دوشنبه 22 خرداد 1385

فراخوان کانون پناهندگان ايرانی در بلژيک برای شرکت در تظاهرات ۱۷ ژوئن در بروکسل

هموطنان عزيز،

نزديک به چهار سال است که متقاضيان پناهندگی ايرانی در بلژيک به اشکال گوناگون سعی دارند مشکلات خود را به گوش ارگان های مربوط به امور پناهندگی برسانند. متاسفانه تاکنون به اعتراضات آنها توجه لازم صورت نگرفته است. در ضمن روز به روز مشکلات مربوط به اقامت قانونی خارجيان افزايش می يابد وخارجيان بطور روزمره در زندگی با دشواری های زيادی مواجه می شوند. همه موارد فوق باعث گرديد که کانون پناهندگان ايرانی در بلژيک برای اعتراض به سياست های ارگان های مربوط به پناهندگی، تحصن اعتراضی را ازاول آوريل در يکی از کليساهای بروکسل با همراهی ايرانيان متقاضی پناهندگی که به اشکال گوناگونی در بلژيک زندگی می کنند، سازماندهی کند. امروز ديگرمشکلات مربوط به اقامت قانونی، تنها مختص ايرانيان نيست و تاکنون بيش از ۴۰ مرکز( کليسا، مراکز لائيک و...) بلژيکی، اماکن خود را دراختيارمتقاضيان پناهندگی وخارجيانی که به صورت غيرقانونی مجبوربه زندگی دراين کشورشده اند، قرارداده اند. درماه های گذشته آکسيون های زيادی توسط خارجيان در بلژيک با هدف آگاه کردن شهروندان بلژيکی نسبت به وضعيت ناهنجاری که در آن بسر می برند، انجام گرفته است. به عنوان مثال در ۱۵ فوريه در شهر آنتورپ، پنج هزارنفر؛ در ۲۵ فوريه در بروکسل ده هزار نفر؛ در ۲۱ آوريل در بروکسل دو هزار نفرودر ۲۰ ماه مه در شهر گان، پنج هزارنفر تظاهرات کردند. کانون پناهندگان ايرانی در اغلب اين حرکات اعتراضی جزئ سازمان دهندگان اصلی اين تظاهرات بوده است. کانون با همراهی ايرانيان با سازماندهی و ابتکارات قابل توجه در حرکات مذکور شرکت موثر داشته است. کانون در اين آکسيون ها سعی دارد توجه وسايل ارتباط جمعی بلژيکی و خارجی، احزاب و سازمان ها و بويژه افکار عمومی بلژيکی را نسبت به وضعيت نا امنی وديکتاتوری در ايران جلب کند و خواهان اين شود که ارگان های مسئول مربوط به پناهندگی و اقامت قانونی در بلژيک با اتخاذ تصميمات اساسی به ترتيبی به بلاتکليفی ايرانيان پايان بخشند.

در تاريخ فعاليت خارجيان در بلژيک، هيچگاه چنين حرکات وسيعی برای دفاع از حقوق خارجيان صورت نگرفته است. امروز جنبش دفاع از حقوق خارجيان چنان گسترده شده که سنديکا های بزرگ کارگری چون" فدراسيون عمومی کار" ، " سنديکای سوسيال مسيحی" ونيز انجمن های بلژيکی مدافع حقوق خارجيان به همراه انجمن های خارجيان چون" اودپت (اتحاديه دفاع از حقوق خارجيانی که به صورت غير قانونی در بلژيک زندگی می کنند) و کانون پناهندگان ايرانی در بلژيک مشترکا" با کمک احزاب فرانسه زبان سوسياليست، سبز، مرکز دمکراتيک انسانی و احزاب فلاموند( هلندی زبان) زبان اکولوژيست و اسپريت که در پارلمان و دولت فدرال و ناحيه ها، نماينده دارند به دفاع ازحقوق خارجيان برخاسته اند. متاسفانه به دليل اينکه اکثريت قدرت در دولت و پارلمان بلژيک در دست احزاب ليبرال فرانسه و ندرلند زبان و حزب سوسياليست فلاموند زبان است و نيز در اپوزيسيون حزب دمکرات مسيحی که در ناحيه فلاندر به عنوان حزب اول دست راستی محسوب می شود با همراهی حزب فاشيستی " منافع فلاموند" مخالف قانونی کردن اقامت خارجيان در بلژيک می باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

برای تحت فشار قرار دادن احزاب مذکور راهی جز اعتراض و مراجعه به افکار عمومی مردم بلژيک، باقی نمانده است. از همين زاويه جريانات مدافع پيدا کردن راه های قانونی برای سامان بخشيدن و رسيدگی به اقامت خارجيان مجددا" تظاهرات بزرگی را مشترکا" در بروکسل در تاريخ ۱۷ ماه ژوئن سازماندهی کرده اند. کانون پناهندگان ايرانی در بلژيک با تمام نيرو و با همراهی تشکل های فوق در اين تظاهرات شرکت خواهد کرد و از طريق اين اعلاميه از عموم ايرانيان دعوت می کند که در اين تظاهرات اعتراضی هر چه وسيعتر شرکت کنند و به همراه ديگر خارجيانی که سال ها دربلژيک به صورت غير قانونی زندگی می کنند خواستار به اجرا در آمدن يک سيستم اقامت قانونی با معيارهای روشن و مشخص و با توجه به طولانی شدن پروسه روند پناهندگی، عدم امکان بازگشت به دليل وضعيت نا امنی و شرايط ديکتاتوری و وابستگی های عميق و قابل دوامی که در مدت زمان زندگی در بلژيک بوجود آمده است و نيز مخالفت با ديپورت متقاضيان پناهندگی ايرانی و ديگر مليت ها، شوند.

کانون پناهندگان ايرانی در بلژيک اميدوار است که با شرکت وسيع در اين تظاهرات بتواند هر چه بيشتر مطالبات متقاضيان پناهندگی ايرانی که به صورت قانونی و غير قانونی در بلژيک زندگی می کنند را به گوش مسئولين دولت و افکار عمومی بلژيک برساند. ايرانيان به صورت متحد با همراهی و پشتيبانی از کانون پناهندگان ايرانی به دفاع از خواسته های خود ادامه خواهند داد.

محل تظاهرات: ايستگاه ميدی روز شنبه ۱۷ ژوئن ساعت ۱۴ بعد از ظهر

کانون پناهندگان ايرانی در بلژيک
۱۷ ژوئن ۲۰۰۶ – ساعت ۱۴ . GARE DU MIDI

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فراخوان کانون پناهندگان ايرانی در بلژيک برای شرکت در تظاهرات ۱۷ ژوئن در بروکسل' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016