چهارشنبه 20 اردیبهشت 1385

اولين شب تحصن دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز، تبريز نيوز

پيمان پاك مهر . روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:00989144157400


تبريز نيوز:سرويس سياسي:جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز ، اولين شب تحصن خود را در اعتراض به مشكلات صنفي، آغاز كردند.

دانشجويان متحصن دانشگاه سهند تبريز تحصن نامحدود خود را تا رفع مشكلات صنفي از امروز 19 ارديبهشت 85 آغاز و شب را در صحن دانشگاه به صبح خواهند رساند.

اين دانشجويان با تاكيد بر مطالبات مطرح شده در تحصن روز شنبه 16 ارديبهشت ، كه با حضور صدها تن ار دانشجويان برگزار شده بود خواسته هاي صنفي خود را امشب - مجددا - به شرح زير اعلام داشتند:

1-استعفاي دکتر"بابالو" مدير امور دانشجويان.

2-عدم تفکیک جنسیتی در مسایل آموزشی و فرهنگی.
شورای فرهنگی دانشگاه با استناد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری اردو های فرهنگی را در دانشگاه ممنوع کرده بود و از امسال این تفکیک به برنامه هایی چون نمایشگاه کتاب و سینما نیز کشیده شد.

3- رسيدگي به وضعيت نابسامان خوابگاه دختران.
خوابگاه دختران دانشگاه سهند که از حداقل امکانات رفاهی برخوردار است ، از 3 سال گذشته به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات صنفی دانشگاه مطرح مي باشد. دانشجويان دختر جدیدالورود محروم از خوابگاه بوده و در پانسیون پذیرش می شوند.

4- برخورد صریح و قاطع با عاملین ایجاد اختلال در جشنواره دو روزه دانشجویی و ساماندهی به امور فرهنگی دانشگاه.

5- حل مشکلات رفاهی.
اکنون 17 سال از تاسیس دانشگاه سهند می گذرد.این دانشگاه در مکانی با آب و هوای نامناسب و دور از شهر واقع شده است.انتقال دانشگاه به مکانی دور از شهر تبریز به دو چندان شدن مشکلات رفاهی منجرب شده است. معلوم نیست انتقال یک دانشگاه 1500 نفری به مکانی خارج از شهر مطابق با کدام سیاست گزاری وزرات علوم بوده ؟ دانشجویان دانشگاه سهند از نبود سرویس ایاب و ذهاب مناسب ، بانک یا سیستم خود پرداز، امکانات مناسب سایت کامپیوتر و کمبود خطوط اینترنت دچار مشکل می باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاطر نشان مي سازد،دامنه اعتراضات دانشجويي در دانشگاه صنعتي سهند تبريز از آنجا آغاز مي شود كه قرار بود جشنواره دانشجويي در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 13 و 14 اردیبهشت 85 در اين دانشگاه برگزار شود كه با دخالت يك تشكل شبه نظامي به درگيري و تعطيلي انجاميده و به دنبال آن تجمعي صنفي ديگري در روز شنبه 16 ارديبهشت ، با دعوت شورای صنفی دانشجویان و با شركت اعضا انجمن اسلامی دانشجویان، کانون های فرهنگی-هنری (شعر و ادب، تياتر، کانون موسیقی، فیلم و عکس )و انجمن های علمی دانشجویی (مهندسی پزشکی، مهندسی معدن، مهندسی شیمی، مهندسی مواد ) در محوطه دانشگاه برگزار شد ، دانشجويان ضمن اعتراض به آنچه تشنج آفريني تشكل شبه نظامي در دانشگاه ناميدند پيگير مطالبات صنفي خود نيز شده و اعلام داشتند كه چنانچه مسيولين دانشگاه مطالبات آن ها عملي نكنند دست به تحصن نا محدود خواهند زد.


عكس هاي اين تحصن شبانه را كه به دليل شرايط حاكم فيلتر گذاري شده در سايت تبريز نيوز قابل دسترس است.

[با کليک اينجا عکس ها را ببينيد]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اولين شب تحصن دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند تبريز، تبريز نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016