پنجشنبه 28 اردیبهشت 1385

آمریکا: هیچ تضمین امنیتی به ایران نمی دهیم، آفتاب

آفتاب: شان مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در مورد مشوق های امنیتی که اروپا مایل است به ایران ارائه دهد، به خبرنگاران گفت که اگر این موضوع از سوی آمریکا بر روی میز قرار نگرفته باشد این کشور در ازای برنامه هسته ای ایران، تضمین های امنیتی ارائه نخواهد داد.


این در حالی است که خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل گفته بود که اروپایی ها در حال آماده کردن بسته ای تشویقی شامل مسائل هسته ای، اقتصادی و در صورت لزوم امنیتی هستند.

اما مک کورمک با اظهار اینکه هر کس می تواند نظر خود را بیان کند گفت که آمریکا چنین چیزی را بررسی نخواهد کرد و یادآور شد که پرزیدنت بوش مکررا اعلام کرده که هیچ گزینه ای از جمله گزینه نظامی از روی میز کنار نرفته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه هنگامی که از مک کورمک در مورد در پاسخ ایران به طرح اروپا سوال شد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت هنگامی که این پیشنهاد به تهران ارائه شود، دست کم بهتر مشخص خواهد شد که نیت ایران چیست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شان مک کورمک هم چنین به تعویق جلسه پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان در لندن اشاره کرد و گفت که این شش کشور نیاز به زمان بیشتری برای تدوین طرح احتمالی خود در صورت واکنش ایران به پیشنهاد اروپا دارند. به گفته وی 6 کشور می خواهند در مورد چگونگی واکنش جامعه جهانی به قبول یا رد بسته پیشنهادی توسط ایران تصمیم بگیرند.

مک کورمک افزود که این کار مستلزم دیپلماسی پیچیده و چند جانبه ای است که اندکی زمان نیاز دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آمریکا: هیچ تضمین امنیتی به ایران نمی دهیم، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016