرنرسیده بودند و در جریان بررسی این سانحه ،گزینه های مختلفی برای مقصران احتمالی مطرح کرده بودند .در همان حال که در جریان بررسی این پرونده ، برج مراقبت فرودگاه مهرآباد زير سوال رفت و چند تن از مراقبان برج نيز بازداشت شده و قرار براي آنان صادر شد ، دراظهار نظر برخی مسئولان ،خلبان مقصر شناخته شد و در اظهار نظرهای دیگری نقص فنی عامل سقوط مطرح شد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

و اما در آخرین اظهار نظر رسمی در این خصوص ،دادستان كل كشور،خلبان کشته شده هواپیما را مقصر اصلی اعلام کرد و گفت : طبق نظر كارشناسي شايد برج مراقبت در اين مورد قصور داشته باشد، اما عمده تقصير بر گردن خلبان بوده است، چون هواپيما از باند پرواز انحراف داشته است.

دری نجف آبادی افزود: مسوولان برج مراقبت مي‌‏گويند كه ما تا يك مقدار نزديك به باند پرواز نسبت به انحراف هواپيما مسوول هستيم اما در برابر انحراف از مسير در فاصله نزديك به باند مسووليتي نداريم. البته مسوولان برج مراقبت بايد در برابر اين انحراف به خلبان تذكر مي‌‏دادند كه به همين خاطر هم هست كه مي‌‏گوييم تا حدي مسوولان برج قصور دارند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مقصر حادثه سقوط هواپیمای C-130 اعلام شد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016