پنجشنبه 4 خرداد 1385

احمدي نژاد: دليل نگراني قدرت ها از هسته‌اي‌ شدن ايران ترس از الگو شدن ملت است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۳/۰۴‬

رييس جمهوري با اشاره به تلاش برخي قدرتها بمنظور جلوگيري از دستيابي ايران به فناوري صلح آميز هسته‌اي، گفت: آنها از معرفي ملت بزرگ ايران به عنوان ملتي مستقل و الگو براي ساير ملت‌ها ترس دارند.

"زيرا پيشرفت‌هاي ايران در همه عرصه‌ها و زمينه‌ها منجر به بيداري هر چه بيشتر ملتهاي مستقل و آزاده جهان و در نهايت زوال استكبار مي‌شود." به‌گزارش روز پنجشنبه اداره كل اطلاعات و اخبار رياست جمهوري، "محمود احمدي نژاد" شب گذشته در ديدار اعضاي ائتلاف چكاد آزادانديشان تصريح كرد:
اين قدرتها نگران دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي نيستند.

وي با تاكيد بر اينكه داشتن سلاح هسته‌اي هيچ كشوري را ابرقدرت نمي‌كند، افزود: توان تاثيرگذاري در معادلات جهاني و بين‌المللي، يك كشور را به عنوان قدرت جهاني مطرح مي‌كند.

احمدي‌نژاد اظهارداشت: امروز با دستيابي جمهوري اسلامي ايران به فناوري صلح آميز هسته‌اي بسياري از معادلات بين‌المللي تغيير كرده و جمهوري اسلامي ايران به يك قدرت تاثيرگذار تبديل شده است.

وي موفقيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را مديون ايفاي نقش برجسته مردم ايران و ثمرات آن را متعلق به همه ملت‌هاي آزاده جهان دانست.

رييس جمهوري گفت: وقتي دولت بي‌پرده همه مسايل و فشارها را با مردم در ميان گذاشت، آنان نيز با هوشياري و بصيرت خود بيش از پيش بر پايداري به منظور دستيابي به حقوق مسلم خود تاكيد كردند و اين پيروزيهاي بزرگ حاصل شد.

احمدي‌نژاد تلاش‌هاي دشمنان براي ايجاد گسستگي و تفرقه در صفوف يكپارچه ملت ايران را پس از شكستهايي كه متحمل شدند، بديهي توصيف كرد و افزود:
ايرانيان در طول تاريخ بعنوان خانواده‌اي بزرگ، گسترده، پيوسته و برخوردار از ريشه‌هاي عميق داراي وحدت و انسجام ملي بوده‌اند و هيچگاه دشمن نتوانسته است در توطئه‌هاي خود بمنظور ايجاد درگيريهاي قومي موفق شود.

وي افزود: اكنون نيز مردم با آگاهي كامل، توطئه‌هاي دشمنان را براي ايجاد اختلاف‌هاي قومي نقش بر آب مي‌كنند و به پيشرفت خود در راستاي همبستگي ملي ادامه مي‌دهند.

رييس جمهوري با تاكيد بر نقش مهم آرمان‌خواهي در پيشرفت ملتها در طول تاريخ، ملت ايران را داراي آرمان‌هاي بلند بر پايه فرهنگ غني ايراني و اسلامي دانست و تصريح كرد: بايد با تلاش و همكاري هر چه بيشتر زمينه تحقق اهداف چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله را بعنوان آرماني قابل دستيابي فراهم و اقتدار جمهوري اسلامي را در همه زمينه‌ها و عرصه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي محقق كرد.

احمدي نژاد تحقق عدالت در مفهوم اسلامي را با عدالت ماركسيستي و ليبراليستي متفاوت دانست و گفت: عدالت در مفهوم اسلامي به معني ايجاد و فراهم كردن فرصت رشد و تعالي براي همه انسان‌ها و نه به معني دولتي كردن همه امور است و بايد كاري كرد كه در همه عرصه‌ها مردم نقش اصلي را ايفا كنند.

وي بااشاره به اين كه دولت هرچه سريعتر بايد تصدي‌گري اقتصادي را كنار بگذارد، تاكيد كرد: رقابت سنگين بخش دولتي با مردم بايد مرحله به مرحله كاهش يافته و در نهايت حذف شود تا زمينه فعال شدن همه توانمندي و استعدادهاي كشور فراهم گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهوري با بيان اينكه استعدادهاي شگرف نوجوانان و جوانان ايران قابليت ايجاد تحول در سطح جهاني را دارا است، گفت: استفاده از اين استعدادهاي عظيم بعنوان سرمايه اصلي پيشرفت ايران اسلامي بايد هر چه بيشتر شتاب گيرد و با رفع موانع و مشكلات، ايران در همه عرصه‌ها به الگويي جهاني تبديل شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به روند تغييرات سريع معادلات جهاني در عرصه‌هاي مختلف، خاطر نشان كرد: برغم تبليغات استكباري آمادگي براي پذيرش آرمانهاي بلند انقلاب مردم ايران ازسوي ملت‌ها در نقاط مختلف جهان روز به روز در حال افزايش و گسترش است و امروز بزرگترين وظيفه ما ساختن همه نقاط ايران به صورت عالمانه و عادلانه است.

وي با بيان اينكه سازمان‌دهي و فعاليت احزاب و گروه‌ها بايد مبتني بر فرهنگ اسلامي باشد، گفت: تقويت عرصه سياست داخلي، آباداني و پيشرفت كشور را به دنبال دارد و وظيفه دولت در اين زمينه سياستگذاري‌هاي كلان مبتني بر حفظ حقوق مردم و مصالح نظام است.

برپايه اين گزارش در ابتداي اين ديدار آقاي مهدوي دبير كل چكاد آزادانديشان گزارشي از فعاليت‌هاي احزاب و جمعيت‌هاي عضو اين ائتلاف ارايه كرد.

ائتلاف چكاد آزاد انديشان متشكل از هفت حزب و تشكل است.

Copyright: gooya.com 2016