جمعه 29 اردیبهشت 1385

سندیکای کارگران شرکت واحد برای آزادی رئیس و بازگشت به کار اعتصابیون از فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل کمک طلبید، راديو فردا

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با ارسال نامه‌ای به دیوید کاکرافت David Cockroft دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، خواستار حمایت این سازمان بین‌المللی از تحقق خواسته‌های نهاد صنفی حمل و نقل در ایران، از جمله آزادی منصور اصانلو رئیس سیندکا از زندان شد و بازگشت کارگران اعتصابی را که بعد از آزادی از زندان از رفتن به سر و کار و دریافت هر گونه حقوق و مزایا محروم شده اند را مطالبه کرد. در نامه مذکور آمده است کارگران ایران با پشتوانه کار و تلاش آگاهانه، امیدوار هستند هرچه زودتر حقوق سندیکائی آنان طبق اصول منشور جهانی حقوق سندیکائی و حقوق بنیادین کار، و از جمله مقاوله‌نامه‌های 87 و 98 تحقق یابد.
بهروز کارونی


بهروز کارونی (رادیو فردا): در این نامه با اشاره به اینکه منصور اصانلو، رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد همچنان در زندان به سر می‌برد، نوشته شده است که بیش از 180 نفر از کارگران نزدیک به چهارماه است که به صورت غیرقانونی منفصل از کار و از دریافت هر گونه حقوق و دستمزد محروم هستند. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه این نامه خواستار پایان فوری این شرایط دشوار شده است.
در نامه مذکور آمده است کارگران ایران با پشتوانه کار و تلاش آگاهانه، امیدوار هستند هرچه زودتر حقوق سندیکائی آنان طبق اصول منشور جهانی حقوق سندیکائی و حقوق بنیادین کار، و از جمله مقاوله‌نامه‌های 87 و 98 تحقق یابد.

سندیکای کارگران شرکت واحد با اشاره به پذیرفته شدن درخواست عضویت این نهاد صنفی ایرانی در فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، همبستگی و یاری این سازمان بین‌المللی را موجب کاهش شرایط سخت کارگران ایران از جمله کارگران بخش حمل و نقل دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همین ارتباط در این نامه نوشته شده است که در خواست شما مبنی بر آزادی قاطعانه منصور اصانلو و دیگر دستگیرشدگان و بازگشت به کار اخراج‌شدگان اعتصابات صنفی زمستان سال 1384 که به دلیل جلوگیری گسترده نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی برگزار نشد، بسیار پسندیده، ارزشمند و اثرگذار است.

Copyright: gooya.com 2016