چهارشنبه 3 خرداد 1385

دانشگاه تهران، یک روز سراسر اعتراض، ادوارنيوز

ادوارنیوز: دانشجویان دانشکده های مختلف دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت و زخمی شدن تعدادی از دانشجویان در حوادث شب گذشته کوی دانشگاه تهران و همچنین به دلیل احضار فعالین دانشجویی این دانشگاه به کمیته های انضباطی و برقراری یک جو امنیتی در دانشگاه کلیه کلاسهای خود را تعطیل کردند. دانشجویان همچنین از ساعت 13 ظهر امروز با تجمع و راهپیمایی در دانشگاه تهران ضمن اعتراض شدید به ورود نیروهای امنیتی به کوی دانشگاه تهران و زخمی شدن دانشجویان به سر دادن شعارهایی بر ضد عمید زنجانی رییس دانشگاه تهران پرداختند. محاصره دانشگاه تهران از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بر شدت خشم دانشجویان افزود و دانشجویان در طول راهپیمایی خود در سطح دانشگاه شیشه های برخی دانشکده ها را شکستند و به سر دادن شعار مرگ بر استبداد و مرگ بر دیکتاتور پرداختند. به گزارش خبرنگار ادوارنیوز دانشجویان سپس در برابر دانشکده حقوق دانشگاه تهران تجمع کردند.

در این تجمع یکی از دانشجویان دختر با اعلام خواسته ها و مواضع دانشجویان خواستار از بین بردن فضای امنیتی در دانشگاه و پایان احضار پیاپی دانشجویان به کمیته های انضباطی و همچنین آزادی دکتر رامین جهانبگلو شد. وی همچنین خواستار توجه عمید زنجانی به خواسته های دانشجویان شد که در این هنگام دانشجویان خشمگین یکصدا استعفا و یا عزل عمید زنجانی را خواستار شدند.

سعید حبیبی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز در این تجمع با اشاره به اینکه هنوز جنبش دانشجویی فاجعه کوی دانشگاه را به خوبی در خاطر دارد گفت: در آن زمان هم شورایی از دانشجویان تشکیل شد تا به خواسته های دانشجویان رسیدگی شود اما دانشجویان هیچ گونه نتیجه ای از این مذاکرات نگرفتند و اگر بنا بر انجام مذاکره ای با مسئولان است آنها باید بر عملی بودن قولهایشان صحه گذارند.

مجتبی بیات عضو دیگر شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز در این تجمع با اعلام اینکه تعدادی از دانشجویانی که شب گذشته بر اثر اصابت سنگ و آجرهای پرتاب شده از بیرون کوی دانشگاه زخمی شده و در بیمارستان شریعتی بستری هستند گفت: این دانشجویان توسط ماموران امنیتی تحت نظر هستند و به محض مرخصی از بیمارستان بازداشت خواهند شد و خواسته ما عدم بازداشت این افراد است.

مجتبی بیات با اشاره به اینکه شنیده ها حاکی از آن است که صبح امروز در یک جلسه در وزارت علوم تصمیم بر انجام تصفیه و یک نوع شبه انقلاب فرهنگی گرفته شده است گفت: وزیر علوم باید در یک مصاحبه تلویزیونی این شایعات را تکذیب کند و اگر نه اعتراضات دانشجویان ادامه خواهد یافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مرتضی اصلاح چی دبیر انجمن دانشگاه علامه نیز با حضور در این تجمع گفت: دانشجویان دانشگاه علامه از خواسته های دانشجویان دانشگاه تهران و پلی تکنیک پشتیبانی می کنند.

در این هنگام تعداد 200 نفر از افراد لباس شخصی که مدعی بودند دانشجوی بسیجی هستند به سمت تجمع دانشجویان در برابر دانشکده حقوق حرکت کردند و با سر دادن شعارهایی همچون مرگ بر منافق خواستار خروج دانشجویان از دانشگاه شدند، که نیروهای انتظامات دانشگاه با ایجاد یک دیوار حائل میان دانشجویان و این افراد از درگیری میان دو گروه جلوگیری کردند.

دانشجویان نیز در پایان تجمع خود بر پیگیری اعتراضات در روزهای آینده، تاکید کردند. دانشجویان همچنین به دلیل شرایط بسیار بسته امنیتی و محاصره دانشگاه توسط نیروهای انتظامی خواستار اتنقالشان بوسیله اتوبوس به کوی دانشگاه تهران شدند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دانشگاه تهران، یک روز سراسر اعتراض، ادوارنيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016