دوشنبه 15 خرداد 1385

۷۷۷ فعال سياسی و فرهنگی خواستار توجه به حقوق اقليت‌‏ها شدند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

جمعی از اهالی قلم و فعالان فرهنگی و سياسی خواستار اجرای کامل اصول ۱۵، ۱۹ و ۴۸ قانون اساسی که مربوط به توجه به حقوق اقليت‌‏هاست، شدند.
به گزارش "ايلنا"، در بخشی از اين نامه سرگشاده که به امضای ۷۷۷ نفر از نويسندگان و فعالان فرهنگی و سياسی رسيده است، ضمن محکوم کردن اهانت اخير به مردم آذربايجان، آمده است: از همه گويندگان، نويسندگان، رمان‌‏نويسان، تاريخ‌‏نگاران، روزنامه‌‏نگاران، هنرمندان و سياستمداران و اهل قلم که به وحدت ملی ايران علاقه‌‏مندند می‌‏خواهيم در نوشته‌‏ها و گفته‌‏های خود از طرح مسايلی که شايبه شوونيسم از آن برمی‌‏آيد، بپرهيزند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نامه می‌‏افزايد: ما خواستار تصويب قوانينی هستيم که هرگونه توهين و تحقير زبان، فرهنگ و مذهب قوميت‌‏های ايرانی اعم از آذربايجانی، کرد، عرب، بلوچ ،ترکمن و ديگران را مطلقاً ممنوع سازد و برای توهين‌‏کنندگان -در هر مقام و منصبی که باشند- کيفرهای مشخصی در نظر بگيرد تا بدين وسيله جلوی تفرقه و تشتت در صفوف متحد ملت ايران گرفته شود.
امضاءکنندگان اين نامه عدم اجرای اصول ۱۵، ۱۹ و ۴۸ قانون اساسی را تهديدی برای وحدت ملی و تماميت ارضی کشور خوانده و بر اجرای کامل اين سه اصل از قانون اساسی تأکيد کردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۷۷۷ فعال سياسی و فرهنگی خواستار توجه به حقوق اقليت‌‏ها شدند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016