چهارشنبه 13 اردیبهشت 1385

بولتون، نماينده‌ آمريكا در سازمان ملل: در صورت تعلل شوراي امنيت واشنگتن عليه ايران ائتلاف شكل مي‌دهد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


نماينده‌ي آمريكا در سازمان ملل گفت: واشنگتن در صورتي كه در شوراي امنيت در خصوص معيارهاي مورد نظر موافقت حاصل نشود، آماده است ائتلافي از كشورها را براي اعمال تحريم‌ عليه ايران تشكيل دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، جان بولتون، نماينده‌ي آمريكا در سازمان ملل در برابر يكي از كميته‌هاي فرعي كنگره گفت كه آمريكا و متحدانش براي قطعنامه‌اي در شوراي امنيت سازمان ملل كه ايران را محكوم كند، حتي در صورتي كه روسيه و چين راي ممتنع دهند، اعمال فشار خواهد كرد.

وي افزود: اگر با وتو يكي از اعضاي دايم شورا روبه‌رو شويم يا اگر به هر دليلي شورا نتواند به مسووليت‌هايش عمل كند، آن گاه فكر مي‌كنم برعهده‌ي ماست و اطمينان دارم كه براي درخواست از ديگر كشورها يا گروه‌هاي ديگري از كشورها به منظور اعمال آن تحريم‌ها اعمال فشار خواهيم كرد.

بولتون اذعان كرد: ايران در به كارگيري منابع نفت و گاز اين كشور براي استفاده از آن به عنوان اهرم در برابر ديگر كشورها به منظور محافظت از خود بسيار موثر عمل كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده‌ي آمريكا در سازمان ملل گفت كه واشنگتن و متحدانش قطعنامه‌اي را تحت فصل هفت منشور سازمان ملل آماده كرده‌اند كه تمامي قطعنامه‌هاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را كه تعليق برنامه‌ي غني‌سازي ايران را خواستار است، الزامي مي‌سازد.

بولتون همچنين گفت: اگر چه مطلوب است وقتي اين قطعنامه را تصويب مي‌كنيم، شوراي امنيت يكپارچه‌اي را داشته باشيم، اما ادامه دادن بدون حفظ يكپارچگي را نيز غيرممكن نمي‌دانيم.

وي در ادامه مدعي شد: اگر آن‌ها ممتنع باشند، آن قطعنامه اجرايي خواهد شد و اگر به آن نقطه برسيم، قطعنامه‌هاي شامل تحريم متعاقب آن را نيز خواهيم داشت.

Copyright: gooya.com 2016