سه شنبه 2 خرداد 1385

دادستان تبريز: ۵۴ نفر در ناآرامي‌هاي روز گذشته دستگير شدند، ايسنا

ولي‌زاده: تخريب‌كنندگان اموال عمومي از سوي بيگانگان حمايت مي‌شوند و با قضاياي خوزستان در ارتباط هستند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تبريز
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


دادستان تبريز گفت: بنده به عنوان مدعي‌العموم استان نسبت به اقدام روزنامه‌ي ايران اعلام جرم كرده و پرونده را به تهران ارجاع و پيگيري جدي مسوولان دادگستري نسبت به اين امر را خواستار خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، يوسف فيروزي در جمع خبرنگاران با اعلام حمايت جدي خود از اعتراض بحق مردم شريف آذربايجان نسبت به توهين درج شده در روزنامه ايران، اقدام عده معدود و محدود افراد سودجو و فرصت طلبي كه از احساسات پاك مردم سوءاستفاده كرده و به اموال عمومي و دولتي شهر تعرض كردند، محكوم كرد.

فيروزي گفت: كليه مسوولان كشوري، استاني و نمايندگان شريف مردم در مجلس نسبت به اقدام موهن روزنامه ايران اعتراض كرد و پيگري جدي موضوع از مراجع قانوني هستند كه مقدمات پرونده در دادستاني كشور در حال تكميل و پيگيري است.

وي، اعتراض روز گذشته مردم تبريز را صرفا اعتراض به عمل زشت روزنامه ايران عنوان كرد و گفت: همه نيرو‌هاي اعتراض كننده به جز عده قليلي همه نيرو‌هاي مومن، ارزشي و وفادار به نظام بودند كه اين عده قليل فرصت طلب از اين حركت مردمي استفاده كرده و به نوعي موضوع را به خشونت كشيدند كه در نهايت باعث شد بخشي از اماكن عمومي، اموال دولتي و شخصي خسارت ببيند.

فيروزي تصريح كرد: بنده شخصا در كليه نقاط شهر بودم كه هيچ شعاري عليه ارزش‌ها و نظام داده نشد؛ مگر اينكه برخي افراد ناآگاه و فرصت طلب اقدام به سنگ پراني به اموال عمومي مي‌كردند كه همه اين افراد شناسايي و دستگير شده‌اند كه قبلا در دادسرا‌ها هم داراي سابقه تخلف‌ بوده‌اند.

دادستان تبريز در مورد تعداد دستگير شدگان روز گذشته گفت: از تعداد افراد شناسايي شده ديروز كه اقدام به تخريب اموال و اغتشاش مي‌كرد بخشي شناسايي و تعداد 54 نفر دستگير شده‌اند كه همگي داراي سوابق قضايي هستند و بقيه افراد شناسايي شده نيز به زودي دستگير خواهند شد.

وي با توصيه به اصحاب رسانه‌ها و مطبوعات نسبت به انعكاس درست اخبار واقعيت‌ها افزود: ما بايد به نوعي به موضوع‌ها بپردازيم كه به نظام لطمه وارد نشود و از انتشار شايعات بايد جدا خودداري كنيم.

فيروزي همچنين هرگونه فوت افراد را در اعتراضات روز گذشته شديداً تكذيب كرد و گفت: همان طوري كه با توهين به فرهنگ و زبان‌ها روح مردم جريحه دار مي‌شود قطعا تخريب اموال عمومي و دولتي و شخصي نيز قلب مردم را جريحه‌دار مي‌كند بنابراين افرادي كه اقدام به تخريب و خسارت به اموال عمومي كردند، از مردم نيستند بلكه افرادي هستند كه در صدد سوء استفاده از حركت مردم به نفع منافع خود و بيگانگان هستند؛ افرادي كه به هيچ چيزي حتي خود و ارزش‌هاي خودشان اعتقاد ندارند.

وي تعداد افرادي كه درصدد تخريب و اغتشاش بودند را بسيار اندك اعلام كرد و گفت:‌ بقيه مردم نسبت به توهين روزنامه معترض بودند كه خود مردم هم به افراد سودجو اجازه تعرض بيش از حد به اموال عمومي را ندارند.

به گزارش ايسنا همچنين ولي‌زاده از اداره اطلاعات استان آذربايجان شرقي گفت: افرادي كه روز گذشته بين مردم قصد اغتشاش و تخريب اموال عمومي را داشتند همگي وابسته به بيگانگان بود و از سوي آنها حمايت مي‌شدند و با قضاياي خوزستان در ارتباط هستند.

وي، نيز با دعوت از رسانه‌ها براي بيان واقعيت‌ها از آنها خواست مبادا بلندگوي يك عده سودجو و فرصت طلب باشند بلكه اطلاع رساني بايد بر اساس واقعيت‌ها باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ولي‌زاده گفت: يك تعداد از افراد دستگير شده از شهر‌ها و استان‌هاي همجوار بودند كه با حمايت كشور‌هاي بيگانه قصد ايجاد تفرقه دارند.

وي افزود: ما در حال حاضر در شرايط حساسي قرار داريم كه بيش از هر زمان ديگر نياز به وحدت داريم و سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا و اسراييل مسايل قوميتي ايران را در اولويت‌ كاري خود قرار داده‌اند كه سودجويي از حركت روز گذشته مردم نيز در همين راستا بوده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان تبريز: ۵۴ نفر در ناآرامي‌هاي روز گذشته دستگير شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016