یکشنبه 31 اردیبهشت 1385

باهنر: درج مطلب توهين‌آميز به آذري‌زبان ها توطئه‌ دشمن است، ميراث خبر

نائب‌رييس مجلس درج مطلب توهين‌آميز به آذري‌زبانها در روزنامه ايران را از جمله توطئه‌هاي دشمن براي ايجاد تفرقه در كشور دانست.

تهران، خبرگزاري ميراث‌فرهنگي
سياست و فرهنگ: دو نماينده مجلس در تذكر شفاهي به عملكرد روزنامه ايران در مورد چاپ مطلب توهين‌آميز به شهروندان آذري اعتراض كردند.

«اكبر اعلمي»، نماينده تبريز، آذرشهر و اسكو با اشاره به بند 12 ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس و اينكه نمايندگان سوگند ياد كرده‌اند حقوق موكلشان را حفظ كنند، گفت: «در شرايطي كه كشور بيش از هميشه به انسجام نياز دارد هر گونه اقدام تفرقه‌اندازي، امنيت ملي را به مخاطره مي‌اندازد. درج مطلب موهن در روزنامه ايران 22/2/85 نيز باعث برپايي تظاهرات در بخش‌هايي از آذربايجان شده است.»

وي از نماينده مجلس در هيات نظارت بر مصوبات خواست گزارش رسيدگي به اين موضوع را در مجلس ارائه كند و دولت هم از تريبون رسمي خود از نمايندگان و مردم آذربايجان عذرخواهي كند.

«شافعي»، نماينده مرند و جلفا نيز از معاون رييس‌جمهوري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و قوه قضاييه خواست با كساني كه به قوميتها توهين مي‌كنند، برخورد شود.

نايب‌رييس مجلس درج مطلب توهين‌آميز به آذري‌زبانها در روزنامه ايران را از جمله توطئه‌هاي دشمن براي ايجاد تفرقه در كشور دانست و از مديرمسئول اين روزنامه خواست با خاطي به صورت جدي برخورد شود.

اعتراض هيات‌رييسه و نمايندگان مجلس در پي مطلبي توهين‌آميز در روزنامه ايران كه در تاريخ 22 ارديبهشت درج شده بود، صورت گرفت.

باهنر با اشاره به اينكه مديرمسئول روزنامه ايران تاكنون دو بار به صورت رسمي و كتبي عذرخواهي و اعلام كرده است با فرد خاطي برخورد و وي را اخراج خواهد كرد، گفت: «امروز با توطئه كشورهاي خارجي مواجهيم. از ترور افراد بي‌گناه در شهرهايي مانند سيستان تا حوادث خوزستان. اين مقاله هم به نظر مي‌رسد حلقه‌اي از اين زنجيره باشد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

باهنر تاكيد كرد كه دشمن بيش از خود اين اتفاقات چشم به برخورد با عملكرد و عكس‌العمل ما دارد. قصد دشمن اين است كه با ايجاد اختلاف در اقليتها و قوميتهاي مختلف، امنيت ملي كشور را به خطر بياندازد. در حالي كه آذري‌زبانها قشر وسيعي از مردم كشور و حتي مسئولان را تشكيل مي‌دهند و براي ما نيز محترم هستند. به همين دليل نيز از تريبون عمومي و باز مجلس به اين اقدام اعتراض مي‌كنيم.

وي همچنين با اشاره به تحليل يكي از رسانه‌هاي خارجي از طرح ساماندهي مد و لباس گفت: «در اين گزارش گفته شده كه در ايران قصد داريم براي اقليتها لباس ويژه‌اي تهيه كنيم تا مشخص شوند و برخي از حقوق آنها گرفته شود كه نمايندگان اقليت در نامه‌اي به هيات‌رئيسه به اين تحليل اعتراض كردند.»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'باهنر: درج مطلب توهين‌آميز به آذري‌زبان ها توطئه‌ دشمن است، ميراث خبر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016