سه شنبه 2 خرداد 1385

آصفي: برنامه‌هاي هسته‌اي ايران با نظارت آژانس انرژي اتمي است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۳/۰۲‬

سخنگوي وزارت امور خارجه از اظهارات متوالي و غيرواقعي مسوولان سعودي در خصوص برنامه صلح‌آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران ابراز شگفتي كرد.

بگزارش روز سه‌شنبه اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، "حميدرضا آصفي" خاطرنشان كرد: برنامه هسته‌اي ايران با نظارت كامل آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي ادامه يافته و ايران دراين زمينه اقدام به اعتماد سازي كرده است.

آصفي گفت: ايران هيچگاه در پي ساخت بمب اتمي نبود و نيازي هم به آن ندارد و انتظار ما از مسوولان كشور عربستان آن است كه تحت تاثير ادعاهاي غيرواقعي ديگران قرار نگيرند.

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: ايران خواستار عاري شدن منطقه از سلاح هسته‌اي است اما استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي حق همه كشورها از جمله ايران است.

وي افزود: گويا برخي تسليحات هسته‌اي رژيم صهيونيستي را فراموش كرده‌اند و درصدند ايران را به علت تاكيد بر حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي تحت فشار قرار دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آصفي افزود: جمهوري اسلامي ايران در چارچوب اطمينان بخشي در مورد برنامه هسته‌اي خود و با حسن نيت، رايزنيهاي متعددي را با كشورهاي خليج فارس صورت داده و معتقد است با انجام گفت و گوهاي مستقيم مي‌توان از ديدگاههاي يكديگر مطلع شد.

آصفي، در خصوص سفر "بن علوي" به تهران گفت: وزير خارجه عمان قبلا نيز به ايران سفر كرده است و ما روابط بسيار خوبي با اين كشور داريم و در چارچوب روابط دوجانبه و همكاريهاي منطقه‌اي، رفت و آمدهاي زيادي بين دو كشور صورت گرفته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفي: برنامه‌هاي هسته‌اي ايران با نظارت آژانس انرژي اتمي است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016