پنجشنبه 25 خرداد 1385

ترانه بنی يعقوب آزاد شد، گزارش آزاده عصاران، زنستان

ترانه بنی يعقوب از اوين بالاخره آزاد شد. او را تا يک ساعت ديگر می بينيم ..بيشتر می نويسم .

- می گويد: اوضاع زياد بد نبوده.راحت بازجويی کرده اند و برخوردها بد نبوده. گويا ترانه را کمتر بازجويی کرده اند چون خبرنگاری بوده که می خواسته از وضعيت و تجمع گزارش تهيه کند اما ژيلا را در بازجويی ۶ ساعته و طولانی به شدت سوال پيچ می کنند.

ژيلا بنی يعقوب روحيه عالی دارد.بچه ها را آرام می کند و کمک می کند تا بچه ها بتوانند شرايط را تحمل کنند.به شدت هم پای قضيه ايستاده و می گويد که يک تجمع آرام بوده که قرار بوده در آن حرف بزنند . او حتی از بازپرس خواسته که همسرش را ببيند و قبول کرده اند که بهمن احمدی و ژيلا همديگر را ببينند.

از ديروز تا الان چند نفر از بچه ها آزاد شده اند. بچه هايی که بيشتر دانشجو بوده اند و هيچ سابقه ای نداشته اند.

ترانه می گويد :تعداد زيادی از اين آدم ها رهگذران بودند .او از زنی می گويد که با کيسه خريدش در اوين مدام داد می زده که آمده بوده خريد کند... چرا بايد دستگير شود؟

به ترانه گفته بودند که برای ژيلا و همسرش ضمانت دولتی بياورند. همين کار را کرديم.عموی مهربان يکی از بچه ها و آقای مزروعی روانه اوين شدند اما هيچ کسی از موضوع ضمانت خبر نداشت... بچه ها می گويند جريان را به بازی می گيرند تا پنجشنبه و جمعه هم بگذرد...
به نظر می رسد بسياری از بازداشت شدگان شب گذشته را در زندان اوين گذرانده اند اما هنوز از چگونگی آزادی يا ارتباط برقرار کردن با آنها ، خبری در دسترس نيست. با اين حال قرار است آنها را به دادگاه انقلاب منتقل کنند و به جرم شان رسيدگی شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته رييس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران ، از آنجا که تمامی بازداشت‌شدگان در اختيار وزارت اطلاعات قرار گرفته‌اند، آمار دقيقی از تعداد آنها در دست پليس نيست و همچنين در حال حاضر حتی يک خبرنگار در بازداشت پليس به سر نمی‌برد. با اين وجود بيش از ده خبرنگار از روزنامه های سرمايه،خراسان ، جهان اقتصاد و ... در ميان بازداشت شدگان بودند که در آخرين لحظات دستگيری اعلام کردند با اتوبوس نيروی انتظامی راهی کلانتری هستند.

محمد تورنگ در گفت و گو با ايسنا در پاسخ به اين پرسش که تکليف آن دسته‌ از افرادی که بدون دليل دستگير و روانه زندان شده‌اند، چه خواهد شد؟ گفت:با انجام بررسی‌های فنی، روانشناسی، اطلاعات جمع‌آوری شده، بررسی سوابق و مستندسازی، دستگيرشدگان پالايش و در صورت بی‌گناهی، آزاد می‌شوند...

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ترانه بنی يعقوب آزاد شد، گزارش آزاده عصاران، زنستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016