دوشنبه 9 مرداد 1385

اکبر محمدی در زندان اوين درگذشت ! ايلنا و ايسنا

مديرکل زندان‌‏های استان تهران:
محمدی هر روز تحت نظر پزشک زندان بود
وکيل مدافع اکبر محمدی:
موکلم در اعتصاب غذا به سر می‌‏برد


تهران- خبرگزاری کار ايران

اکبر محمدی از دانشجويانی که در جريان حوادث کوی دانشگاه تهران بازداشت و ابتدا به حکم اعدام و سپس به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد، يکشنبه شب، هشتم مرداد ماه بر اثر اعتصاب غذا در زندان اوين درگذشت.

سهراب سليمانی،‌‏ مديرکل زندان‌‏های استان تهران در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با تأييد اين خبر، گفت: ايشان هر روز تحت نظر پزشک زندان بود و شب گذشته نيز فشارش ۱۲ بر روی هفت بود.
وی افزود: پس از آن که شب گذشته حال محمدی بد می‌‏شود، وی به بهداری زندان منتقل و تحت درمان قرار می‌‏گيرد اما به اصرار خودش دوباره به بند منتقل می‌‏شود و در آنجا دوباره حالش بد می‌‏شود که در حين انتقال به بهداری در مسير راه فوت می‌‏کند.
سليمانی در مورد ارتباط فوت اين دانشجوی زندانی با موضوع اعتصاب غذای وی، گفت: وی اعلام کرده بود که قصد دارد اعتصاب غذا کند اما آب و چای می‌‏خورد و تحت نظر پزشک زندان بود.

سهراب سليمانی
سهراب سليمانی


خليل بهراميان، وکيل مدافع اکبر محمدی نيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با بيان اينکه موکلش در اعتصاب غذا به سر می‌‏برده است، گفت: بنده وقتی شنيدم که موکلم قصد اعتصاب غذا دارد، به زندان مراجعه کردم تا بتوانم محمدی را از اين اقدام منصرف کنم اما متأسفانه مسوولان زندان اوين با اين امر مخالفت کردند که اين اقدام برخلاف کنوانسيون‌‏های بين‌‏المللی و قوانين داخلی ايران است.
وی ادامه داد: موکلم يک سال را به صورت نامحدود به مرخصی آمده بود اما اخيراً بدون هيچ اخطاری از سوی مأموران بازداشت و به زندان منتقل ‌‏شد.
به گفته بهراميان، اکبر محمدی در جريان حوادث کوی دانشگاه تهران در سال ۷۸ بازداشت و در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد اما بعدها با دو درجه تخفيف رهبری به ۱۵ سال حبس تعزيری تبديل شد که از اين مدت ۱۰ سال زندان و پنج سال آن تعليقی بود.

***

ايسنا:

اکبر محمدی درگذشت
مديرکل زندان‌های استان تهران:
محمدی در آخرين معاينه پزشکی وضعيتی نرمال داشت
جسد اکبر محمدی به پزشکی قانونی تحويل شده است

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

شب گذشته اکبر محمدی درگذشت و جسد وی ساعت ‌١٢ شب به پزشکی قانونی تحويل شد.

سهراب سليمانی با بيان اين مطلب به خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: روز گذشته اکبر محمدی در بهداری زندان اوين بستری بود و وضعيت جسمی‌اش کاملا خوب بود و بنا به درخواست خودش و تشخيص پزشک بهداری از بهداری ترخيص و به بند منتقل شد.

وی افزود: بعد از انتقال به بند طبق گفته‌ی هم‌بندی‌هايش به حمام رفته و دوش گرفته است که در اين لحظه وضعيت جسمی او با مشکل مواجه شده و به همين دليل توسط زندانيان به نگهبانی منتقل می‌شود که در مسير انتقال به بهداری فوت می‌کند.

سليمانی گفت: جسد اکبر محمدی شب گذشته به پزشکی قانونی تحويل شد و علت فوت را بايد پزشکی قانونی اعلام کند.

مديرکل زندان‌های استان تهران درباره‌ی اعتصاب غذا اکبر محمدی و همچنين ادعای وکيل مدافع وی مبنی بر عدم ملاقات با موکلش‌ عنوان کرد: برادر اکبر محمدی دو روز پيش با وی ملاقات کرد؛ البته درباره‌ی درخواست ملاقات وکيل با موکلش بعيد می‌دانم که چنين چيزی درست باشد زيرا هر وقت درخواست ملاقات می‌شد ملاقات انجام می‌گرفت.

وی افزود: محمدی از تاريخ ‌٣ مرداد اعلام کرده است که دست به اعتصاب غذا می‌زنم اما او در اين مدت آب و چای می‌خورده است و از همان روز تحت مراقبت بهداری و پزشک بوده است تا ساعت ‌١٩ روز گذشته که به درخواست خود و با تشخيص پزشک زندان ترخيص می‌شود.

سليمانی گفت: در آخرين مرتبه‌ای که پزشک او را معاينه کرده کاملا وضعيت نرمالی داشته و فشار وی ‌١٢ روی هفت بوده است.

در همين زمينه خليل بهراميان وکيل مدافع اکبر محمدی با بيان اينکه هم‌اکنون به زندان اوين می‌رود تا در جريان اتفاقی که برای موکلش افتاده قرار گيرد به ايسنا گفت: برای بررسی موضوع، همين الان به زندان اوين می‌روم.

وی افزود: هفته‌ی گذشته با توجه به اعتصاب غذای اکبر محمدی درخواست ملاقات با او را کردم که او را از اين کار منصرف کنم اما متأسفانه اين کار انجام نشد.

پيش از اين و در تاريخ ‌٢٢/٠٣/١٣٨٥ پدر اکبر محمدی در تماس با ايسنا مدعی شده بود که کميسيون پزشکی قانونی طی نامه‌ای بيان کرده است که فرزندش نبايد به دليل مشکل کمر در زندان بماند و به او طول درمان نامحدود داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در تاريخ مذکور از اين که فرزندش مجددا به زندان بازگشته، گله و انتقاد کرد.

در تاريخ ‌٠٣/٠٥/١٣٨٥ وکيل مدافع اکبر و منوچهر محمدی که توانسته بود با منوچهر محمدی ملاقات کند، درباره‌ی وضعيت اکبر محمدی به ايسنا گفته بود: مطلع شدم که اکبر محمدی در اعتصاب غذا به سر می‌برد که در اين صورت امکان ملاقات وکيل با موکلش فراهم نمی‌شود.

سليمانی، مديرکل زندان‌های استان تهران در همان تاريخ اعتصاب غذای اکبر محمدی را رد کرد و به ايسنا گفت: شديدا اين موضوع را تکذيب می‌کنم و اکبر محمدی در اعتصاب غذا به سر نمی‌برد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اکبر محمدی در زندان اوين درگذشت ! ايلنا و ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016