جمعه 9 تیر 1385

تعداد اعضای اصلی شورای شهر تهران به ۲۳ نفر افزايش می‌يابد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران

مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در جمع خبرنگاران گفت: در آخرين جلسه کميسيون، پنج ماده از مواد لايحه اصلاح قانون اختيارات وظايف و انتخابات شورا‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، کاظم جلالی در تشريح مهم‌ترين مباحث و مصوبات اين جلسه ادامه داد: در اين جلسه مصوب شد تعداد اعضای اصلی شورای شهر تهران از ۱۵ نفر به ۲۳ نفر و تعداد اعضای علی البدل اين شورا به ۹ نفر افزايش يابد.

مخبر کميسيون امنيت ملی گفت: بر اساس مصوبه کميسيون هم‌چنين حد نصاب تعداد اعضای شورا‌ها در کلان‌ شهر‌ها به حداقل ۱۵ نفر افزايش می‌يابد.

جلالی يادآور شد: هم‌چنين در ذيل ماده ۴۳ قانون فعلی مصوب شد که انتخابات شورا‌ها همزمان با انتخابات مجلس خبرگان انجام شود که اين مصوبه انتخابات شورا‌ها و مجلس خبرگان امسال را نيز مشتمل می‌شود.

جلالی در خصوص اين‌که آيا افزايش تعداد اعضای شورای شهر برابر با تعداد مناطق تهران به معنی انتخاب يک عضو از هر منطقه است، گفت: هر چند قرار است مناطق تهران به ۲۳ منطقه افزايش يابد اما اين مصوبه با آن موضوع هيچ ارتباطی ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده شاهرود با بيان اين‌که انتخابات کميته‌های روابط خارجی و دفاعی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی نيز برگزار شد، گفت: محمود محمدی به رياست کميته روابط خارجی و و خانم امين‌زاده به عنوان نايب رييس اين کميته و آقای قنبری به عنوان منشی کميته انتخاب شدند و در کميته دفاعی هم آقای کرمی و آوايی به ترتيب به عنوان رييس و نايب رييس اين کميته انتخاب شدند.

به گزارش ايسنا، رضا طلايی‌نيک، عضو کميسيون امنيت ملی نيز به خبرنگاران گفت: به درخواست خودم از کميته‌ی دفاعی به کميته سياست خارجی منتقل شدم.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تعداد اعضای اصلی شورای شهر تهران به ۲۳ نفر افزايش می‌يابد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016